Dlaczego zawsze będę trzymał PS5 pionowo, pomimo rzekomego ryzyka

Dlaczego zawsze będę trzymał PS5 pionowo, pomimo rzekomego ryzyka

Być może widziałeś raporty ostrzegające, aby nie ustawiać PS5 pionowo, wskazujące, że możesz trwale uszkodzić konsolę, a nawet manipulować nią. Ale jest dobry powód, by wątpić w te twierdzenia, a ja na przykład nie zmienię sposobu, w jaki korzystam z mojej konsoli.

Widzieliśmy doniesienia, że ​​PS5 może powodować problemy po pozostawieniu go w pozycji stojącej przez długi czas. Na przykład @68Logic (otwiera się w nowej karcie), który prowadzi warsztat we Francji, mówi, że widział pewne przypadki naprawiania konsol, w których ewentualna przerwa w uszczelce między chłodnicą a APU spowodowała drenaż. ciekły metal przez obudowę i inne elementy, niszcząc konsolę.

Nie stawiaj Ps5 pionowo, oto wynik: płyn się porusza, a żele są tam pic.twitter.com/A4Do3TkcXk4 Jan 2023

Zobacz więcej

Nie tylko oni twierdzą, że widzieli tę wadę. YouTube TheCod3r (otwiera się w nowej karcie) otworzył konsolę PS5 Digital Edition, którą trzeba było naprawić, i twierdził, że konsola się nie uruchamia. Odkrył wyciek metalu z APU i twierdzi, że wyciek był wynikiem błędu projektowego.

Kolejną rzeczą do oszacowania są również szkody wyrządzone przez użytkownika. Ciągły ruch konsoli może powodować uszkodzenia wewnętrzne i ruchome części, więc jeśli regularnie zmieniasz konsolę z pionowej na poziomą, możesz narazić ją na ryzyko, ale mimo to brakuje chłodzenia i procesora PS5. . wystarczająco, aby zapobiec upadkowi lub rozlaniu potencjalnej cieczy na inne elementy.

Jednak chociaż te PS5 pękły w pionie, nie zamierzam układać konsoli poziomo. Raporty o tej usterce są tak rzadkie, że nie wydaje się, aby problem był powszechny. PS5 istnieje już od ponad kilku lat i prawdopodobnie sporo osób utrzymuje go w pionie (tak jak jest zbudowany). Gdyby to był powszechny problem, widzielibyśmy o wiele więcej raportów, na przykład kiedy Xbox XNUMX cierpiał z powodu czerwonego pierścienia śmierci.

W tym przypadku ryzyko utraty reputacji było tak poważne, że Microsoft zaoferował ogólną bezpłatną naprawę i politykę zwrotów. W tym przypadku wskaźnik awaryjności wyniósłby od trzech do pięciu procent (otwiera się w nowej karcie). Gdyby PS5 zawiodły w znacznych ilościach, byśmy o tym wiedzieli.

Skontaktowaliśmy się z Sony, aby zapytać, czy są świadomi protestów i czy chcieliby skomentować, ale jeszcze nie otrzymali odpowiedzi. Zaktualizujemy ten artykuł o oświadczenie, jeśli je otrzymamy.