7 rzeczy, które kochamy w Panasonic Lumix GH6 (i 3 rzeczy, których nie lubimy)

7 rzeczy, które kochamy w Panasonic Lumix GH6 (i 3 rzeczy, których nie lubimy)

Panasonic Lumix GH6 w końcu wylądował, a przed pełną recenzją przetestowaliśmy moc wideo. Do tej pory robiło na nas wrażenie, ale przed nami jeszcze wiele testów. Pomyśleliśmy więc, że podsumowaliśmy niektóre z naszych ulubionych funkcji GH6 do tej pory, a także niektóre rozczarowania, aby pomóc Ci dowiedzieć się, czy jest to aparat dla Ciebie.

Niektóre z oczywistych ulepszeń Panasonic GH5 i GH5S obejmują nowy czujnik 25.2 MP, który jest najwyższą rozdzielczością, jaką widzieliśmy dotychczas w aparacie Mikro Cztery Trzecie, oraz zaawansowane tryby, takie jak możliwość nagrywania w 4K/120p lub w trybie anamorficznym. soczewki.

Chcieliśmy jednak podkreślić niektóre szczegóły, które ten bogaty w funkcje aparat wnosi do stołu, od jego projektu po niektóre praktyczne zalety w porównaniu z aparatami pełnoklatkowymi. W oparciu o testy, które przeprowadziliśmy do tej pory w ramach praktycznej recenzji Panasonic Lumix GH6, są to rzeczy, które lubimy (i nie lubimy) w długo oczekiwanej kamerze Panasonic.

Dobra

1. Twój przycisk rejestracji bonusu

Przód aparatu Panasonic GH6

(Zdjęcie: Panasonic)

Projekt GH6 może nie być oryginalny, ale Twój aparat nie musi zdobywać nagrody Turnera: musi być przejrzysty, abyś mógł tworzyć zdjęcia i filmy. Panasonic dorzucił wiele fajnych akcentów, aby pomóc GH6 w tym, od dużego teksturowanego uchwytu po poręczny przycisk audio, ale jednym z naszych ulubionych jest przycisk nagrywania z przodu.

Dostajesz zwykły przycisk nagrywania na górnej płycie, a migawka może również rozpocząć nagrywanie. Ale to drugi przycisk nagrywania z przodu, obok mocowania obiektywu (obok poręcznej lampki kontrolnej), jest szczególnie przydatny dla vlogerów lub jednoosobowych ekip filmowych. Spodziewaj się, że w przyszłości pojawi się to w większej liczbie kamer wideo.

2. Super wszechstronny ekran

Składany ekran aparatu Panasonic GH6

(Zdjęcie: Panasonic)

Ekrany typu flip-up są niezbędne w kamerach wideo, a Panasonic GH6 ma jeden z najlepszych, jakich kiedykolwiek używaliśmy. Podobnie jak Panasonic Lumix S1H, jego tylny ekran LCD o rozdzielczości 1,8 mln punktów jest przymocowany do odchylanej płyty, która biegnie wzdłuż tylnej części korpusu aparatu, co ma kilka zalet.

Po pierwsze, możesz odsunąć ekran od dowolnego z bocznych portów, aby nie zakłócał zewnętrznego mikrofonu lub kabli monitora. Ale druga to możliwość odchylenia ekranu do góry i pozostawania w linii z aparatem i obiektywem, w przeciwieństwie do ekranów, które obracają się na boki i zabierają Cię poza oś tego, co fotografujesz. .

3. Wewnętrzne nagrywanie ProRes

Szczyt aparatu Panasonic Lumix GH6

(Zdjęcie: Panasonic)

GH6 nie jest pierwszą kamerą, która pozwala nagrywać wewnętrznie do Apple ProRes, ale jest jedną z niewielu, która dołączyła do Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro.Zaletą dla edytorów wideo jest to, że pliki ProRes, pomimo ich rozmiaru, są znacznie łatwiejsze na procesorze komputera niż natywne formaty H.264 i H.265 aparatu, a także są kompatybilne z większością programów do edycji.

