Expo 2020 Dubai i 5G pobudzą branżę wirtualnej rzeczywistości w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w przyszłym roku

Expo 2020 Dubai i 5G pobudzą branżę wirtualnej rzeczywistości w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w przyszłym roku

Przyjęcie gogli rzeczywistości wirtualnej (VR) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest wciąż w powijakach, ale Expo 2020 Dubai, 5G i skupienie się na technologiach trzecich platform (media społecznościowe, mobilność, chmura i analityka dużych zbiorów danych) z pewnością pomogą w budowaniu świadomości w społeczeństwie kraj. Expo 2020 odbędzie się od 20 października 2020 r. do 10 kwietnia 2021 r. Akash Balachandran, starszy analityk ds. badań mobilnych i AR/VR w International Data Corporation (IDC), powiedział LaComparacion Middle East, że brak dostępności urządzeń rzeczywistości wirtualnej również ponieważ wyższe średnie ceny sprzedaży spowolniły ogólne przyjęcie tego produktu przez konsumentów na Bliskim Wschodzie. „Widzieliśmy inicjatywy, które zyskały popularność w przypadku zastosowań komercyjnych. Na rynku nieruchomości i budownictwa poprzez wirtualne okna nieruchomości, w przestrzeni komercyjnej nieruchomości (na przykład poprzez wirtualne sklepy typu pop-up giganta meblarskiego IKEA w w krajach takich jak Kuwejt, Jordania i Maroko), a także w sektorze publicznym, w którym jednostki rządowe, takie jak RTA, badają wykorzystanie VR w przypadkach zastosowań szkoleniowych” – powiedział. "Wydarzenia obejmujące wdrożenia VR umożliwią, w szczególności liderom z przestrzeni komercyjnej, zrozumienie VR i znaczące zaangażowanie się w nią, aby mogli zachęcić do jej stosowania w swoich własnych branżach, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i w regionie. Ponadto powiedział, że 39G z pewnością byłby dobrodziejstwem dla rzeczywistości wirtualnej, zwłaszcza w zastosowaniach komercyjnych, ponieważ umożliwia stabilne połączenia o niskim opóźnieniu i dużej przepustowości.

5G będzie katalizatorem

Sukhdev Singh, wiceprezes dostawcy usług analitycznych i analiz rynku Kantar AMRB, powiedział, że 5G będzie katalizatorem rozwoju VR i AR. „Musisz wygenerować większą ilość danych, aby poczuć ich bogactwo, a do tego potrzebujemy 5G w celu zapewnienia opóźnień i przepustowości”. Gdy tylko wzrośnie wskaźnik rozpowszechnienia, wzrosną inwestycje w te technologie” – powiedział. Obecnie, jego zdaniem, rozwój aplikacji jest nadal bardzo słaby, ale aktywni są gracze globalni. „Rozwój lokalny jest ograniczony, ponieważ wkład jest również ograniczony. Chociaż firmy na masową skalę starają się zapewnić klientom lepsze doświadczenia, prawdziwa magia wydarzy się, gdy konsumenci będą mogli uzyskać do niej dostęp na swoich urządzeniach i w swoich domach” – powiedział. Dodał także, że AR ma już gotowe i poważne aplikacje. , ale wirtualne rzeczywistość ma większą wartość rozrywkową. W dłuższej perspektywie rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna „znacznie wzrosną”. Balachandran stwierdził jednak, że jest mało prawdopodobne, aby samo 5G skłoniło konsumentów do przyjęcia rzeczywistości wirtualnej w krótkiej perspektywie. Chociaż pozytywny wpływ 5G będzie na przykład wrażenia dotykowe, rozdzielczość i opóźnienia w grach wykorzystujących rzeczywistość wirtualną były oczywiste, przeciętny konsument w regionie prawdopodobnie nie dostrzeże tych korzyści w krótkim okresie. Chociaż wdrażanie rzeczywistości wirtualnej w regionie przebiega powoli, istnieje nie ma wątpliwości, że wirtualna rzeczywistość zyskuje na popularności w świecie biznesu – dodał.

Rynek wirtualnej rzeczywistości podwoi się po 3 latach.

Balachandran stwierdził, że ze względu na niższy koszt wdrożenia i silną bazę deweloperów AR powinna najpierw odegrać rolę w przestrzeni komercyjnej. „Ponieważ większość konsumentów ma smartfony z odpowiednimi funkcjami, łatwiej jest wdrożyć AR wśród mas, aby pobudzić zaangażowanie konsumentów w markę i umożliwić im bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe, gdziekolwiek się znajdują.” przypadki wykorzystania rzeczywistości wirtualnej w przestrzeni komercyjnej . Chociaż sprzedawca detaliczny może wykorzystywać rzeczywistość wirtualną do inscenizacji i wyświetlania, nieoczekiwany jest wzrost wolumenu sprzedaży zestawów słuchawkowych do wirtualnej rzeczywistości w regionie w perspektywie krótko- i średnioterminowej” – powiedział. Ponadto stwierdził, że brak dostępności i wsparcia jest głównych przeszkód w regionie, a także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także wciąż znacznej cenie urządzenia. „Parki rzeczywistości wirtualnej są rzadkie i nie były w stanie wystarczająco zwiększyć świadomości w regionie. Częściowo wynika to z małej liczby takich lokali, ale także dlatego, że w przeciwieństwie do kawiarni i salonów gier doświadczenie wirtualnej rzeczywistości jest często postrzegane jako zbyt drogie i przeznaczone dla specyficznej publiczności” – powiedział. Balachandran powiedział jednak, że Dreamscape Immersive, które zapewnia unikalne doświadczenia (na przykład z niezwykle popularnej serii Jak wytresować smoka), to duży krok w umożliwieniu ogółowi społeczeństwa doświadczenia wirtualnej rzeczywistości wysokiej jakości.Majid Al Futtaim otworzył pierwszą międzynarodową witrynę Dreamscape Immersive poza Stanami Zjednoczonymi w Mall of the Emirates w Zjednoczonych Emiratach Arabskich Oczekuje się, że regionalny rynek rzeczywistości wirtualnej będzie wart około 32 mln euro w 2020 r. i ponad dwukrotnie, aby po trzech latach osiągnąć 69 mln euro.