Ewolucja doświadczeń handlowych w dobie inteligentnego domu

Ewolucja doświadczeń handlowych w dobie inteligentnego domu
Jeśli dorastałeś w branży detalicznej, wiesz, że sukces w tej dziedzinie zależy prawie wyłącznie od Twojej zdolności jako sprzedawcy do rozwijania silnych relacji. Zasadniczo akt transakcji detalicznej opiera się na relacji między klientem a sprzedawcą detalicznym. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej.

Narodowa Grupa Marketingowa PrimeTime

(Źródło zdjęcia: Nationwide Marketing Group) Relacje z handlem detalicznym obejmują marki, które stoją na półkach sklepowych, dystrybutorów, których produkty wysyłają, usługodawców, do których zwracają się, aby pomóc w utrzymaniu sprawnego funkcjonowania sklepu, a nawet inne firmy w Twojej społeczności. Oczywiście istnieje również relacja między sprzedawcą a jego grupą zakupową, o której nasz zespół w Nationwide Marketing Group wie co nieco. Zobacz też: Czym jest inteligentny dom? To właśnie te relacje i sposób, w jaki sprzedawca detaliczny może je wykorzystać w swoich codziennych operacjach, pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i wyróżnić w nowej erze sprzedaży połączonego domu.

Możliwości inteligentnego domu

Czy chcemy to przyznać, czy nie, technologia szybko przenika do każdego zakamarka domu. Na targach CES 2020 widzieliśmy czujniki i inteligentne technologie we wszystkim, od urządzeń i toalet po materace, meble i nie tylko. Ta transformacja technologiczna nie powinna martwić niezależnego kanału dystrybucji. Wręcz przeciwnie, technologia inteligentnego domu stanowi doskonałą okazję dla lokalnych firm do wejścia na ten rynek, edukowania swoich nabywców i rozwijania relacji, które pomagają im tworzyć klientów na całe życie. Aha, i do zgarnięcia jest też dolar lub dwa.

Narodowa Grupa Marketingowa PrimeTime

(Źródło zdjęcia: Nationwide Marketing Group) Według danych Google, przemysł połączonych domów reprezentuje roczny rynek o wartości 490 miliardów dolarów. Ale jest dużo miejsca na wykładniczy wzrost tej liczby. Analiza Statista pokazuje, że tylko 32,4% gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych ma zainstalowane co najmniej jedno urządzenie inteligentnego domu, a liczba ta ma przekroczyć 52% do 2024 r. Co bardziej ekscytujące są wyniki Ponad 42% nowych nabywców Google Nest kupi inny produkt inteligentnego domu w ciągu pierwszego miesiąca od pierwszego zakupu. To mnóstwo potencjalnych dochodów, które tylko czekają na wciągnięcie do niezależnego kanału sprzedaży detalicznej. Aby to osiągnąć, detaliści muszą pokonać dwie główne przeszkody: podnoszenie świadomości na temat technologii inteligentnego domu i edukowanie konsumentów, jak to wszystko działa. Częściowym wyzwaniem był brak dostępnych narzędzi i zasobów, które pomogłyby im wypełnić lukę w kontaktach z klientami. Pierwszym krokiem powinno być przyjrzenie się puli kupujących, aby zobaczyć, jakie możliwości istnieją w połączonej przestrzeni domowej. Które produkty (lub grupy produktów) są dla Ciebie dostępne. Oceń ofertę z perspektywy marketingowej i nie bój się zagłębić w tę nową i rosnącą kategorię. Dla członków Nationwide program Google Nest Prime Retail jest przykładem tego poziomu dostępu do produktów, którego konsumenci aktywnie poszukują. Obejmuje to takie rzeczy, jak kamery bezpieczeństwa, inteligentne głośniki, inteligentne kamery dzwonkowe, routery Wi-Fi, koncentratory, termostaty, inteligentne wtyczki i wiele innych.

Narodowa Grupa Marketingowa PrimeTime

(Źródło zdjęcia: Nationwide Marketing Group) Połączony dom jest tematem dyskusji klientów i może przekształcić Twój sklep w inteligentne miejsce docelowe na Twoim rynku. Jednak inteligentne urządzenia opowiadają tylko część historii, jeśli chodzi o podłączony dom. Aby połączyć się i sterować wszystkimi tymi produktami w domu, potrzebujesz połączenia z Internetem i usługi bezprzewodowej. Rozważ wyjście poza swoją strefę komfortu i zbadanie możliwości w kategorii bezprzewodowego i domowego internetu. Bez tej łączności inteligentny dom nie może istnieć. Rozwiązaniem Nationwide Marketing Group w tym zakresie była współpraca z AT&T w celu zaoferowania członkom programu, który umożliwia im sprzedaż smartfonów, usług bezprzewodowych, Internetu szerokopasmowego, usług rozrywkowych i nie tylko. Konieczne jest, aby sprzedawca był w stanie namalować pełny obraz tego, jak wygląda inteligentny dom, jak jest montowany i jak działa.

Ewolucja doświadczenia w handlu detalicznym

Technologia inteligentnego domu wywarła ogromny wpływ na komfort korzystania z domu. Miało to jednak również duży wpływ na doświadczenie w handlu detalicznym, od sposobu, w jaki konsumenci szukają tych produktów, przez fizyczny proces zakupu, po sposób serwowania produktów.

Narodowa Grupa Marketingowa PrimeTime

(Źródło: Nationwide Marketing Group) Technologia będzie nadal ewoluować w zawrotnym tempie, a dzisiejsi odnoszący sukcesy detaliści muszą ewoluować wraz z nią. Należy zwrócić szczególną uwagę na wszystko, od tego, jak te produkty i usługi są prezentowane w Twoim sklepie, przez sposób, w jaki pomagasz je dostarczać i instalować w lokalu klienta, po rodzaj reakcji, której możesz udzielić, gdy ten klient ma problemy techniczne ze swoim systemem . . . Niezależnie od tego, czy są to partnerzy dostawcy, z którymi współpracujesz, czy programy dostępne w Twojej grupie zakupowej, mapowanie całej podróży klienta jest niezbędne. Służ jako pomost między klientem a obietnicą prawdziwie połączonego stylu życia. Dla nieświadomego i skromnego klienta ta technologia może być wręcz onieśmielająca, a może nawet nieco odpychająca. Zmień dla nich tę narrację. Pokaż im, dlaczego podłączony dom jest ważny. I nie bój się wezwać swoich partnerów, być może nawet Nationwide Marketing Group, aby pomogli Ci wykorzystać część tej ogromnej możliwości biznesowej.