Mówimy tutaj o ProRes 422, a nie o ProRes Raw, ale jest to świetny kodek do edycji w szczególności dla użytkowników komputerów Mac, nawet jeśli nie poprawia to jakości wideo. Możesz także nagrywać ProRes na Nikonie Z9, ale ten aparat znajduje się w innej stratosferze kosztów i rozmiarów w porównaniu do GH6.

4. Nieograniczone czasy nagrywania

(* 3 *)

(Zdjęcie: Panasonic)

W przeciwieństwie do swoich poprzedników, Lumix GH6 ma wbudowany wentylator chłodzący, dzięki czemu teoretycznie nie ma ograniczeń czasowych nagrywania w żadnym z jego trybów wideo. Nie jest to wyjątkowa umiejętność, ponieważ konkurenci, tacy jak Sony A7S III, również nie mają ograniczeń dotyczących ciepła w większości swoich trybów (poza wyższymi szybkościami klatek, takimi jak 60 fps / 120 fps). Ale to kolejna praktyczna zaleta mniejszego czujnika GH6.

Oczywiście, o ile nie korzystasz z zewnętrznego zasilania, Twoje klipy będą ograniczone przez baterię GH6 lub stopień zapełnienia karty. Trochę szkoda, że ​​bezpośrednie nagrywanie na dysk SSD nie jest dostępne do czasu aktualizacji oprogramowania układowego, ale oznacza to, że możesz nagrywać 4K/60p w 4-bitowym formacie 2:2:10 bez ciągłego martwienia się o zacinanie.

5. Nieprzycięte wideo

Czujnik El Panasonic GH6

(Zdjęcie: Panasonic)

Powszechną wadą aparatów bezlusterkowych jest to, że podczas nagrywania wideo mają tendencję do używania przyciętej części ich czujników, co wpływa zarówno na kąt widzenia, jak i jakość obrazu. Tak nie jest w przypadku GH6 – jest on w stanie korzystać z pełnego sensora 4:3, co oznacza nieprzycięte wideo w prawie wszystkich trybach.

Jedynym wyjątkiem od tego są niektóre tryby anamorficzne GH6, ale przy wszystkich innych rozdzielczościach i częstotliwościach klatek uzyskasz natywny kąt widzenia obiektywu i jakość obrazu, które teoretycznie powinny zbliżyć się do kamer APS-C na swój przycięty sposób.

6. Zwiększony zakres dynamiczny

Obraz 1 z 2

Ekran aparatu pokazujący tryb Dynamic Range Boost firmy Panasonic

(Źródło zdjęcia: Panasonic)Zdjęcie 2 z 2

(* 7 *)

(Zdjęcie: Panasonic)

Brzmi jak funkcja, którą wymyślają działy marketingu, aby oderwać narrację od słabości aparatu, tryb Dynamic Range Boost w GH6 jest naprawdę interesujący. Podobnie jak w przypadku technologii czujnika DGO (Dual Gain Output) firmy Canon, łączy ona różne części ekspozycji, aby zapewnić szerszy zakres dynamiczny.

W przeciwieństwie do natywnej technologii podwójnego ISO, którą widzieliśmy (nieoficjalnie) w aparatach takich jak Sony A7S III, funkcja DR Boost firmy Panasonic łączy najlepsze części dwóch różnych czułości ISO, zamiast przełączać się między nimi, aby zwiększyć zakres dynamiczny zdjęć i filmów Mamy nadzieję, że będziemy to dalej testować, ale powinno to oznaczać o wiele więcej informacji, aby uzyskać cienie i światła.

