Co decyduje o sukcesie zespołu pracującego zdalnie?

Co decyduje o sukcesie zespołu pracującego zdalnie?

Sukces w pracy stał się znacznie trudniejszy do zdefiniowania. Teraz, gdy wielu z nas pracuje z domu z powodu globalnej pandemii, szanse są wyrównane. Możemy śledzić wskaźniki sprzedaży lub liczbę zadań, które pracownik wykonuje w ciągu tygodnia, ale elementy niematerialne (takie jak bycie graczem zespołowym, zachęcanie innych, wymyślanie nowych strategii lub pójście o krok dalej) można łatwo przeoczyć. Ludzie, którzy pracują w firmie, nie są sobie bliscy. Wszystkie wykonują różne zadania o różnym stopniu złożoności. I chociaż możemy zobaczyć i usłyszeć nasz najlepszy czat wideo ze wszystkimi na ekranie, trudno jest stwierdzić, co ktoś robi poza ekranem. Dlatego każda firma musi zacząć od nowa zastanawiać się, jak mierzyć sukces zdalnego zespołu. To inny świat. Najgłośniejszy facet w pokoju socjalnym, opowiadający o swoim niesamowitym sukcesie jako sprzedawca, nie może już przyćmić spokojnego i odpowiedzialnego księgowego. Jednocześnie ten odpowiedzialny pracownik, który ciągle sprawdza zadania, może wydawać się niezwykle skuteczny, ale może być dobry w realizacji projektów zespołowych. Wyzwaniem jest myślenie o sukcesie pracowników zdalnych w nowy sposób i przestrzeganie kilku prostych zasad, aby zachęcać i mierzyć ten sukces w tym radykalnie nowym środowisku. Aby Twój zdalny zespół odniósł sukces, będziesz musiał wprowadzić duże zmiany.

Strategia pierwsza: komunikuj się ze swoim zespołem

Dobra komunikacja prowadzi do większego sukcesu. Problem polega na tym, że w nowym świecie pracy zdalnej i izolacji domowej spowodowanej pandemią pracownicy będą izolowani i samotni. Nie będą mogli przejść do innego działu i omówić projekty. Chociaż niektóre firmy planują nadawanie czatu wideo na żywo przez cały dzień, większość z nich nie jest w dobrym stanie. Większość pracowników prawdopodobnie będzie uczestniczyć w spotkaniach Zoom lub Skype tylko kilka razy dziennie i nie spodoba im się wtargnięcie. Dlatego jednym z kluczy do sukcesu z odległymi zespołami jest zbyt duża komunikacja. Pomocne może być wysyłanie większej ilości SMS-ów, publikowanie w Slack lub innych aplikacjach do współpracy, udostępnianie większej liczby dokumentów. Co ciekawe, z perspektywy przywództwa nadmierna komunikacja zawsze była dobrą praktyką, która pomaga zespołom realizować projekty, wiedzieć, czego się od nich oczekuje w pracy i rozumieć podstawowe cele miejsca pracy. Teraz jest to jeszcze ważniejsze. Nadmierna komunikacja sprawia, że ​​wszyscy wiedzą, co mają robić w pracy i jakie są cele biznesowe. Można argumentować, że zwykła rozmowa wideo to tylko 10-15% wartości rozmowy osobistej. Nie możesz tak bardzo odczytać mowy ciała ani zobaczyć, co może powodować rozproszenie uwagi. Oznacza to, że potrzeba jeszcze więcej wysiłku, aby konsultować się z pracownikami, aby działy odbywały regularne spotkania i dzieliły się między sobą jeszcze większą ilością dokumentacji i planowania niż kiedykolwiek wcześniej.

Druga strategia: wykonaj więcej niż zadania

Śledzenie pól wyboru w środowisku pracy zdalnej jest bardzo łatwe. Aby zmierzyć sukces, warto użyć aplikacji takiej jak Asana, aby zobaczyć, co robią ludzie, ale to tylko część obrazu. Firmy, które śledzą tylko zadania, mogą zostać oszukane, myśląc, że odnoszą sukcesy dzięki pracownikom zdalnym, podczas gdy w rzeczywistości widzą, że niektórzy pracownicy są naprawdę bardzo dobrzy w demonstrowaniu tego, co mogą skończyć w ciągu jednego dnia. To już nie wystarczy. Firmy muszą śledzić wszystko w zdalnym środowisku. Może to obejmować, kto zaoferował innowacyjne rozwiązania, kto wykonał najwięcej połączeń z klientami, jeśli nastąpi wzrost ruchu w witrynie. Istnieją inne wartości niematerialne, takie jak te, które generują największą motywację i zachętę, jeśli pracownicy dają przykład i jeśli klienci czują się zaangażowani w ich produkty. Istnieje powód, dla którego pulpit biznesowy jest przydatny do śledzenia niektórych części firmy, takich jak finanse lub ruch w witrynie, ale nie sprawdza się, jeśli chodzi o morale pracowników, innowacyjne myślenie i pracę zespołową. Co ciekawe, tutaj również technologia może pomóc. Istnieją korporacyjne pulpity nawigacyjne, które po prostu śledzą ruch w witrynie lub zadania i finanse, ale narzędzia do ankiet, takie jak SurveyMonkey, a nawet Formularze Google, mogą pomóc w ocenie morale i zaangażowania. pracownicy Inne aplikacje, takie jak TinyPulse, pomagają śledzić nastroje pracowników – w dzisiejszych czasach są one o wiele ważniejsze.

Strategia trzecia: Skoncentruj się na dobrym samopoczuciu

Jak już wspomniano, sukces nie ogranicza się do sprawdzania pól. Zbyt łatwo jest mierzyć zaangażowanie pracowników w ten sposób, gdy wszyscy są daleko. Jednak sukces to coś więcej niż to, co pracownik osiąga w ciągu dnia. Istnieje wiele innych czynników, w tym zaangażowanie, nastroje, praca zespołowa i ogólne morale. Sukces jest teraz trudniejszy do zdefiniowania, ponieważ skupienie się wyłącznie na tym, co produkują pracownicy, nie daje wystarczająco jasnego obrazu. Zamiast tego lepiej skupić się na ogólnym samopoczuciu i samopoczuciu. Na przykład każda firma, która zmieni sposób myślenia w celu promowania dobrego samopoczucia pracowników, odkryje, że poprawia się cała firma, nie tylko pod względem finansowym, ale także pod względem idealnego miejsca pracy i opinii pracowników. klienci Praca zespołowa jest również lepsza, ponieważ pracownicy, którzy czują się bezpieczni, zdrowi i świadomi swoich współpracowników, zwykle pracują ciężej i mądrzej. Oto najważniejsze przypomnienie ze wszystkich. Sukces nie jest liczbą. Pandemia przypomniała nam o jednym: sukcesu nie da się zmierzyć w arkuszu kalkulacyjnym. Uważność i zdrowe podejście do życia, przypominanie pracownikom o dobrej równowadze między życiem zawodowym a prywatnym oraz skupienie się na relacjach osobistych to znacznie lepsza droga do sukcesu. Istnieje dobrze zużyty frazes o sukcesie: przypływ podnosi wszystkie łodzie. Firmy zwykle używają tego wyrażenia, jeśli chodzi o kondycję finansową lub sprzedaż produktów. Jednak ma to również znaczenie w środowisku pracy zdalnej: zdrowe, zrównoważone podejście do pracy tworzy zdrowszy, bardziej dynamiczny biznes, który często prowadzi do długoterminowego, trwałego sukcesu.