ACCC pozywa Telstra, Optus i TPG w związku z roszczeniami dotyczącymi prędkości NBN

ACCC pozywa Telstra, Optus i TPG w związku z roszczeniami dotyczącymi prędkości NBN

Telstra, Optus i TPG to wielkie nazwy w dziedzinie szerokopasmowego Internetu w kraju, a teraz wszyscy trzej operatorzy telekomunikacyjni zostali pozwani przez Australijską Komisję ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) w związku z fałszywymi zarzutami dotyczącymi maksymalnych prędkości NBN, jakie mogliby uzyskać niektórzy klienci usługi Czekały. ACCC twierdzi, że każdy operator telekomunikacyjny informował klientów o szeroko stosowanej (i często krytykowanej) usłudze światłowodowej (FTTN), że ich maksymalne prędkości NBN zostaną sprawdzone podczas rejestracji i że zostaną powiadomieni i proponowanych rozwiązań. jeśli Twoja usługa okaże się słaba. Organ ochrony konsumentów utrzymuje, że nie przeprowadzono żadnej z tych kontroli ani monitoringu. „Telstra, Optus i TPG zobowiązały się do powiadamiania użytkowników w rozsądnym lub rozsądnym terminie, jeśli na ich łączu nie można osiągnąć prędkości, za którą zapłacili”, powiedział prezes ACCC Rod Sims. „Obiecali również, że zaoferują im tańszy plan ze zwrotem pieniędzy, jeśli tak się stanie. Zamiast tego udajemy, że tego nie zrobili, w wyniku czego wielu użytkowników zapłaciło za swoje plany NBN więcej, niż było to konieczne” – powiedział Sims. Sims kontynuował: „To zachowanie jest jeszcze bardziej niepokojące, ponieważ Telstra, Optus i TPG były świadome tych problemów i nawiązały już współpracę z ACCC, aby zapewnić rozwiązania użytkownikom, którzy kupili produkty. NBN planuje z prędkościami, których nie można podać”. ACCC twierdzi, że Telstra, Optus i TPG są w trakcie kontaktowania się z pokrzywdzonymi klientami, którzy kwalifikują się do zwrotu pieniędzy za słabą jakość usług. Klienci ci będą mogli także bezpłatnie przejść na tańszy plan lub odstąpić od umowy.

Odpowiadają Telstra, Optus i TPG

W oświadczeniu dla LaComparacion dyrektor Grupy Telstra, Michael Ackland, przeprosił za rozczarowanie klientów usługami i oświadczył, że jest gotowy rozwiązać problem. „Zgłosiliśmy te problemy ACCC i już podejmujemy kroki, aby zapewnić klientom rozwiązania i udoskonalenie naszych procesów” – powiedział Ackland. „Jak widzieliśmy dzisiaj w przypadku Optus i TPG, problem ten nie wykracza poza nas i występuje szerzej w branży ze względu na skomplikowany proces. „W większości przypadków, jeśli NBN Co sprzedaje dostawcy usług detalicznych (RSP), które nie zapewnia żądanej przez klienta prędkości, a RSP za to zapłacił, RSP musi to zapewnić. „Klient nie dostaje tego, czego chce, RSP zawsze płaci składkę, a NBN Co ma ograniczone obowiązki, aby cokolwiek z tym zrobić i nadal pobiera od RSP opłaty za plan, o którym wie. Prawdopodobnie połączenie nie działa. „W związku z tym zdecydowanie wspieramy obecny proces ACCC, biorąc pod uwagę koszty, jakie ponoszą PSN za dostęp do sieci NBN, oraz standardy usług, którymi powinna zarządzać NBN Co” – mówi Ackland. Podobnie jak w przypadku Telstry, rzecznik Optus powiedział TechRadar, że połączenie wielu technologii NBN często powoduje niedogodności dla dystrybutorów. „Na prędkość osiągalną na niektórych połączeniach NBN mogą mieć wpływ takie kwestie, jak długość i jakość linii miedzianej łączącej klienta z NBN. Niestety nie wszystkie połączenia NBN mogą obsługiwać dokładnie te same prędkości” – stwierdził rzecznik. TPG, która w zeszłym roku połączyła się z Vodafone, przeprosiła za niedopatrzenie i zasugerowała, że ​​na niską jakość usług wpływają dwa czynniki. „Pierwszym był fakt, że NBN Co nie dostarczyło dokładnych i aktualnych informacji o prędkości do Internetu TPG” – powiedział rzecznik TPG. „Drugim problemem były nieprawidłowości w dotychczasowych procesach TPG Internet obecne od 2 roku, które zostały skorygowane po fuzji”. „Skontaktujemy się z klientami TPG Internet, których to dotyczy, i zaoferujemy im możliwość rezygnacji z planu i otrzymania zwrotu pieniędzy, opuszczenia planu i otrzymania zwrotu pieniędzy lub kontynuowania obecnego planu”.

Analiza: czyja to wina?

L'ACCC a carrément blamé Telstra, Optus et TPG pour avoir pretendument induit en erreur les utilisateurs de NBN sur leurs vitesses maximales de plan, mais à des degrés divers, les Three Grands opérateurs ont tous pointé du doigt NBN Co ou le déploiement de NBN Z reguły. Chociaż część winy zrzucanej na NBN Co może być uzasadniona, ponieważ NBN Co wykorzystywano do uzyskiwania przydatnych danych, kwartalne raporty ACCC dotyczące wydajności łączy szerokopasmowych od pewnego czasu wskazują, że połączenia FTTN często osiągają słabą wydajność ze względu na swoją konstrukcję. Informacje te mogą jednak nie być powszechnie znane przeciętnemu użytkownikowi sieci NBN i ostatecznie poprzez proaktywne oferowanie tej usługi „zapewnienia jakości” dystrybutorzy mają obowiązek dopilnować, aby ich klienci otrzymali to samo, co zapłacili. Operatorzy telekomunikacyjni zapobiegawczo blokują dostęp do najszybszych oferowanych prędkości NBN w zależności od technologii połączenia w obiekcie. hybrydowe połączenie koncentryczne światłowodowe (HFC). Kiedy odkryli, że dane dotyczące prędkości wymagane do oceny szybkości linii każdego klienta FTTN nie są dostępne, być może operatorzy byli zmuszeni przyjąć sprawdzoną zasadę sukcesu biznesowego: niedokładne obietnice i nadmierne ładowanie, pobieranie od klientów opłat za wolniejszą usługę do czasu, gdy bezpieczna. Mogliby dostać najszybszego. ACCC twierdzi, że najgorzej działały usługi, które miały połączenie FTTN w planach NBN pięćdziesiąt i NBN sto. Jeśli ci klienci nie uzyskają prędkości, za którą płacą, a operatorzy wyraźnie obiecali, że dopilnują, aby tak się stało, ostatecznie obowiązkiem operatorów telekomunikacyjnych będzie to naprawić.