FAA ustanawia nowe ograniczenia lotów 5G w obliczu obaw związanych z siecią

FAA ustanawia nowe ograniczenia lotów 5G w obliczu obaw związanych z siecią

Federalna Administracja Lotnicza Stanów Zjednoczonych (FAA) ostrzegła, że ​​zakłócenia w paśmie C 5G mogą prowadzić do porwań samolotów, a planowane wykorzystanie tego nowego bezprzewodowego ducha 5G przez operatorów telefonii komórkowej stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa lotnictwa.

Jak donosi Reuters, przemysł lotniczy i FAA wyraziły obawy, że wrażliwa elektronika statku powietrznego, taka jak wysokościomierze radiowe, może zostać uszkodzona w wyniku potencjalnych zakłóceń w paśmie C 5G, czyli od czterech GHz do ośmiu Hz.

W zeszłym miesiącu AT&T i Verizon zgodziły się, że opóźnią wdrożenie 5G w paśmie C do stycznia przyszłego roku, aby współpracować z FAA w celu rozwiązania obaw dotyczących potencjalnych zakłóceń w kluczowych urządzeniach bezpieczeństwa w kokpicie.

Teraz jednak FAA poszła dalej, opracowując zestaw wytycznych dotyczących zdatności do lotu, w których agencja rządowa nakazała przegląd instrukcji użytkowania w locie statków powietrznych i śmigłowców w celu zakazania niektórych operacji wymagających wykorzystania danych z wysokościomierza radiowego w obecności sygnałów 5G w paśmie C. . .

Zakłócenia w paśmie C 5G

W jednej ze swoich dyrektyw dotyczących zdatności do lotu FAA ostrzegła, że ​​skoro anomalie wysokościomierza radiowego często nie są wykrywane przez automatykę statku powietrznego lub pilotów, gdy znajdują się blisko ziemi, „mogą one spowodować utratę bezpieczeństwa lotu” i lądowania.

W tej chwili nadal nie jest jasne, których lotnisk lub samolotów może to dotyczyć, ale FAA oświadczyła, że ​​w razie potrzeby wyda ostrzeżenia, aby „celować w określone obszary, w których dane z wysokościomierzy radiowych mogą być niewiarygodne ze względu na obecność łącza szerokopasmowego w paśmie 5G”. sygnałów bezprzewodowych w paśmie C”.

Chociaż zakłócenia w paśmie C 5G stanowią potencjalną wadę dla lotnisk, samolotów i pilotów, FAA wyjaśniła w oświadczeniu, że współpracuje w tej kwestii z FCC i operatorami bezprzewodowymi, stwierdzając:

„FAA wierzy, że rozwój 5G i lotnictwa będą bezpiecznie współistnieć. Dzisiaj zrobiliśmy istotny krok w kierunku tego celu, opracowując dwie dyrektywy zdatności do lotu, aby zapewnić ramy i zebrać więcej informacji, aby uniknąć potencjalnego wpływu na sprzęt zapewniający bezpieczeństwo lotnicze. FAA ściśle współpracuje z Federalną Komisją Łączności i firmami z branży bezprzewodowej i poczyniła postępy w bezpiecznym wdrażaniu rozbudowy 2G. Jesteśmy przekonani, że przy dalszej współpracy osiągniemy ten wspólny cel.

Mamy nadzieję, że FAA będzie w stanie szybko rozwiązać te problemy, dzięki czemu AT&T i Verizon będą mogły kontynuować planowane wdrożenia pasma C 5G na początku przyszłego roku.

Pokazujemy także najlepsze smartfony 5G, najlepsze smartfony biznesowe i najlepsze biznesowe plany mobilne.

Przez Reuters