Arabia Saudyjska wyprzedza Turcję w wydatkach konsumenckich na gry mobilne w obliczu Covid-19

Arabia Saudyjska wyprzedza Turcję w wydatkach konsumenckich na gry mobilne w obliczu Covid-19
Tamatem, jordański wydawca gier mobilnych na rynek arabskojęzyczny, przewiduje, że rok 2020 będzie zdominowany przez gry na smartfony pomimo pandemii Covid-19. Eyad Al Basheer, dyrektor operacyjny w Tamatem, powiedział TechRadar Pro Middle East, że do tej pory zaobserwowano 250% wzrost wydatków i że Arabia Saudyjska wyprzedziła Turcję w wydatkach konsumenckich. rok. "Bliski Wschód i Afryka Północna to szybko rozwijający się rynek, a Arabia Saudyjska ma siedmiokrotnie wyższy średni przychód na użytkownika niż Chiny, najwyższy na świecie. Monetyzacja jest bardzo silna w tym regionie" - powiedział. Siedmioletnia firma ma ponad 50 gier od ponad 15 deweloperów, a gatunki gier obejmują wyścigi, drifting, MMO-RPG, strategie, puzzle i gry słowne, gry fabularne i quizy. "Współpracujemy z międzynarodowymi twórcami gier, którzy mają gry odnoszące sukcesy na całym świecie i pomagamy im. Zamierzamy zlokalizować i uruchomić ich gry w regionie. Do tej pory mamy w naszym portfolio ponad 100 milionów pobrań ”- powiedział.

(Źródło zdjęcia: aplikacja Annie)

(Zdjęcie: App Annie) Chociaż arabski jest czwartym najczęściej używanym językiem na świecie, powiedział, że arabskie treści dostępne online to wciąż mniej niż 1%. Powiedział więc, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na arabskie aplikacje i że Tamatem pomaga międzynarodowym programistom wejść do regionu i przyspieszyć jego rozwój. „Zajmujemy się pozyskiwaniem użytkowników, optymalizacją App Store, marketingiem, wsparciem użytkowników i zarządzaniem produktami, a ponadto stosujemy wszelkiego rodzaju techniki monetyzacji, analizujemy dane i na tej podstawie podejmujemy działania” – powiedział Al Basheer.

Od lokalizacji do kulturalizacji.

(Zdjęcie: Tamatem) Al Basheer powiedział również, że region arabski ma wrażliwość kulturową, podobnie jak posiadanie kasyna, ale jest to zmieniane w wersji lokalnej i czasami miejsca są zmieniane na odpowiednie miasta w regionie. W jednej grze powiedział, że zmienili nawet oryginalną muzykę, ponieważ nie była ona akceptowana kulturowo w Arabii Saudyjskiej. „Nie możesz zmienić kultury. Międzynarodowi deweloperzy mają trudności z wyobrażeniem sobie, czego mogą się spodziewać po wejściu do regionu, ale możemy przewidzieć, czego arabscy ​​​​gracze oczekują od gry”. „Oświadczył. Tamatem jest firmą opartą na danych i powiedział, że znacznie urósł rok do roku, a także zatrudnił 15 osób podczas pandemii. Firma widzi rosnącą szansę dla graczy, pomimo tego, że jest światem zdominowanym przez mężczyzn. Al Basheer powiedział, że większość gier arabskich w sklepach z aplikacjami jest ukierunkowana na męską publiczność i„ widzieliśmy brak gier. , ale nie znaleźliśmy żadnych ”.

(Zdjęcie: App Annie) Jednak Al Basheer powiedział, że mają jedną grę, Fashion Queen, skierowaną do kobiet i okazała się ona skuteczna, a oni właśnie podpisali kolejną: My Story, świetną grę w USA. -Zjednoczony. Mając zlokalizowaną wersję, powiedział, że Fashion Queen odniosła dziesięć razy większy sukces niż oryginał, Nanobit's Hollywood Story. „Oceniamy gry i możliwości twórców i sprawdzamy, czy będzie pasować na lokalny rynek przed premierą. Patrzymy na metryki oryginalnej gry i budujemy na tym tryb finansowy” – powiedział. Wśród sklepów z aplikacjami powiedział, że pobrania aplikacji były znacznie wyższe w Google, ale zarabianie na aplikacjach było znacznie wyższe w Apple Store.