Giganci technologiczni powinni płacić za udostępnianie informacji o użytkownikach

Giganci technologiczni powinni płacić za udostępnianie informacji o użytkownikach

Nowe badanie wykazało, że niemieccy użytkownicy Facebooka uważają, że sieć społecznościowa powinna płacić im 8 euro miesięcznie za udostępnianie ich danych kontaktowych, podczas gdy użytkownicy z USA zgodziliby się na 3.50 euro. Badanie zatytułowane „Ile kosztuje prywatność na całym świecie i na wszystkich platformach?” zostało przeprowadzone przez Jeffreya Prince'a i Scotta Wallstena z Technology Policy Institute (TPI). Jest to pierwsze tego rodzaju badanie, w którym podjęto próbę ilościowego określenia wartości prywatności i danych w Internecie. Firma TPI przeanalizowała zwyczaje ludzi w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Meksyku, Brazylii, Kolumbii i Argentynie, aby opracować badanie oceniające wartość prywatności w każdym kraju. Badanie pojawia się również w czasie, gdy konsumenci są coraz bardziej zaniepokojeni tym, w jaki sposób giganci technologiczni i sprzedawcy detaliczni zbierają i zarabiają na swoich danych osobowych.

Cena prywatności.

Prezes TPI i starszy pracownik, Scott Wallsten, powiedział Reuterowi, że istnieje potrzeba ilościowego określenia wartości prywatności przed przyjrzeniem się polityce prywatności firmy, mówiąc: „Różnice w wartości, jaką ludzie przywiązują do poufności różnych rodzajów danych w różnych krajach sugerują, że ludzie w niektórych miejscach mogą preferować słabsze zasady, podczas gdy ludzie w innych miejscach mogą preferować więcej zasad”. mocny. Kwantyfikacja wartości poufności jest niezbędna do przeprowadzenia jakiejkolwiek analizy proponowanych polityk poufności. Badanie wykazało, że niemieccy użytkownicy chcą, aby firmy technologiczne płaciły więcej za udostępnianie ich danych osobowych stronom trzecim niż konsumenci amerykańscy. Jednak we wszystkich badanych krajach ludzie przywiązują najwyższą wagę do informacji finansowych, takich jak salda bankowe i dane biometryczne , a najmniej wartościowe są dane o lokalizacji. Z badania wynika, że ​​platforma technologiczna powinna płacić konsumentom 8.44 euro miesięcznie za udostępnianie informacji o saldzie konta bankowego, 7.56 euro za udostępnianie odcisków palców, 6.05 euro za czytanie czyichś wiadomości tekstowych i 5.80 euro za udostępnianie informacji o wypłaty gotówki Co zaskakujące, uczestnicy ankiety chcą otrzymywać tylko 1.82 euro miesięcznie za udostępnianie danych o lokalizacji. Przez Reuters