Jeśli kupiłeś już w tym roku telewizor OLED, nie jesteś sam. Chociaż sprzedaż telewizorów zazwyczaj spada, analitycy rynku prognozują, że rok XNUMX będzie rokiem OLED, a dostawy wyświetlaczy OLED wzrosną o XNUMX% od XNUMX r. (za pośrednictwem LG). Firma badawcza TrendForce spodziewa się, że sprzedaż telewizorów OLED ustanowi w tym roku nowe rekordy, a „świetna jakość obrazu” będzie kluczowym czynnikiem dla użytkowników chcących unowocześnić swoje systemy kina domowego. Inna firma analityczna, Omdia, uważa, że najważniejsze wydarzenia sportowe odbywające się w tym roku (takie jak Euro XNUMX i opóźnione Igrzyska Olimpijskie w Tokio) mają decydujący wpływ na wybór nowego wyświetlacza OLED. Ponieważ wyświetlacze OLED stały się znacznie tańsze, wzrosła również liczba osób kupujących OLED jako dodatkowe telewizory w miejscach takich jak sypialnie i pokoje gier. Teraz zawsze możesz znaleźć telewizory OLED w cenie poniżej XNUMX USD/XNUMX USD, aczkolwiek w przypadku starszych modeli lub z ograniczoną sprzedażą flash. Technologia jest teraz tak przyjazna dla konsumenta, że nawet nowy model OLED Nintendo Switch będzie korzystał z ekranu OLED. Nie można również zignorować całego dodatkowego czasu, który spędziliśmy w domu od czasu pierwszej pandemii Covid-XNUMX w XNUMX roku. Bardziej niż kiedykolwiek spędzamy czas uwięzieni w pomieszczeniach zamkniętych, a telewizor jest naszym głównym źródłem rozrywki i ma to sens. że ludzie byliby obciążeni koniecznością zapewnienia sobie możliwie najlepszego doświadczenia. TrendForce prognozuje, że te czynniki wypychające i przyciągające sprawią, że w tym roku w naszych domach pojawi się XNUMX miliona nowych telewizorów OLED. Tak ogromny wzrost w porównaniu do zeszłorocznej sprzedaży (tylko XNUMX mln OLED-ów) sprawi, że do końca XNUMX roku ekrany będą stanowić XNUMX% światowego rynku telewizyjnego. Jeśli te informacje się potwierdzą, rok XNUMX może być pierwszym od dekady, w którym wyświetlacze LCD stanowią mniej niż XNUMX% całkowitego rynku telewizorów, co stanowi istotny kamień milowy w obserwowanej przez nas spadkowej ścieżce sprzedaży wyświetlaczy LCD. patrz od dwóch tysięcy piętnastego.