Microsoft liderem w wyścigu o przychody z rozwiązań SaaS dla przedsiębiorstw

Microsoft liderem w wyścigu o przychody z rozwiązań SaaS dla przedsiębiorstw

Rynek korporacyjnych usług SaaS rośnie w niezwykłym tempie, a według nowego raportu Synergy Research przychody z korporacyjnych usług SaaS przekroczyły w tym kwartale poziom realizacji wynoszący 100 miliardów euro. Na pierwszym i drugim miejscu znalazły się odpowiednio Microsoft i Salesforce, a za nimi plasowały się Adobe, SAP i Oracle. W swoich wynikach finansowych za drugi kwartał Microsoft odnotował przychody w wysokości 10,1 miliarda euro w obszarze produktywności i procesów biznesowych, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z poprzednim kwartałem. W skład tego dywizji wchodzą Office 365, linia Dynamics oraz LinkedIn, a wzrost wolumenu biznesowego pozwolił gigantowi oprogramowania zająć pierwsze miejsce z 17% światowego rynku. Salesforce zajęło drugie miejsce z 12%, a w swoim najnowszym raporcie o zarobkach ogłosiło przychody na poziomie 3,74 miliarda euro. Usługa w chmurze firmy wygenerowała przychody w wysokości 1.02 miliarda euro i po raz pierwszy jej platforma do zarządzania relacjami z klientami przekroczyła 1.000 miliard euro. Adobe znajduje się na trzecim miejscu z 10% udziałem w rynku, po tym jak w swoim najnowszym raporcie odnotowała przychody na poziomie 2.74 miliarda euro. Dział mediów cyfrowych firmy, obejmujący Creative Cloud i Document Cloud, wygenerował większość swoich przychodów na poziomie 1.800 miliarda dolarów.

Rynek SaaS

Mimo że osiągnięcie przez rynek SaaS wartości 20 miliardów euro zajęło 100 lat, nadal jest to ważny krok, który pokazuje, jak radzi sobie rynek oprogramowania biznesowego. W ciągu ostatnich kilku lat przeniosłem się z modelu lokalnego na chmurę. Według Synergy Research rynek biznesowy SaaS ma jeszcze przed sobą długą drogę, ponieważ przychody z SaaS nadal stanowią jedynie 20 procent światowego rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw. Główny analityk Synergy Research Group, John Dinsdale, zapewnił dodatkowy wgląd w ustalenia raportu, a także swoje przewidywania dotyczące przyszłości biznesu SaaS, stwierdzając: „Krajobraz dostawców SaaS zasadniczo dzieli się na trzy obozy: tradycyjni dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw, stosunkowo nowi gracze w chmurze i duzi dostawcy IT, którzy chcą dalej rozwijać się na rynkach oprogramowania. W pierwszym przypadku znajdziesz firmy takie jak Microsoft, SAP, Oracle i IBM, które mają dużą bazę klientów korzystających z oprogramowania lokalnego, które mogą przekształcić w rozwiązanie oparte na SaaS model konsumpcji. Dostawcy urodzeni w chmurze to Workday, Zendesk, ServiceNow, Atlassian i Splunk, którzy zwykle odnotowują znacznie wyższe stopy wzrostu. Tymczasem Google i Cisco mają wpływ na rynek SaaS poprzez Google G Suite, Aplikacje Cisco do współpracy i przejęcia kilku dostawców oprogramowania. Nastąpi konsolidacja wraz ze zbliżającym się przejęciem Tableau Software przez Salesforce, ale nowi uczestnicy będą mieli wiele okazji do wywarcia wpływu. „Za pośrednictwem TechCruncha