Genialna technologia holowania Forda Raptor 2019, przetestowana przez początkującego

Genialna technologia holowania Forda Raptor 2019, przetestowana przez początkującego

Nienawidzę tworzenia kopii zapasowych przyczep. Po części jest to umiejętność, której się nie nauczyłem, ale jest to również dziwna luka w moim mózgu. Mój umysł skręca w lewo, karawana skręca w prawo, łódź, którą holuję, uderza w dok. To nie jest dobra sytuacja, ale w niedawnym teście Forda Raptora z 2019 roku dwie różne funkcje pomogły przynajmniej nowicjuszowi, takiemu jak ja.

Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że Raptor to bestia ciężarówki, potwór zdolny z łatwością pokonać stopę błota lub przekraść się przez wydmę i przeżyć. Nie zrobiłem żadnej z tych rzeczy. W rzeczywistości wynająłem małą przyczepę od Menards i załadowałem kilka worków z chwastami na moim podwórku. Nie mówimy o teście warunków skrajnych, który polega na wyciągnięciu pnia z ziemi lub przetransportowaniu strumienia powietrza przez Dakotę Północną. Bardziej jak stresujące popołudnie.

Obraz 1 z 6

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 2 z 6

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 3 z 6

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 4 z 6

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 5 z 6

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 6 z 6

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Mój problem nie jest całkowicie wyjątkowy. Znam wielu właścicieli ciężarówek, którzy rzadko holują, wiedząc, że jest to bolesne, bo trzeba prawidłowo podłączyć kable, pomyśleć o możliwości holowania, a kiedy wchodzisz na podjazd, wiesz, że będziesz musiał manewrować zabawkami dla dzieci, postaw przyczepę na stojaku bocznym lub płycie betonowej, a po jej odłączeniu należy wsunąć kilka klocków obok opon.

Z pewnością nie jest to fizyka jądrowa, a dla tych, którzy codziennie jeżdżą przyczepą do pracy lub rozrywki, staje się drugą naturą. Wiesz, co robić i to nie ma znaczenia.

Jak na ironię, częściej holowałem przyczepę, gdy mieszkałem kilka godzin na północ od mojego obecnego domu. Regularnie testowałem ATV i miałem przyczepę ATV. W pewnym momencie miałem też Chevy Suburban, a ciągnięcie przyczepy nie było wielkim problemem. Nawet wtedy musiałem ciągle się szkolić, aby dowiedzieć się, jak kierować przyczepą. Mam ten sam problem podczas testowania dronów: skręcam w lewo, a dron skręca w prawo.

Spokojnie

Minęło kilka lat, odkąd regularnie testowałem quady lub posiadałem kampera, więc znowu musiałem pomyśleć o transporcie i kopiach zapasowych.

W Fordzie Raptor zastosowałem funkcję o nazwie Dynamic Hitch Assist. Wydaje się bardziej techniczne niż jest w rzeczywistości. W kamerze cofania widać znaczniki linii dla boku przyczepy, a także dla zaczepu. Kiedy musiałem wrócić do przyczepy Menard, skorzystałem z tego przewodnika i wylądowałem z piłką idealnie wyrównaną pod zaczepem przyczepy. Wskoczyłem i podłączyłem przyczepę. Było to bardzo łatwe i sprawiło, że pomyślałem, że holowanie to nic wielkiego.

Teraz, jeśli chodzi o znacznie bardziej wyrafinowaną funkcję o nazwie Pro Trailer Backup Assist, jest ustawienie, którego nie mogłem zrobić. Musisz nakleić naklejkę na przyczepę, która pomoże wyrównać kamery. Podstawowym pomysłem jest użycie przycisku w kokpicie, który działa jak joystick. Dla ludzi takich jak ja jest to przydatne, ponieważ jeśli chcesz, aby przyczepa jechała w lewo, gdy cofasz się, przekręcasz gałkę w lewo.

Na szczęście wypróbowałem już oprogramowanie Pro Trailer Backup Assist z przedstawicielem Forda na wystawie samochodowej i wiem, że jest ono niezwykle przydatne. Masywna przyczepa została przymocowana do ciężarówki testowej (nie Raptor, ale F-150) i idealnie z powrotem przyczepę za pomocą przycisku.

Ciężarówka steruje za Ciebie kierownicą, nawet jeśli nadal opanujesz hamulce i przepustnicę. Pamiętam, że myślałem, że ludzie tacy jak ja by to pokochali, ale wyżej wymienieni profesjonaliści, którzy codziennie jeżdżą przyczepami sportowymi lub w trakcie swojej pracy, mogą tego nie potrzebować.

Obraz 1 z 5

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 2 z 5

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 3 z 5

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 4 z 5

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Obraz 5 z 5

Ford Raptor

(Zdjęcie: Josiah Bondy)

Postępy takie jak ten są dokładnie tym, czego potrzebujemy, gdy wkraczamy w erę zautomatyzowanej jazdy. W niedalekiej przyszłości, kiedy samochody i ciężarówki będą tak inteligentne i wyposażone w technologię, będziemy potrzebować zupełnie nowych interfejsów, takich jak Pro Trailer Backup Assist, aby pomóc nam zrozumieć wszystko. na zewnątrz Niewielu z nas może być ekspertami w dowolnym momencie i nie odnosi się to nawet do przyszłych scenariuszy, w których moglibyśmy niezależnie wysłać ciężarówkę, aby odebrała przyczepę lub zlecić pojazdowi zmianę położenia przyczepy.

Udało mi się zobaczyć przyczepę i ciężarówkę obsługiwaną za pomocą naszych telefonów, podobnie do funkcji wezwania Tesli Model S, która umożliwia naciśnięcie przycisku w celu odebrania samochodu z garażu. Jak dotąd pomoce wizualne bardzo mi pomogły i bardzo lubię pomoc Pro Trailer Backup Assist, ponieważ nie przeszkadza mi to w mózgu. Skupiłem się głównie na kłującej zaroślach w przyczepie.

Po drodze LaComparacion regularnie sprawdza futurystyczną technologię dzisiejszych najgorętszych samochodów. John Brandon, dziennikarz, który od 12 lat pisze o samochodach, co tydzień testuje nowy samochód i jego zaawansowaną technologię. Jeden cel: wiedzieć, jakie nowe technologie doprowadzą nas do w pełni autonomicznych samochodów.