Już niedługo 8K może stać się nowym standardem w telewizorach Samsunga

Już niedługo 8K może stać się nowym standardem w telewizorach Samsunga

Samsung właśnie opublikował swój najnowszy raport o wynikach i wyniki nie napawają optymizmem.

Zyski Samsunga spadły o 56% w porównaniu do tego okresu 2018 roku, co oznacza niepokojące spowolnienie sprzedaży w różnych gałęziach elektroniki. Ucierpiały zwłaszcza układy pamięci, wraz ze spadkiem popytu na smartfony z najwyższej półki, co uczyniło firmę Samsung producentem smartfonów i dostawcą części dla swojego głównego konkurenta, linii iPhone'ów. Manzana.

Choć telewizory Samsunga w dalszym ciągu wyróżniają się na tle konkurencji, będąc największym sprzedawcą telewizorów na świecie, rynek jest pełen modeli ze średniej półki, które w coraz większym stopniu są w stanie oferować formaty premium, rozdzielczość 4K i wyświetlacze HDR.

Samsung powołuje się w szczególności na „nasilającą się konkurencję cenową”, a także „niekorzystne kursy walut i coraz bardziej ochronne praktyki w handlu światowym”, które prawdopodobnie wywołają trwającą wojnę handlową między Stanami Zjednoczonymi a Stanami Zjednoczonymi. Stany Zjednoczone i Chiny.

Zysk operacyjny w wysokości 5.6 miliarda euro z pewnością nie jest niewielki, z pewnością jest lepszy niż bycie na minusie. Jeśli jednak tendencja się utrzyma, może to spowodować problemy dla jednej z największych firm technologicznych na świecie.

Przynajmniej jeśli chodzi o telewizję, Samsung ma nadzieję, że telewizory 8K pomogą wesprzeć jego zyski w 2019 r., jeśli firmie uda się przekonać konsumentów, że 8K jest obecnie propozycją „mainstreamową”.

¡Salvanos, 8K!

Jedną z najbardziej intrygujących sugestii płynących z raportu zysków jest to, że Samsung może zwiększyć liczbę telewizorów 8K, aby odwrócić zyski, a wszystko to w 2019 roku.

Marże zysku na płatnych telewizorach są zwykle wyższe, chociaż nie jest jasne, w jaki sposób Samsung miałby wpłynąć na zmianę zachowań kupujących. 8K pozostaje technologią marginalną, głównie po to, aby umożliwić kanałom telewizyjnym poradzenie sobie z nią, podczas gdy konsumenci głównego nurtu w dalszym ciągu obawiają się 4K.

„Oczekuje się, że w drugiej połowie 2019 roku sytuacja na rynku telewizyjnym nie ulegnie zmianie” – czytamy w raporcie. „Samsung planuje zmaksymalizować sprzedaż na koniec roku poprzez ścisłą współpracę ze swoimi partnerami kanałowymi i wzmocnić wiodącą pozycję w branży 8K, pozycjonując telewizory QLED 8K jako telewizory głównego nurtu”.

Warto zauważyć, że Samsung obsługuje również własnego konia QLED, podczas gdy zespoły innych producentów przenoszą wyświetlacze LED na wyświetlacze OLED w swoich zestawach z najwyższej półki. Chociaż Samsung pozostaje liderem rynku, jest to również przypadek szczególny i nie jest jasne, czy konsumenci ostatecznie wybiorą na rzecz Samsunga, czy na korzyść kogoś innego. długoterminowy.