Nienawidzę tworzenia kopii zapasowych przyczep. Po części jest to umiejętność, której się nie nauczyłem, ale jest to również dziwna luka w moim mózgu. Mój umysł skręca w lewo, karawana skręca w prawo, łódź, którą holuję, uderza w dok. To nie jest dobra sytuacja, ale w niedawnym teście Forda Raptora z 2019 roku dwie różne funkcje pomogły przynajmniej nowicjuszowi, takiemu jak ja.
Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że Raptor to bestia ciężarówki, potwór zdolny z łatwością pokonać stopę błota lub przekraść się przez wydmę i przeżyć. Nie zrobiłem żadnej z tych rzeczy. W rzeczywistości wynająłem małą przyczepę od Menards i załadowałem kilka worków z chwastami na moim podwórku. Nie mówimy o teście warunków skrajnych, który polega na wyciągnięciu pnia z ziemi lub przetransportowaniu strumienia powietrza przez Dakotę Północną. Bardziej jak stresujące popołudnie.
Obraz 1 z 6(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 2 z 6(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 3 z 6(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 4 z 6(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 5 z 6(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 6 z 6(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Mój problem nie jest całkowicie wyjątkowy. Znam wielu właścicieli ciężarówek, którzy rzadko holują, wiedząc, że jest to bolesne, bo trzeba prawidłowo podłączyć kable, pomyśleć o możliwości holowania, a kiedy wchodzisz na podjazd, wiesz, że będziesz musiał manewrować zabawkami dla dzieci, postaw przyczepę na stojaku bocznym lub płycie betonowej, a po jej odłączeniu należy wsunąć kilka klocków obok opon.
Z pewnością nie jest to fizyka jądrowa, a dla tych, którzy codziennie jeżdżą przyczepą do pracy lub rozrywki, staje się drugą naturą. Wiesz, co robić i to nie ma znaczenia.
Jak na ironię, częściej holowałem przyczepę, gdy mieszkałem kilka godzin na północ od mojego obecnego domu. Regularnie testowałem ATV i miałem przyczepę ATV. W pewnym momencie miałem też Chevy Suburban, a ciągnięcie przyczepy nie było wielkim problemem. Nawet wtedy musiałem ciągle się szkolić, aby dowiedzieć się, jak kierować przyczepą. Mam ten sam problem podczas testowania dronów: skręcam w lewo, a dron skręca w prawo.
Spokojnie
Minęło kilka lat, odkąd regularnie testowałem quady lub posiadałem kampera, więc znowu musiałem pomyśleć o transporcie i kopiach zapasowych.
W Fordzie Raptor zastosowałem funkcję o nazwie Dynamic Hitch Assist. Wydaje się bardziej techniczne niż jest w rzeczywistości. W kamerze cofania widać znaczniki linii dla boku przyczepy, a także dla zaczepu. Kiedy musiałem wrócić do przyczepy Menard, skorzystałem z tego przewodnika i wylądowałem z piłką idealnie wyrównaną pod zaczepem przyczepy. Wskoczyłem i podłączyłem przyczepę. Było to bardzo łatwe i sprawiło, że pomyślałem, że holowanie to nic wielkiego.
Teraz, jeśli chodzi o znacznie bardziej wyrafinowaną funkcję o nazwie Pro Trailer Backup Assist, jest ustawienie, którego nie mogłem zrobić. Musisz nakleić naklejkę na przyczepę, która pomoże wyrównać kamery. Podstawowym pomysłem jest użycie przycisku w kokpicie, który działa jak joystick. Dla ludzi takich jak ja jest to przydatne, ponieważ jeśli chcesz, aby przyczepa jechała w lewo, gdy cofasz się, przekręcasz gałkę w lewo.
Na szczęście wypróbowałem już oprogramowanie Pro Trailer Backup Assist z przedstawicielem Forda na wystawie samochodowej i wiem, że jest ono niezwykle przydatne. Masywna przyczepa została przymocowana do ciężarówki testowej (nie Raptor, ale F-150) i idealnie z powrotem przyczepę za pomocą przycisku.
Ciężarówka steruje za Ciebie kierownicą, nawet jeśli nadal opanujesz hamulce i przepustnicę. Pamiętam, że myślałem, że ludzie tacy jak ja by to pokochali, ale wyżej wymienieni profesjonaliści, którzy codziennie jeżdżą przyczepami sportowymi lub w trakcie swojej pracy, mogą tego nie potrzebować.
Obraz 1 z 5(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 2 z 5(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 3 z 5(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 4 z 5(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Obraz 5 z 5(Zdjęcie: Josiah Bondy)
Postępy takie jak ten są dokładnie tym, czego potrzebujemy, gdy wkraczamy w erę zautomatyzowanej jazdy. W niedalekiej przyszłości, kiedy samochody i ciężarówki będą tak inteligentne i wyposażone w technologię, będziemy potrzebować zupełnie nowych interfejsów, takich jak Pro Trailer Backup Assist, aby pomóc nam zrozumieć wszystko. na zewnątrz Niewielu z nas może być ekspertami w dowolnym momencie i nie odnosi się to nawet do przyszłych scenariuszy, w których moglibyśmy niezależnie wysłać ciężarówkę, aby odebrała przyczepę lub zlecić pojazdowi zmianę położenia przyczepy.
Udało mi się zobaczyć przyczepę i ciężarówkę obsługiwaną za pomocą naszych telefonów, podobnie do funkcji wezwania Tesli Model S, która umożliwia naciśnięcie przycisku w celu odebrania samochodu z garażu. Jak dotąd pomoce wizualne bardzo mi pomogły i bardzo lubię pomoc Pro Trailer Backup Assist, ponieważ nie przeszkadza mi to w mózgu. Skupiłem się głównie na kłującej zaroślach w przyczepie.
Po drodze LaComparacion regularnie sprawdza futurystyczną technologię dzisiejszych najgorętszych samochodów. John Brandon, dziennikarz, który od 12 lat pisze o samochodach, co tydzień testuje nowy samochód i jego zaawansowaną technologię. Jeden cel: wiedzieć, jakie nowe technologie doprowadzą nas do w pełni autonomicznych samochodów.