Badanie naukowe wskazuje na doskonały powód, aby przestać pracować z domu

Badanie naukowe wskazuje na doskonały powód, aby przestać pracować z domu

Organizacje mogą chcieć przemyśleć swoje zasady dotyczące pracy z domu i pracy hybrydowej po opublikowaniu nowych badań, które wykazały, że trudniej jest wymyślać kreatywne pomysły podczas rozmów wideo.

Badanie zatytułowane „Komunikacja wirtualna utrudnia generowanie kreatywnych pomysłów” zostało opublikowane w Nature i zostało przeprowadzone między styczniem a marcem tego roku, podczas którego losowo dobrano 1.500 osób podczas rozmowy wideo lub osobiście i przydzielono im zadanie wymyślania nowych pomysłów na produkty

Autorzy badania, Melanie Brucks i Jonathan Levay, odkryli, że pary, które spotykały się twarzą w twarz, były w stanie wygenerować więcej pomysłów, a także bardziej kreatywne pomysły, w porównaniu z tymi, które spotkały się za pośrednictwem oprogramowania do wideokonferencji.

Kiedy jednak trzeba było wybrać pomysł, który chcieli przedstawić jako przyszłą innowację produktową, rozmowy wideo i osobiste powiązania okazały się równie skuteczne.

Ograniczona koncentracja poznawcza

Korzystając z danych śledzenia ruchu gałek ocznych, autorzy badania stwierdzili, że wirtualni partnerzy spędzali więcej czasu patrząc bezpośrednio na siebie niż na rozglądanie się po pokoju. Sugeruje to, że koncentracja wzrokowa jest zmniejszona, gdy pracownicy są zajęci patrzeniem na laptopa lub monitor, co z kolei ogranicza ich koncentrację poznawczą.

Brucks i Levay dostarczyli dodatkowych informacji na temat tego zjawiska w streszczeniu badania, mówiąc:

„Opierając się na wcześniejszych teoriach, które koncentrowały się na tym, jak ustne i pisemne technologie ograniczają synchronizację i zakres wymienianych informacji, odkryliśmy, że nasze efekty wynikają z różnic w fizycznej naturze wideokonferencji i interakcji. podobnie jak ukryta analiza semantyczna, pokazujemy, że wideokonferencje utrudniają generowanie pomysłów, ponieważ koncentrują komunikatorów na ekranie, co sprzyja koncentracji w kierunku bliższego poznania.

Aby przezwyciężyć to ograniczenie związane z pracą z domu, Brucks i Levay sugerują, że organizacje, które stosują hybrydową politykę pracy, mogą chcieć uczynić generowanie kreatywnych pomysłów, takich jak tworzenie nowych produktów lub kampanii marketingowych, priorytetem w dni, w których pracownicy faktycznie wchodzą do pracy. biuro.

Teraz, gdy pracownicy próbowali pracować z domu i unikają porannych dojazdów, może być trudno przekonać ich do powrotu do biura na pełny etat przez pięć dni w tygodniu, dlatego na razie praca hybrydowa wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. do. doskonały. zobowiązanie.

Poprzez ZDNet