Upadek Babylon to najnowsza ekskluzywna konsola PS5 i wygląda na to, że się nie powiodła

Upadek Babylon to najnowsza ekskluzywna konsola PS5 i wygląda na to, że się nie powiodła

Babylon's Fall, najnowsza sieciowa gra RPG akcji typu hack-and-slash od firm Square Enix i Platinum Games, spotkała się z bardzo chłodnym przyjęciem.

Wydana na PS5, PS4 i PC 3 marca gra miała trudności z przyciągnięciem publiczności, osiągając szczyt na poziomie zaledwie 650 jednoczesnych graczy na Steamie od czasu premiery (dzięki, VGC). W czasie prasy, liczba graczy na PC oscyluje wokół skromnych 574, spadając do najniższego poziomu 66 zaledwie kilka godzin wcześniej.

O ile statystyki graczy na konsolach PlayStation nie są dostępne, to prawdopodobnie możemy spodziewać się podobnej frekwencji na systemach Sony.

Dla porównania, nawet borykający się z problemami Battlefield 2042 konsekwentnie był w stanie przyciągnąć prawie 2,000 jednoczesnych graczy dziennie, pomimo exodusu fanów od czasu premiery pełnej błędów gry w zeszłym roku, a liczba dziewięcioletnich graczy spadła. . Battlefield 4.

Jesienne recenzje Babylon nie przedstawiają gry w lepszym świetle. Recenzje użytkowników na Steamie są obecnie „mieszane”, a kilku graczy krytykuje mikrotransakcje i nadmierną grafikę, podczas gdy inni chwalili pętlę rozgrywki polegającą na pełzaniu po lochach. Nawet jego strona Metacritic pozostaje w większości pusta, a krytycy w dużej mierze ignorują tytuł.

Upadek Babilonu nigdy nie miał być łatwy. Wydanie gry zostało w ostatnich tygodniach przytłoczone większymi tytułami potrójnego A, w tym Horizon Forbidden West i Elden Ring, które niemal samodzielnie przyciągnęły uwagę świata gier.

Dzień premiery został dodatkowo zakłócony przez nieplanowaną awaryjną konserwację, która wyłączyła serwery gry, głównie dla wielu graczy, na kilka godzin. To sprawiło, że mała społeczność internetowa skupiona wokół gry wyraziła rozczarowanie.

Ale jeszcze przed wydaniem Babylon's Fall miał problemy z generowaniem szumu. Po raz pierwszy ujawniona na targach E3 2018, gra została później opóźniona i pojawiła się ponownie w 2021 roku z nowym podejściem do gry wieloosobowej i usługi na żywo. Square Enix udostępniło darmowe demo gry na tydzień przed jej wydaniem, choć nie wywołało to większego entuzjazmu dla tytułu.

Analiza: Strzał ostrzegawczy dla Square Enix i Platinum

Słabe przyjęcie Babylon's Fall może spowodować, że Square Enix i Platinum ponownie rozważą swoje podejście do gier na żywo. Platinum wcześniej powiedziało, że chce wykorzystać nowe możliwości dzięki tytułom „live ops” w celu „rozszerzenia się na nowe gatunki i style gry”, a także eksperymentowania z grami, w które można grać przez dłuższy czas, aby pasowały do ​​obecnych rynek.

Babylon's Fall wydaje się być pierwszym doświadczeniem Platinum w tej dziedzinie usług na żywo, które nie poszło zgodnie z planem. Gra została uruchomiona z pełnym zestawem funkcji usług na żywo, w tym mikrotransakcjami, walutą w grze i pierwszym sezonem dodatkowych DLC w cenie 59.99 USD / 59.99 GBP / 99.95 USD. Sama zawartość, jaką Square Enix i Platinum przygotowały dla gry, sugeruje, że przewidują długą i świetlaną przyszłość dla tytułu.

Ta przyszłość jest zagrożona przerwaniem. Tytuły usług na żywo opierają się na dedykowanych bazach graczy, na których można liczyć, że powrócą w każdym sezonie DLC i pochłoną każdą kroplę nowej zawartości, która pojawi się na ich drodze. Fakt, że gra miała problem z przyciągnięciem nawet 1000 graczy w dniu premiery, nie jest wotum zaufania na jej korzyść. Jeśli Babylon's Fall może szybko zwiększyć liczbę graczy, wspierający go model biznesowy upadnie, zabierając ze sobą grę.