Chatbot do weryfikacji faktów Covid-19 dla WhatsApp otrzymuje wersję w języku hindi

Chatbot do weryfikacji faktów Covid-19 dla WhatsApp otrzymuje wersję w języku hindi

Po pierwszym uruchomieniu chatbota sprawdzającego fakty dla WhatsApp w języku angielskim i hiszpańskim, Międzynarodowa Sieć Sprawdzania Faktów (IFCN) opracowała wersję w języku hindi. Jego głównym celem jest pomoc użytkownikom w weryfikacji informacji udostępnianych w związku z pandemią Covid-19. Chatbot, który jest bezpłatny dla wszystkich na WhatsApp, pomaga osobom komunikującym się w języku hindi sprawdzić fakty rozrzucone wokół koronawirusa i informacje, które są swobodnie udostępniane za pośrednictwem usługi przesyłania wiadomości. Jego głównym celem jest zwalczanie dezinformacji podczas obecnej fazy Unlock-1, której świadkami są Indie.

Wersja #hindi chatbota IFCN oferuje weryfikacje faktów z @newsvishvas, @FactCrescendo, @IndiaToday, @NewscheckerIn, @boomlive_in, @NewsMobileIndia i @TheQuint i będzie aktualizowana codziennie. Poczytaj o tym? https://t.co/H4MzoUVkZ9 #India #coronavirus #COVID19 pic.twitter.com/uumLN8ZbYd12 June 2020 Aplikacja pozwala użytkownikom sprawdzić, czy informacje o Covid-19 zostały sklasyfikowane jako fałszywe przez jedną z niezależnych wyszukiwarek faktów z sojuszu CoronaVirusFacts, koordynowanej przez IFCN grupy, która została założona w 2015 roku przez Instytut Poyntera w celu wspierania rosnącego plemienia internetowych weryfikatorów faktów.

Jak zacząć?

Użytkownicy, którzy chcą uzyskać dostęp do chatbota w języku hindi, muszą zarejestrować +1 (727) 2912606 jako kontakt na swoim smartfonie, a następnie wysłać słowo „नमस्ते”, aby uruchomić bota w języku hindi. Inną opcją jest po prostu kliknięcie tego linku, aby rozpocząć rozmowę. Bot ma krótkie cyfrowe menu, które wymaga tylko numerów tekstowych do nawigacji. WhatsApp, należący do Facebooka, ma ponad 400 milionów użytkowników w Indiach, z których ponad 44% rozumie i komunikuje się w języku hindi. To był główny powód decyzji IFCN o stworzeniu wersji chatbota w języku hindi, zawierającej fałszywe wiadomości o pandemii koronawirusa.

Źródła sprawdzające fakty

Chatbot w języku hindi dostarczałby treści pochodzące z jednostki dochodzeniowej grupy Jagran, Vishwas News, oprócz India Today, News Mobile, The Quaint, Fact Crescendo i Newschecker. Baza danych zawierałaby na początku ponad 250 weryfikacji faktów, a kolejne są dodawane codziennie. Źródła te są częścią zespołu sprawdzającego fakty IFCN w Indiach. W przygotowanym oświadczeniu dyrektor IFCN, Baybars Orsek, powiedział: „Miliardy użytkowników polegają na WhatsApp, aby co miesiąc utrzymywać kontakt z przyjaciółmi i rodziną. Ponieważ źli aktorzy wykorzystują wszystkie platformy do szerzenia kłamstw i oszukiwania innych w trudnych czasach, faktem jest, że praca weryfikatory faktów są ważniejsze niż kiedykolwiek. Od stycznia IFCN's CoronavirusFacts Alliance korzysta ze zdolności społeczności weryfikatorów faktów, aby pomóc użytkownikom oddzielić prawdę od fikcji, obalając kłamstwa na temat pandemii COVID-19. Nowy chatbot IFCN w języku hindi pozwoli użytkownikom na wyszukuj weryfikatory faktów i łącz się z weryfikatorami faktów za pomocą ich smartfonów. Chatbot będzie również służył jako sposób na kierowanie ludzi na strony internetowe lokalnych weryfikatorów faktów.