Federalna Administracja Lotnicza Stanów Zjednoczonych (FAA) ostrzegła, że zakłócenia w paśmie C 5G mogą prowadzić do porwań samolotów, a planowane wykorzystanie tego nowego bezprzewodowego ducha 5G przez operatorów telefonii komórkowej stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa lotnictwa.
Jak donosi Reuters, przemysł lotniczy i FAA wyraziły obawy, że wrażliwa elektronika statku powietrznego, taka jak wysokościomierze radiowe, może zostać uszkodzona w wyniku potencjalnych zakłóceń w paśmie C 5G, czyli od czterech GHz do ośmiu Hz.
W zeszłym miesiącu AT&T i Verizon zgodziły się, że opóźnią wdrożenie 5G w paśmie C do stycznia przyszłego roku, aby współpracować z FAA w celu rozwiązania obaw dotyczących potencjalnych zakłóceń w kluczowych urządzeniach bezpieczeństwa w kokpicie.
Teraz jednak FAA poszła dalej, opracowując zestaw wytycznych dotyczących zdatności do lotu, w których agencja rządowa nakazała przegląd instrukcji użytkowania w locie statków powietrznych i śmigłowców w celu zakazania niektórych operacji wymagających wykorzystania danych z wysokościomierza radiowego w obecności sygnałów 5G w paśmie C. . .
Zakłócenia w paśmie C 5G
W jednej ze swoich dyrektyw dotyczących zdatności do lotu FAA ostrzegła, że skoro anomalie wysokościomierza radiowego często nie są wykrywane przez automatykę statku powietrznego lub pilotów, gdy znajdują się blisko ziemi, „mogą one spowodować utratę bezpieczeństwa lotu” i lądowania.
W tej chwili nadal nie jest jasne, których lotnisk lub samolotów może to dotyczyć, ale FAA oświadczyła, że w razie potrzeby wyda ostrzeżenia, aby „celować w określone obszary, w których dane z wysokościomierzy radiowych mogą być niewiarygodne ze względu na obecność łącza szerokopasmowego w paśmie 5G”. sygnałów bezprzewodowych w paśmie C”.
Chociaż zakłócenia w paśmie C 5G stanowią potencjalną wadę dla lotnisk, samolotów i pilotów, FAA wyjaśniła w oświadczeniu, że współpracuje w tej kwestii z FCC i operatorami bezprzewodowymi, stwierdzając:
„FAA wierzy, że rozwój 5G i lotnictwa będą bezpiecznie współistnieć. Dzisiaj zrobiliśmy istotny krok w kierunku tego celu, opracowując dwie dyrektywy zdatności do lotu, aby zapewnić ramy i zebrać więcej informacji, aby uniknąć potencjalnego wpływu na sprzęt zapewniający bezpieczeństwo lotnicze. FAA ściśle współpracuje z Federalną Komisją Łączności i firmami z branży bezprzewodowej i poczyniła postępy w bezpiecznym wdrażaniu rozbudowy 2G. Jesteśmy przekonani, że przy dalszej współpracy osiągniemy ten wspólny cel.
Mamy nadzieję, że FAA będzie w stanie szybko rozwiązać te problemy, dzięki czemu AT&T i Verizon będą mogły kontynuować planowane wdrożenia pasma C 5G na początku przyszłego roku.
Pokazujemy także najlepsze smartfony 5G, najlepsze smartfony biznesowe i najlepsze biznesowe plany mobilne.
Przez Reuters