7. Przenośne zdjęcia 100 MP

Pokrętło na górze aparatu Panasonic GH6

Tryb Hi-Res Handheld ma teraz dedykowane gniazdo na pokrętle trybów GH6. (Źródło zdjęcia: Panasonic)

Nie tylko dla filmowców, aby dobrze się bawić z GH6: jest teraz także podręczna wersja trybu fotografowania w wysokiej rozdzielczości, który widzieliśmy w poprzednich aparatach serii GH. Nie będzie to nic nowego dla fanów Olympusa, ale rozdzielczość 100 MP wynikowych ujęć będzie możliwa dzięki nowemu 25.2 MP sensorowi GH6, najwyższemu dotychczas w aparacie Mikro Cztery Trzecie.

Nowy system stabilizacji wbudowany w GH6, który teraz obiecuje imponującą kompensację 7,5 stopnia, może połączyć cztery z tych 25-megapikselowych ujęć w jedno ogromne, gotowe do wydrukowania i kadrowania. Jak dotąd sprawdza się dobrze w naszych testach i naprawdę pomaga mniejszemu czujnikowi aparatu konkurować z większymi rywalami, zarówno pod względem rozdzielczości, jak i jakości dźwięku.

Malo

1. To duże jak na kamerę MFT

Panasonic GH6 jest wyposażony w Sony A7S III

(Zdjęcie: Panasonic)

Decydując się na rozmiar aparatu i funkcje, Panasonic zdecydowanie wybrał to drugie w stosunku do GH6, a to oznacza, że ​​jest wystarczająco duży dla aparatu Mikro Cztery Trzecie. W rzeczywistości jest większy i głębszy niż Sony A7S III, jak widać powyżej.

Część tego obwodu jest spowodowana wbudowanym wentylatorem chłodzącym GH6, więc nadal waży całkiem rozsądne 823g. Dostajesz też mniejsze obiektywy Mikro Cztery Trzecie, więc podobnie jak reszta serii GH, nadal jest to świetna opcja dla filmowców, którzy lubią uciekać i strzelać.

2. Nadal ma autofokus tylko z kontrastem

Czujnik aparatu Panasonic GH6

(Zdjęcie: Panasonic)

Ach tak, ten stary znajomy kasztan: autofokus. Aparaty Panasonic od dawna opierają się urokom detekcji fazowej lub hybrydowych systemów AF, zamiast tego upierają się przy systemach detekcji kontrastu, które mają dodatkową warstwę inteligencji, którą firma nazywa „Depth by Defocus”.

Nasze dotychczasowe testy sugerują, że system autofokusa w GH6 jest bardzo podobny do systemu GH5 II, co oznacza, że ​​jest ulepszony od pierwszych dni, ale nie do tego samego poziomu, co najnowsze systemy AF Sony i Canona. Panasonic wyjaśnił, dlaczego GH6 nie ma bardziej nowoczesnej konfiguracji autofokusa, ale nadal jest to potencjalne ograniczenie, jeśli regularnie fotografujesz poruszające się obiekty lub robisz dużo solowego vlogowania.

3. Ograniczone tryby zdjęć

Kamera Panasonic GH6 otoczona fioletowym światłem

(Zdjęcie: Panasonic)

Możliwości fotograficzne Panasonic GH6 wyglądałyby całkiem przyzwoicie, gdyby inny aparat Mikro Cztery Trzecie, OM System OM-1, nie wylądował z fantazyjnymi trybami, takimi jak zdjęcia seryjne z prędkością 50 klatek na sekundę i ulepszonymi wskazówkami obliczeniowymi.

Kontrast między tymi dwoma wydaje się wyraźniejszy, gdy weźmie się pod uwagę, że Panasonic wydaje się zrezygnować z niektórych trybów skoncentrowanych na fotografii, takich jak tryb fotograficzny 6K (który jest świetny do fotografowania dzikiej przyrody) i układanie ostrości w aparacie GH6. To w dużej mierze kamera wideo, a rozdzielczość GH6 jest przydatna do robienia zdjęć, ale wydaje się, że fotografowie pozostawili OM-1.