Ambicją Dubaju jest nie tylko wprowadzanie zaawansowanych technologii i automatyzacja zadań.

Ambicją Dubaju jest nie tylko wprowadzanie zaawansowanych technologii i automatyzacja zadań.

Cyfrowa transformacja nie jest nową koncepcją w Dubaju. Proces transformacji inteligentnych miast rozpoczął się w 1999 roku wraz z utworzeniem e-administracji, znanej później jako Dubai Smart Government (SDG). SDG, obiekt będący obecnie częścią Dubai Smart Office, pozwolił rządowi Dubaju zaoszczędzić ponad 1,2 miliarda euro w ciągu ostatnich 13 lat dzięki wspólnej infrastrukturze i współdzielonym inteligentnym usługom świadczonym na rzecz ponad 70 podmiotów rządowych. Dziś rząd Dubaju oszczędza 5.6 euro na każdym dolarze wydanym na SDG, powiedział TechRadar Middle East Aisha Bint Butti Bin Bishr, CEO Smart Dubai. „Ambicje Dubaju nie ograniczają się do dostarczania najnowocześniejszych technologii i automatyzacji zadań. Emirat dąży do tego, by stać się samo w sobie inteligentnym miastem przyszłości, aby zbudować solidny, zintegrowany i połączony ekosystem, w którym zaawansowane technologie służą ludzi i zapewnić im dobre samopoczucie” – powiedział. Dodała, że ​​aby osiągnąć tak ważny wyczyn, osoby i organizacje z sektora publicznego i prywatnego muszą współpracować i harmonizować wysiłki, co jest przyczyną trudności. Powiedział, że przez lata SDG współpracowało ze wszystkimi jednostkami rządowymi w Dubaju oraz różnymi podmiotami sektora publicznego i prywatnego, aby stworzyć mapę drogową płynnej cyfrowej transformacji Dubaju. Dziś powtórzę, że te strategiczne sojusze leżą u podstaw Smart. Założenie i sukces Dubaju. Jednym z kluczowych celów Inteligentnej Transformacji Dubaju jest pomyślne wdrożenie do 2021 r. strategii Dubaju bez papieru. Strategia ta ma na celu cyfryzację 100% wszystkich usług rządowych i świadczenie tych usług mieszkańcom i społecznościom. Odwiedzający Dubaj za pośrednictwem platformy mobilnej. „Jednym z największych wyzwań, jakie napotkaliśmy podczas planowania planu transformacji cyfrowej Smart Dubai, była prawna akceptacja dokumentów elektronicznych i podpisów elektronicznych jako dowodu tożsamości lub własności. Dlatego jednym z trzech filarów strategii Dubaj bez papieru jest w rzeczywistości: „Przepisy & # 39;"

Potrzeba zmiany kultury.

Oczekuje się, że strategia pomoże Dubajowi wyeliminować zużycie ponad 40 miliarda arkuszy papieru każdego roku w operacjach rządowych i zaoszczędzić 2018 godzin na mieszkańca Dubaju z powodu braku podróży i wizyt w centrach usług. niezbędne do transakcji rządowych. zmniejszyć wydatki. „Od czasu wprowadzenia strategii bez papieru w lutym 2018 r. współpracujemy z Najwyższą Komisją Legislacyjną Dubaju nad zmianą przepisów, które akceptują dokumentację elektroniczną jako dowód własności i podpisy elektroniczne jako dowód transakcji” – powiedział. Stwierdziła, że ​​​​SDG dało początek „UAE Pass” w październiku XNUMX r., Narodowej tożsamości cyfrowej bezpośrednio związanej z Emirates ID. „UAE Pass oferuje również rozwiązanie do podpisu elektronicznego, które umożliwia podpisywanie umów lub dokumentów, pomaga kupić samochód, zarejestrować firmę lub wynająć dom za pomocą kliknięcia myszką za pośrednictwem aplikacji. Rejestracja UAE Pass daje mieszkańcom jednorazową zestaw skierowań, które dadzą im dostęp do wszystkich usług rządowych, nie tylko jednostek samorządu lokalnego, ale także jednostek federalnych” – powiedział Bin Bishr. Powiedział jednak, że zmiana w kulturze Rezygnacja z papieru jest również czymś, co „uważamy, że zajmie trochę czasu, dlatego podeszliśmy do tego wyzwania jako do trzeciego filaru strategii. Dziś powiedziała, że ​​trudno jest przekonać ludzi, że elektroniczny dokument potwierdzający posiadanie domu „Od lat jesteśmy przyzwyczajeni do papierów drukowanych pieczątkami, i tego postrzegania nie da się zmienić z dnia na dzień. Biorąc to pod uwagę, wierzymy, że gdy technologia będzie już wdrożona i całkowicie bezpieczna, a wszystkie formy dokumentacji elektronicznej zostaną zaakceptowane przez odpowiednie organy ścigania, zorganizujemy warsztaty w całym mieście, aby edukować wszystkich mieszkańców na temat środowiskowych, ekonomicznych i społeczny. „Korzyści płynące z braku papieru, mające na celu zmianę istniejącego postrzegania i sposobu myślenia” – powiedział Bin Bishr.

Zapewnij lepszą obsługę klienta

Powiedziała, że ​​aby rząd naprawdę spełniał swój cel, jego priorytetem powinni być ludzie. Powiedział, że żadna wprowadzona inicjatywa, projekt ani program nie osiągnie tych celów, jeśli nie zostanie zaprojektowany z myślą o interesach i dobrobycie ludzi. Ale w jaki sposób rząd może potwierdzić, że jego programy faktycznie spełniają swoje cele i jak może skutecznie mierzyć wpływ swoich inicjatyw? Mówi, że w tym miejscu pojawia się „szczęście jako miara”, aby określić, w jakim stopniu usługi spełniają swój cel. „Musimy zacząć od oceny poziomu zadowolenia osób wybranych przez te usługi. Mając to na uwadze, program Szczęście został zaprojektowany w celu promowania metodycznego, naukowego i metodycznego podejścia unikalnego na świecie do mierzenia, narzucania i utrzymywania szczęścia w W końcu głównym celem Smart Dubai jest wykorzystanie technologii do szerzenia szczęścia wśród jego mieszkańców” – powiedział. DSG uruchomiła „Licznik zadowolenia”, który śledzi poziom zadowolenia w każdej interakcji klienta ze 174 podmiotami sektora publicznego i prywatnego w mieście. „Te głosy, pozytywne lub negatywne, są raportowane na żywo do prezesów poszczególnych podmiotów za pośrednictwem panelu kontrolnego. Na podstawie wyników wprowadzane są niezbędne zmiany, aby zapewnić lepszą obsługę klienta, co przekłada się na wyższy poziom zadowolenia w mieście . Te głosy szczęścia można zarejestrować na dowolnym kanale interakcji, osobiście, w Internecie lub na urządzeniu mobilnym. W ciągu ostatnich trzech lat zarejestrowaliśmy ponad 22 miliony głosów, przy wskaźniku zadowolenia w mieście na poziomie 90% na do końca 2018 roku” – powiedział.