Deweloper Psyonix ujawnił, jak Rocket League będzie wyglądać i działać na PS5 i Xbox Series X, a wyniki są nieco zaskakujące. W poście na blogu na stronie Rocket League deweloper wyjaśnił, że gra będzie miała dwa tryby wyświetlania na Xbox Series X: jakość i wydajność. Tryb jakości uruchamia grę w rozdzielczości 4K przy 60 fps, podczas gdy tryb wydajności uruchamia grę w rozdzielczości 2688 x 1512 (70% 4K) przy 120 fps. Interfejs użytkownika również pozostanie w 4K. Na konsoli Xbox Series S tryb jakości oferuje rozdzielczość 1080p przy 60 kl./s, a tryb wydajności uruchamia grę w rozdzielczości 1344 x 756 (70% z 1080p) przy 120 kl./s. Co ciekawe, Rocket League na PS5 nie zawiera trybu 120 klatek na sekundę. W rzeczywistości gra będzie działać w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę, ale do osiągnięcia tego celu wykorzystuje renderowanie szachownicy. To ciekawa decyzja, zwłaszcza że Xbox Series S jest w stanie wyświetlać obraz z prędkością 120 klatek na sekundę, mimo drastycznie zmniejszonej rozdzielczości. Jeśli się zastanawiasz, renderowanie szachownicy jest dość złożoną techniką graficzną, która zasadniczo umożliwia programistom renderowanie tekstur graficznych w rozdzielczości 4K, bez konieczności renderowania ich w natywnej rozdzielczości 4K. Ogólnie rzecz biorąc, jest znacznie mniej intensywny i osiąga podobny obraz, często identyczny z natywnym 4K. Oczywiście PS5 jest więcej niż w stanie wyświetlać z prędkością 120 klatek na sekundę, co pomaga zmniejszyć opóźnienie wejściowe, aby zapewnić bardziej responsywne wrażenia, które mogą mieć kluczowe znaczenie w konkurencyjnych grach. Wygląda jednak na to, że maszyna Sony zostanie na razie zablokowana na 60 klatkach na sekundę.