Czy dzisiejsza technologia wideokonferencji może przekształcić się w metawers jutra?

Czy dzisiejsza technologia wideokonferencji może przekształcić się w metawers jutra?

Zajmuję się wideokonferencjami od późnych lat 1980-tych, kiedy AT&T zadzwonił do mnie, aby zobaczyć bardzo wczesną implementację w Apple. Zawiodło to spektakularnie. Dekadę później widziałem również, jak wysiłki Intela i HP zawodzą.

Najnowsza fala rozwoju wideo była napędzana przez pandemię, kiedy ludzie byli zmuszani do pracy w domu, a narzędzia wideo rozwinęły się bardziej w ciągu dwóch lat niż w poprzednich dwóch dekadach.

Kiedy przyglądamy się kolejnej wielkiej rzeczy, którą zaplanowaliśmy, pojawieniu się wciągającej rzeczywistości wirtualnej (VR) i narzędzi współpracy metaverse, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, co jest potrzebne, co można zrobić i czy to zadziała. I trzeba pamiętać o potrzebach samych pracowników.

Zaangażowanie i własność pracowników

Najbardziej przekonującym argumentem za wirtualnymi spotkaniami jest to, że eliminują one podróże. Przewaga czasu bez dojazdów jest oczywista, podobnie jak zmniejszenie ryzyka wypadków, chorób, braku równowagi między pracą a życiem osobistym i czasem (potrzeba dowożenia ludzi w to samo miejsce zajmuje więcej czasu niż na telefon , zwłaszcza jeśli większość z nich jest daleko).

Minusem jest to, że pracownicy zdalni borykają się z wieloma problemami. Bez silnego kierownictwa mogą nie mieć dobrze zdefiniowanych celów lub kamieni milowych. Nowi zdalni pracownicy mają ograniczone możliwości budowania relacji niezbędnych do rozwoju. A pracownicy zdalni zgłaszali, że jeśli nie mają jeszcze relacji ze współpracownikami, nie mogą ich tworzyć. Ten brak przynależności, z powodu braku lepszego terminu, zwiększa ryzyko zatrzymania pracowników i może prowadzić do wrogich zachowań wobec firmy, ponieważ jednostka może uznać, że jest w gorszej sytuacji w porównaniu z tymi, którzy pojawiają się w biurze. .

Jeśli chcesz mieć zrównoważoną zdalną lub hybrydową siłę roboczą, musisz dać pracownikom to, czego potrzebują, aby odnieść sukces, i powiązać to z podwyżkami i awansami; zapewnić menedżerom wyższy poziom komfortu dzięki wydajności pracowników zdalnych; i udzielaj zdalnym pracownikom jasnych instrukcji dotyczących tego, gdzie spędzają czas.

Cały wysiłek powinien być również ukierunkowany na pomoc pracownikowi w nawiązaniu głębokich relacji z jego firmą i współpracownikami. Oznacza to wirtualne wydarzenia towarzyskie, łączące pracowników, którzy mają wspólnych partnerów zawodowych i osobistych, oraz współpracujących partnerów, którzy prowadzą do silniejszych zespołów.

Wysiłki w zakresie budowania zespołu mają tendencję do spadania z klifu w przypadku pracowników zdalnych, ale powinno być odwrotnie, biorąc pod uwagę ich nieskończenie większe potrzeby.

Przyszła rola wirtualnej rzeczywistości

Rynek nadal naciska na opcje gogli wirtualnej rzeczywistości (VR), a największą niedawną klapą była telewizja 3D, która miała stosunkowo lekkie i niedrogie zestawy słuchawkowe w porównaniu z innymi rozwiązaniami VR i rozszerzonymi. Można do tego podejść na dwa sposoby i nie wykluczają się one wzajemnie. Jednym z nich jest usunięcie kadłuba i zastosowanie innej technologii, takiej jak „twarde światło” lub ściany LED. (Pierwszy jeszcze nie jest, a drugi jest obecnie tak drogi, że nie jest opłacalny).

Inną ścieżką, bardziej prawdopodobną w perspektywie krótkoterminowej, jest tworzenie kasków, które mają znacznie szersze zastosowanie niż obecne kaski. Oznacza to uczynienie ich bardziej atrakcyjnymi w użyciu i zapewnienie atrakcyjnego wykorzystania wtórnego (takiego jak oglądanie filmów w celach rozrywkowych, zapewniających prywatność i bezpieczeństwo). Jeśli chcę używać zestawu słuchawkowego, ponieważ robi to, czego chcę, oprócz tego, że jest przydatny podczas wideokonferencji, chętniej wypróbuję go do współpracy.

W tej chwili, pomimo szumu, Metaverse nie jest wystarczająco realny, by być atrakcyjnym. A zestawy słuchawkowe są ściśle związane z doświadczeniami VR, które nie będą napędzać masowego użytku. Prowadzi to do braku równowagi między kosztem, wyglądem i użytecznością. Niektóre z nadchodzących słuchawek są bardziej podobne do okularów, prawdopodobnie bardziej atrakcyjne i tańsze, ale nie izolują dobrze użytkownika od otoczenia i brakuje im funkcji optycznych, które mogą zapobiegać chorobie lokomocyjnej i zmniejszać zanurzenie.

Właściwe podejście jest kluczem do ustanowienia stałego zwrotu między spotkaniami osobistymi i zdalnymi, a nie tymczasowego zwrotu, który widzieliśmy z powodu pandemii COVID-19.

Aby praca zdalna była tak samo skuteczna dla firm (i pracowników) jak spotkania osobiste, każda opcja VR musi być lepsza na wielu wektorach. Sprzęt i oprogramowanie muszą ewoluować w celu zwiększenia użyteczności, a zestawy słuchawkowe muszą stać się czymś, co ludzie chcą nosić. Musimy mieć pewność, że w miarę jak kaski stają się atrakcyjniejsze, lżejsze i tańsze, nie tracą zdolności do izolowania użytkownika od otaczającego świata (w razie potrzeby) i ochrony przed uszkodzeniami transportowymi i wypadkami fizycznymi.

Metaverse nie jest gotowy. A kiedy tak jest, jeśli sprzęt i rozwiązania, które go definiują, nie spełniają szerokich potrzeb pracowników, którzy z niego korzystają, zawiedzie i upadnie ze sobą wiele firm. Powtarzająca się niemożność pełnego zdefiniowania problemu, nie mówiąc już o jego rozwiązaniu, znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo, że pozostaniemy, jak się wydaje, w dużej mierze oddaleni, zamiast wskakiwać do samolotów, pociągów czy samochodów.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.