Atlassian dodaje generatywną sztuczną inteligencję do swojej oferty zarządzania pracownikami w chmurze


Atlassian wprowadza nowe możliwości generatywnej sztucznej inteligencji, które zostaną zintegrowane z portfolio produktów firmy do zarządzania personelem w chmurze, które mają pomóc zespołom projektowym i usługowym zwiększyć wydajność.

Technologia, nazwana Atlassian Intelligence, została ogłoszona w środę i opiera się na wewnętrznych modelach sztucznej inteligencji uzyskanych w wyniku przejęcia firmy Perceived AI w 2022 r. oraz współpracy z Microsoft OpenAI, twórcą ChatGPT, którego uruchomienie w zeszłym roku zapoczątkowało wirtualną sztuczną inteligencję. wyścig zbrojeń między największymi firmami technologicznymi, w tym Google i Meta.

Wykorzystując duże modele językowe, podstawę generatywnej sztucznej inteligencji, Atlassian Intelligence tworzy niestandardowe wykresy pracy zespołowej, które pokazują rodzaje wykonywanej pracy i relacje między nimi, podczas gdy otwarte podejście platformy: Atlassian zapewnia kontekst i dodatkowe dane ze sprzętu aplikacyjnego innych firm. według firmy używają.

„Chodzi tak naprawdę o przyspieszenie pracy zespołowej w ramach różnych typów produktów, które mamy” — powiedział Sherif Mansour, dyrektor ds. produktu w firmie Atlassian.

„Inteligencja Atlassian to zestaw funkcji, które są dostępne we wszystkich naszych produktach chmurowych i służą do obsługi różnych przypadków użycia i scenariuszy, przy jednoczesnym wykorzystaniu mocy sztucznej inteligencji i doskonałych modeli językowych” — powiedział.

Używaj generatywnej sztucznej inteligencji do wspierania zespołów

Atlassian przedstawił kilka sposobów, w jakie Atlassian Intelligence może pomóc zespołom, w tym przyspieszenie pracy, uzyskanie natychmiastowej pomocy i stworzenie wspólnego zrozumienia projektów. Atlassian Intelligence może również tłumaczyć zapytania w języku naturalnym na język zapytań Jira, aby znajdować problemy we wszystkich produktach Jira Cloud.

Aby przyspieszyć pracę, Atlassian Intelligence wykorzystuje generatywną technologię sztucznej inteligencji OpenAI do tworzenia, podsumowywania i wydobywania spostrzeżeń z treści. Na przykład decyzje i działania można szybko podsumować na podstawie protokołów ze spotkań, a tweety można zredagować na podstawie informacji zawartych w Confluence.

Chociaż technologia ChatGPT zostanie wykorzystana do pomocy Atlassian Intelligence w przetwarzaniu żądań w języku naturalnym, Shariff zauważa, że ​​firma ma umowę, zgodnie z którą oprogramowanie ani OpenAI nie będą przechowywać danych klientów.

Technologia może również zapewniać pracownikom i klientom natychmiastowe odpowiedzi i szybkie rozwiązania za pośrednictwem nowego wirtualnego agenta Jira Service Management, który może zautomatyzować interakcje pomocy technicznej Slack i Microsoft Teams. Atlassian Intelligence obsługuje również powtarzające się żądania w imieniu zespołów wsparcia, pozwalając im skupić się na ważniejszych zadaniach.

Wirtualni agenci do rozwiązywania żądań pracy

Wirtualny agent jest przeznaczony do natychmiastowego rozwiązywania próśb o pomoc w oparciu o zrozumienie artykułów z bazy wiedzy, a także może zadawać dodatkowe pytania w celu podjęcia działań. Możesz także podsumować działania związane z prośbami o pomoc, aby zaktualizować przypisanych agentów i pomóc w przygotowaniu odpowiedzi klientów, które można również dostosować do prezentacji.

Ponadto Atlassian Intelligence może wskazać powiązane lub wcześniej rozwiązane problemy oraz polecić odpowiednie artykuły i powiązane strony, aby szybciej rozwiązywać zgłoszenia i incydenty.

Atlassian Intelligence pomaga również tworzyć wspólną wewnętrzną bibliotekę wiedzy i terminów używanych do opisywania projektów, akronimów i systemów wewnętrznych. Możesz udostępnić współdzielony kontekst ze słownikiem na żądanie specyficznym dla Twojej firmy, Twoich zespołów i Twojej pracy. Możesz zaznaczyć termin i poprosić Atlassian Intelligence o wyjaśnienie go za pomocą definicji, źródła informacji, wewnętrznych ekspertów merytorycznych oraz sposobu, w jaki łączy się on z powiązaną pracą w oparciu o wykres pracy zespołowej, powiedział Atlassian.

Język naturalny zamiast zapytań SQL

Rozumienie pytań w języku naturalnym przez Atlassian Intelligence oznacza również, że użytkownicy mogą zadawać pytania, a technologia generuje spostrzeżenia na podstawie danych z wielu źródeł w Atlassian Analytics, centrum analizy i wizualizacji danych w produktach Atlassian i połączonych narzędziach innych firm, bez konieczności znajomości jak to zrobić. napisz sql.

Od czasu ich publicznego udostępnienia duże modele językowe, takie jak ChatGPT, były krytykowane za dostarczanie niepoprawnych, a czasem nawet zniesławiających informacji w odpowiedzi na prośby użytkowników, co Mansour popiera, ale nie uważa za problem. przewaga technologii.

„W biznesie jest to mniejszy problem, ponieważ jest o wiele mniej fałszywych wiadomości” – powiedział. Odnosząc się do wewnętrznej oferty bibliotecznej Atlassian Intelligence, Mansour przyznał, że chociaż jest technicznie możliwe, aby ktoś przypisał fałszywe definicje terminom, jest to wysoce nieprawdopodobny scenariusz, ponieważ nie ma w ten sposób nic do zyskania.

Mimo to kluczową zasadą Atlassian Intelligence jest to, że użytkownik zachowuje kontrolę. Mansour wyjaśnił, że chociaż technologia może pomóc agentowi w przygotowaniu odpowiedzi, wiadomość ta zostanie wysłana tylko wtedy, gdy użytkownik ręcznie naciśnie przycisk Wyślij.

Ponadto Mansour powiedział, że chociaż Atlassian Intelligence w dużej mierze przestrzega istniejącej polityki prywatności firmy, użytkownicy Atlassian również będą musieli wyrazić zgodę na tę technologię.

„Użytkownik powinien zawsze mieć kontrolę” — powiedział. „Technologia nigdy nie powinna robić niczego bez uprzedniej zgody użytkownika”.

Klienci Atlassian mogą zapisać się na listę oczekujących na wcześniejszy dostęp Atlassian Intelligence od 19 kwietnia, chociaż nie może ona zagwarantować określonego czasu dostępu użytkownika.

Prawa autorskie © 2023 IDG Communications, Inc.