Algorytmiczny handel detaliczny: wspieranie inteligentnych firm

Algorytmiczny handel detaliczny: wspieranie inteligentnych firm

Zmiana paradygmatu w handlu detalicznym oznacza, że ​​klienci są lepiej poinformowani, mają więcej możliwości i są bardziej świadomi cen. Życie w izolacji wzmocniło i przyspieszyło tę zmianę, a nawyki zakupowe konsumentów uległy dalszej zmianie w ostatnich miesiącach, co miało trwałe skutki. Nowe zachowania zakupowe i oczekiwania konsumentów skłoniły firmy detaliczne do poszukiwania nowych możliwości i wprowadzania innowacji na dużą skalę. Niedawne zakłócenia przyniosły nowe możliwości, ale ujawniły również znaczne luki w zdolności sprzedawców detalicznych do równoważenia popytu i dostępności, przy jednoczesnym zapewnianiu bezpiecznych zakupów bezkontaktowych. Kilku sprzedawców detalicznych ma trudności z poradzeniem sobie z rosnącym popytem w Internecie, niedoborami zapasów wynikającymi z asymetrycznych wzorców popytu oraz brakiem równowagi w zakresie siły roboczej niezbędnej do realizacji obsługi klienta i zamówień. Choć bezpośredni nacisk położony jest na dobre samopoczucie pracowników, optymalizację kosztów i kapitału, w dłuższej perspektywie nasi klienci detaliczni przygotowują się do większej odporności i dostosowywania się do takich zmian. i wyzwania. Wielokanałowe planowanie asortymentu, utrzymywanie widoczności zapasów, zarządzanie zamówieniami, dostawa ostatniej mili, integracja kanałów i zapewnienie odporności łańcucha dostaw stały się obecnie najważniejszymi priorytetami. Sprzedawcy detaliczni, którzy będą w stanie to wszystko zaaranżować, wdrażając jednocześnie nowe propozycje wartości biznesowej, będą najlepiej przygotowani na przyszłość. Aby skutecznie stawić czoła tym wyzwaniom, nadszedł czas, aby zintegrować dane i informacje w całym łańcuchu wartości, aby rozwiązać palące problemy i odblokować wykładniczą wartość poprzez interwencje algorytmiczne. Algorytmiczna podróż sprzedaży wymaga:

Ujednolicone przedsiębiorstwo w różnych kanałach dla algorytmicznego handlu detalicznego

Aby się rozwijać, firmy potrzebują jednego spojrzenia na klienta, niezależnie od kanału, z którego korzystają. Wymaga to płynnej integracji systemów biznesowych, aby stale zadowalać klientów. Transformacja organizacyjna z wykorzystaniem podejścia opartego na maszynach w całym przedsiębiorstwie umożliwi większą elastyczność w zaspokajaniu potrzeb klientów. Kluczową częścią tego będzie inwestowanie w wielokanałowe doświadczenia zakupowe, które przyniosą korzyści klientom i pracownikom sprzedaży detalicznej. Włączenie jednego koszyka, jednego zamówienia i jednej listy życzeń we wszystkich kanałach online i offline jest teraz możliwe dzięki kilku dostępnym obecnie zunifikowanym platformom e-commerce. Funkcja globalnego koszyka pomaga klientom płynnie przełączać ścieżki zakupowe między urządzeniami, od aplikacji internetowych i mobilnych po kioski; z aplikacji powiązanej ze sklepem do kasy. Wdrożenie takiej technologii może również pomóc pracownikom sprzedaży detalicznej. Sprzedawca może na przykład wyszukać towary niedostępne w sklepie i dodać je do cyfrowego koszyka klienta, umożliwiając mu tym samym kontynuowanie sprzedaży. Podejście wielokanałowe jest niezbędne do utrzymania silnej bazy klientów wkraczając na rynek sprzedaży detalicznej po pandemii Covid-XNUMX. Podejście do biznesu oparte na maszynach pozwala sprzedawcom detalicznym nadążać za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i krajobrazem biznesowym. W czasach, gdy bezpieczeństwo stało się najważniejsze, maszyna przede wszystkim pozwala sprzedawcom detalicznym oferować klientom zakupy bezdotykowe i najlepsze doświadczenia.

