Dlaczego firmy powinny oferować pracę zdalną vs. Praca domowa

Dlaczego firmy powinny oferować pracę zdalną vs. Praca domowa

Teraz, gdy wiele krajów ma zamówienia na mieszkania z powodu pandemii, w tym Wielka Brytania i wiele stanów w USA, firmy muszą dokonać wyboru. Chociaż nie mogą dyktować wszystkiego na temat umowy o pracę zdalną, ważne jest, aby znać różnicę między pracą w domu a pracą zdalną. To nie to samo i w zależności od lokalnych zamówień pracownicy mogą mieć większą elastyczność, niż mogłoby się wydawać. Co może narzucić pracodawca? Na początek mogą zamknąć biuro i dać znać wszystkim, że muszą pracować gdzie indziej. Na przykład w niektórych stanach USA nie jest to opcjonalne. Tylko niezbędne firmy mogą pozostać otwarte, w tym sklepy spożywcze i placówki medyczne. Jeśli Twoja firma tworzy widżety, prawdopodobnie powinieneś na razie ją zamknąć. Jednak rozróżnienie, jakie należy tu wprowadzić, jest istotne. Pracownicy mogliby pracować lepiej i pozostać bardziej produktywni, gdyby znaleźli odpowiednie miejsce do pracy poza domem. Niektórzy mogą mieć zbyt wiele rozrywek. Mogą nie mieć odpowiedniego domowego biura. Dwie dostępne opcje są dość różne i mają pewne zalety, ale praca zdalna może być lepszą opcją. Może to zależeć od Twojej firmy i Twoich pracowników, ale najważniejsze jest to, że praca zdalna może być bardziej elastyczna, poprawić produktywność i lepiej dostosować się do Twoich pracowników.

Korzyści z pracy zdalnej

Nie dziel się włosami z agencjami rządowymi i lokalnymi urzędnikami, ale tutaj liczy się Twoja definicja pracy zdalnej dla pracowników. Nie oznacza to pozostania w domu i nigdy nie wychodzenia z domu. W wielu stanach i krajach obowiązują nakazy pozostania w domu, co oznacza, że ​​pracownicy nadal mogą chodzić na spacery i wycieczki, chodzić do sklepu spożywczego, a nawet pracować w izolacji w wynajmowanym biurze lub drugim domu. (Skontaktuj się z lokalnymi władzami, aby dowiedzieć się, jak prawo działa w Twojej okolicy). Różni się to od nakazów schronienia na miejscu, zgodnie z którymi pracownicy nie mogą opuszczać domu. Ogólnie rzecz biorąc, duch prawa jest taki: zniechęcać ludzi do gromadzenia, kontaktów towarzyskich i rozprzestrzeniania wirusa. Praca zdalna może przybierać różne formy. Załóżmy, że pracownik ma w pobliżu dom w zabudowie bliźniaczej. Jest osobne wejście, dobre Wi-Fi oraz wygodne biurko i krzesło biurowe. Lepiej wykorzystać tę lokalizację do pracy zdalnej. Ponadto niektórzy pracownicy mogą mieć dostęp do prywatnej lokalizacji, takiej jak inne biuro, domek w swojej posiadłości, a nawet pojazd rekreacyjny lub samochód kempingowy. Firmy mogą dyktować, że pracownik nie powinien przychodzić do pracy, ale mogą zachęcać do elastyczności w miejscu pracy. Praca zdalna ma pewne zalety. Po pierwsze, pracownik jest prawdopodobnie izolowany. (Jeśli tak nie jest, a w odległym biurze znajdują się inne osoby, może to naruszyć lokalne przepisy, a nawet skutkować karą grzywny lub pozbawienia wolności, w zależności od lokalizacji). ''automatyczna izolacja, lepiej ograniczyć rozprzestrzenianie się COVID-19 i jest to lepsze dla pracownika. W odległym miejscu pracownik może skupić się na wykonywanej pracy; w domu nie zawsze tak jest. W niektórych przypadkach pracownik zdalny może znaleźć szybszy dostęp bezprzewodowy, spersonalizować przestrzeń roboczą, użyć szybszego komputera stacjonarnego, pomóc Ci wykonać więcej pracy, a nawet udekorować zdalną lokalizację. z roślinami, zdjęciami i innymi dodatkowymi urządzeniami promującymi zdrowe środowisko pracy. Może to być bardziej „biurowe” niż domowe biuro. Praca zdalna to przede wszystkim wyraźne odseparowanie pracownika od życia rodzinnego (dzieci, współmałżonek, telewizor HD) oraz od pracy. Jest to korzystne zarówno dla pracownika, który może skoncentrować się na pracy, jak i dla pracodawcy, który ufa, że ​​telepracownik jest bardziej sumienny i efektywniej zarządza swoim czasem. Praca jest ostatecznie znacznie lepsza.

Praca w domu – wyzwania

Jeśli toczy się debata między pracą zdalną a pracą z domu (a praca zdalna jest nawet opcją dla firmy, która musi zamknąć swoje biuro domowe), wszystko sprowadza się do jednego czynnika: rozpraszanie uwagi może przeszkadzać w załatwianiu spraw. Można śmiało powiedzieć, że większość pracowników prawdopodobnie nigdy wcześniej nie pracowała w domu, przynajmniej w sposób ciągły. W ubiegłym roku tylko 4.7 miliona osób w Stanach Zjednoczonych pracowało w pełnym wymiarze godzin. To duży wzrost w ciągu ostatniej dekady, ale wciąż jest to niewielka liczba. Jest teraz częścią codziennego życia prawie każdego z powodu pandemii. Wstajemy, idziemy do pracy. Wyzwanie polega na tym, że pracownicy mogą nie być w stanie oddzielić pracy od życia rodzinnego i mogą nie wiedzieć, jak radzić sobie z rozproszeniem uwagi. Jeśli stanie się to scenariuszem długoterminowym, prawdopodobnie przystosują się i nauczą, jak radzić sobie z sytuacją związaną z pracą w domu. Na razie praca zdalna może być lepsza, nawet jeśli oznacza znalezienie miejsca do samoizolacji z laptopem. W domu rozproszenie uwagi przybiera różne formy. Sąsiad może być na twoim podwórku i obsługiwać wycieraczkę do chwastów. Do drzwi może zapukać kurier. Pies może narobić bałaganu w salonie, podczas gdy pracownik próbuje wprowadzić dane do swojego oprogramowania biurowego. Istnieją najlepsze praktyki, które mogą ci pomóc, takie jak komunikowanie się z innymi członkami rodziny o tym, kiedy skupić się na pracy, ale wyeliminowanie wszystkich rozpraszaczy jest wystarczająco trudne. Dla wielu pracowników z domu, rzeczywistość jest taka, że ​​typowa praca w godzinach 9-5 nie jest możliwa. Nie będą w stanie zgromadzić całej swojej pracy w tym okresie. Niektórzy będą musieli zacząć wcześniej lub pracować później. Dzięki pracy zdalnej stałe godziny są znacznie łatwiejsze. Zakłócenia nie są tak powszechne. Ostatecznie praca zdalna, jeśli to możliwe, może być znacznie lepszym scenariuszem pracy. Pracownicy będą bardziej produktywni, szczęśliwsi i bardziej skoncentrowani niż w domu.