YouTube wybrał 20 afrykańskich twórców treści, w tym 8 z Republiki Południowej Afryki, do otrzymania dotacji w ramach globalnego funduszu #YouTubeBlackVoices. Fundusz o wartości 100 milionów euro został utworzony w celu promowania czarnoskórych artystów i twórców treści w ciągu najbliższych trzech lat, aby mogli produkować i prezentować swoje prace na platformie. Firma wybrała 132 projektantów do swojej „Klasy 2021” z całego świata. „Cieszymy się, że możemy wyróżnić czarne kreacje z kontynentu afrykańskiego i wzmocnić ich głosy, tworząc oryginalne treści na naszej platformie” — mówi Alex Okosi, MD, Emerging Markets YouTube EMEA. Twórcy treści obejmują zarówno komentatorów mody i komików, jak i osoby uczące się i dbające o zdrowie. Różnorodność reprezentuje niesamowitą różnorodność, którą YouTube oferuje jako bezpłatną platformę do przesyłania strumieniowego. 8 twórców treści z Republiki Południowej Afryki to:
- Nicolette Mashile, która prowadzi Financial Bunny, stronę poświęconą edukacji finansowej dla wszystkich.
- Kay Ngonyama, która prowadzi udany vlog, który obejmuje wszystko, od samouczków makijażu po recenzje produktów.
- Lasizwe Dambuza, który prowadzi kanał poświęcony komedii postaci i szkiców.
- MacG, kanał z podcastami na żywo, w którym MacG przeprowadza wywiady z postaciami z RPA na różne tematy.
- Ofentse and Nelisiwe Mwase to lokalna firma produkcyjna prowadzona przez parę Ofentse i Nelisiwe Mwase, która produkuje lokalne krótkie seriale.
- Owamie Hlongwane, sieć kosmetyków do makijażu i stylu życia, wyprodukowana i prowadzona przez samozwańczego „wieśniaka” Owamie.
- Nazywający siebie „ulubionym youtuberem z RPA”, Thato Rampedi omawia wszystko, co uczniowie powinni wiedzieć.
- Naledi Monamodi prowadzi Toast z Naledi, vlog opisujący jej życie, historie telewizyjne i historie z życia.