Dźwięk przestrzenny: iOS 15 wprowadzi dźwięk śledzenia głowy do treści innych niż Dolby Atmos

Dźwięk przestrzenny: iOS 15 wprowadzi dźwięk śledzenia głowy do treści innych niż Dolby Atmos
Wersja beta systemu iOS 15 ujawniła użytkownikom AirPods Pro i AirPods Max nowy sposób korzystania z dźwięku przestrzennego bez konieczności korzystania z treści Dolby Atmos. Nowa funkcja o nazwie „Spatialize Stereo” będzie działać również z systemem macOS Monterey. Według 9to5Mac oznacza to, że urządzenia z tymi systemami operacyjnymi będą mogły symulować dźwięk przestrzenny dla treści innych niż Dolby, wykrywając ruch głowy, gdy używasz AirPods do zmiany kierunku dźwięku. Oznacza to, że powinieneś być w stanie odtworzyć dowolny utwór na przykład ze Spotify i doświadczyć go w Spatial Audio, nawet jeśli usługa przesyłania strumieniowego nie obsługuje formatu. To samo dotyczy ścieżek dźwiękowych do filmów innych niż Dolby Atmos, co oznacza, że ​​potrzebujesz tylko pary AirPods Pro / AirPods Max i kompatybilnego urządzenia, aby stworzyć wciągającą konfigurację kina domowego. Chociaż możesz nie uzyskać prawdziwego dźwięku Dolby Atmos 3D, technologia Spatialize Stereo powinna przynajmniej sprawiać wrażenie, jakby dźwięk dobiegał do Ciebie z różnych stron, dzięki czemu Twoje filmy, programy i muzyka będą bardziej wciągające. Wcześniej obsługa dźwięku przestrzennego była ograniczona do filmów Dolby Atmos. Więc chociaż mogłem go używać z niektórymi tytułami z Apple TV Plus, Disney Plus, HBO Max itp., Wiele z nich było niekompatybilnych. Będziesz potrzebować wersji beta systemu iOS 15 lub iPadOS 15, aby wypróbować Spatialize Stereo, która jest obecnie dostępna dla programistów, a publiczna wersja beta pojawi się w lipcu. Jeśli masz kompatybilne urządzenie z tymi systemami operacyjnymi, możesz podłączyć AirPods Pro lub Max i rozpocząć odtwarzanie dowolnych treści. Następnie przejdź do Control Center i naciśnij i przytrzymaj suwak głośności; według 9to5Mac spowoduje to wyświetlenie opcji włączenia Spatialize Stereo.

Analiza: gdzie była reklama?

Apple Spatial Audio pobiera treści 5.1, 7.1 i Dolby Atmos i stosuje kierunkowe filtry audio, umieszczając dźwięk w sferze 3D. Wyjątkowość Spatial Audio polega na tym, że wykorzystuje akcelerometry i żyroskopy wbudowane w słuchawki i słuchawki Apple do śledzenia pozycji głowy, a także pozycji iPhone'a lub iPada. Dlaczego Spatialize Stereo nie zostało ogłoszone na WWDC 2021, pozostaje tajemnicą; w końcu jest to funkcja, która może udostępnić wciągającą technologię audio Apple szerszej publiczności. To nie tak, że Apple nie przedstawiło Spatial Audio na dorocznej konferencji programistów, ogłaszając, że rozszerzy obsługę Spatial Audio na tvOS i macOS dla posiadaczy AirPods Max i AirPods. Pro Wcześniej Apple ogłosił, że zapewni abonentom Apple Music bezstratny i przestrzenny dźwięk bez dodatkowych kosztów, co wstrząsnęło branżą strumieniowego przesyłania muzyki, ponieważ większość konkurencji oferuje dźwięk Hi-Res Audio i formaty audio. cena. Funkcja nigdy nie może zostać upubliczniona; nie jest niczym niezwykłym, że Apple usuwa pewne aspekty deweloperskich wersji beta swoich systemów operacyjnych przed ich oficjalnym wydaniem. Mamy nadzieję, że nie, ponieważ Spatialize Stereo może zmienić zasady gry zarówno dla kinomanów, jak i audiofilów.