Ujednolicony łańcuch wartości: przejście od silosów do optymalizacji łańcucha wartości

Sztuczna inteligencja nie jest nowością w handlu detalicznym; Jednak ci, którzy potrafią określić, jak wygenerować największą wartość z interwencji algorytmicznych, oczekują dużych zysków. Klienci oczekują ujednoliconego doświadczenia, a analityka danych i informacji nie może już działać w silosach. Siłę algorytmicznego handlu detalicznego można wykorzystać jedynie poprzez połączenie danych i spostrzeżeń w celu optymalizacji procesów biznesowych na dużą skalę. Wykorzystując sztuczną inteligencję do uzyskania wielokanałowego obrazu cen, asortymentu, promocji i dostaw na ostatnim etapie, sprzedawcy detaliczni mogą korzystać z rozwiązań optymalizacji handlu detalicznego opartych na sztucznej inteligencji, aby reagować w czasie rzeczywistym, wykorzystując spostrzeżenia, uzyskując rekomendacje dotyczące kolejnych najlepszych działań i na nowo definiując doświadczenia klientów. Na przykład dla firm borykających się z kosztami operacyjnymi i wykorzystaniem pojazdów ciężarowych rozwiązanie do uzupełniania zapasów oparte na sztucznej inteligencji neuronowej może odmienić łańcuch dostaw. Dzięki wielowymiarowemu, jednoczesnemu modelowaniu i optymalizacji w czasie zbliżonym do rzeczywistego w sklepach, centrach dystrybucyjnych i transporcie, firmy mogą poprawić czas pracy i poprawić jakość obsługi klientów, jednocześnie zmniejszając koszty odpadów i usług. Dla sprzedawców detalicznych, którzy chcą poprawić długoterminową wartość każdego klienta, gromadzenie danych podczas całej podróży omnichannel jest koniecznością. Aby umożliwić hiperpersonalizację na dużą skalę we wszystkich kanałach, sprzedawcy detaliczni muszą organizować podróże klientów za pomocą rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i intencjach, które algorytmicznie projektują cały łańcuch systemów rekomendacji w czasie rzeczywistym. Chociaż sprzedawcy detaliczni w dalszym ciągu borykają się z podstawowymi problemami, takimi jak kurczenie się towarów, marnotrawstwo, dokładność zapasów i wydajność pracy, zmiany w makrootoczeniu ciągną ich we wszystkich kierunkach, co wymusza poważny reset. . Obejmują one przedefiniowanie roli sklepów, ponowną kalibrację struktury kosztów sklepów, badanie nowych modeli biznesowych i przygotowanie pracowników do dostosowania się do nowej normalności. Rozwiązania do optymalizacji sklepów oparte na sztucznej inteligencji umożliwiają sprzedawcom detalicznym wymyślenie na nowo kompleksowych operacji sklepowych i optymalizację kosztów operacyjnych, poprawę produktywności i poprawę jakości obsługi klienta poprzez wymyślenie na nowo operacji. sklepów poprzez cyfryzację i automatyzację kognitywną.

Zunifikowany ekosystem: przejście od produktu do funkcji

Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwijające się rynki zmuszają firmy do ponownego przemyślenia handlu detalicznego i nowego opracowania doświadczeń klientów. Detaliści zmieniają swoją strategię ze strategii skoncentrowanej na produkcie na strategię skoncentrowaną. Relacja między sprzedawcą a klientem przechodzi ze stanu transakcyjnego do bardziej wszechstronnego dostawcy rozwiązań. Sprzedawcy detaliczni tworzą i obsługują ekosystemy, które często przekraczają tradycyjne granice partnerów i interesariuszy, aby zaspokoić potrzeby klientów. Myślący przyszłościowo sprzedawcy detaliczni przyjmują strategię współpracy obejmującą całe przedsiębiorstwo i współpracują z nowymi partnerami ekosystemowymi, aby stać się strażnikami doświadczeń klientów. Sieci nie mogą już ograniczać się do statycznych, długoletnich partnerów; Będzie musiała współistnieć także nowa generacja dynamicznych i krótkoterminowych partnerów. Sprzedawcy detaliczni muszą także podać „co by było, gdyby”. Na przykład oparte na algorytmach modelowanie inteligentnych sieci, które umożliwia sprzedawcom detalicznym dynamiczną zmianę dostawców w przypadku opóźnień lub zakłóceń w łańcuchu dostaw. Przyjmując podejście zorientowane na klienta, firmy mogą całkowicie zmienić swój model biznesowy i stworzyć unikalną propozycję rynkową, aby wyprzedzić konkurencję. Wykorzystując w ten sposób ekosystemy, sprzedawcy detaliczni mogą poprawić sprzedaż, zwiększyć przychody online i zwiększyć ruch cyfrowy dzięki wyższym średnim zamówieniom i konwersjom. Czas na odważne posunięcia. Sprzedawcy detaliczni muszą znaleźć przestrzeń dla interwencji algorytmicznych w swoim łańcuchu wartości. Holistyczny, zorientowany na cele i oparty na sztucznej inteligencji przegląd, który łączy dane dotyczące firmy, jej klientów i dostawców, pomoże im stworzyć przewagę konkurencyjną. Ci algorytmiczni sprzedawcy detaliczni mają najlepszą okazję, aby sprostać wyzwaniom dnia dzisiejszego i jutra oraz stworzyć nowe możliwości rynkowe.