Apple wydaje co miesiąc miliony na AWS

Apple wydaje co miesiąc miliony na AWS

Ponieważ Apple planuje rozszerzyć swoją działalność usługową, aby zrekompensować utratę sprzedaży iPhone'a, nowe informacje ujawniły, że firma spędzała ponad 30 miesięcy miesięcznie na usłudze chmurowej AWS. 39, Amazonka. Wydatki firmy na chmurę pokazują, jak bardzo zależy jej na szybkim i niezawodnym świadczeniu usług online iCloud, nawet jeśli potrzebuje do tego konkurencji. Klienci Apple korzystają z ponad miliarda swoich urządzeń miesięcznie, co powoduje znaczny wzrost ich wymagań w zakresie przetwarzania i przechowywania danych. Firma planuje stworzyć własną infrastrukturę, która obsłuży ten napływ danych użytkowników. W styczniu 2018 roku ogłosiła zamiar wydania 10 miliardów euro na centra danych w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych pięciu lat. Chociaż Apple w celu świadczenia swoich usług korzysta z mniejszych zewnętrznych dostawców usług w chmurze, korzysta również z dużych dostawców usług w chmurze, takich jak AWS i Google, podczas gdy Microsoft zapewniał wcześniej narzędzia chmurowe dla przedsiębiorstw. Firma ujawniła w przeszłości, że korzysta z AWS do przechowywania danych w iCloud, ale nie ujawniła, czy jakiekolwiek inne usługi Apple korzystają z AWS lub chmur innych firm. Wzrosły koszty AWS Pod koniec marca tego roku wydatki Apple utrzymywały się na właściwym poziomie i w pierwszym kwartale wynosiły średnio ponad 30 milionów euro miesięcznie. Zdaniem stałych klientów liczba ta będzie o ponad 10% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jeśli Apple będzie nadal korzystać z AWS na tym poziomie przez resztę roku, jego roczne wydatki na usługi przetwarzania w chmurze Amazon przekroczą 360 milionów euro. Wydatki firmy na przetwarzanie w chmurze prawdopodobnie będą kontynuowane w najbliższej przyszłości, ponieważ niedawno podpisała umowę z zobowiązaniem na kwotę co najmniej 1.5 miliarda euro w AWS w ciągu najbliższych pięciu lat. Apple nie jest jedyną firmą, która stawia na strategię długoterminową. Umowa z Amazonem na usługi w chmurze, takie jak Lyft, Pinterest i Snap, zapewniała odpowiednio 300 milionów euro, 750 milionów euro i 1.1 miliarda euro za usługi w ciągu najbliższych kilku lat. Za pośrednictwem CNBC