Czy 5G naprawdę zrewolucjonizuje wirtualną rzeczywistość? Oculus nie jest tego taki pewien

Czy 5G naprawdę zrewolucjonizuje wirtualną rzeczywistość? Oculus nie jest tego taki pewien

Podekscytowany 5G? Pojawiło się wiele szumu na temat potencjału kolejnej fali prędkości sieci i wpływu wykładniczo większych prędkości transmisji danych. Jeśli jednak chodzi o wpływ 5G na rzeczywistość wirtualną, John Carmack, CTO w Oculus, nie wstrzymuje oddechu.

W rozmowie ze zgromadzeniem programistów, mediów i entuzjastów rzeczywistości wirtualnej w OC6 (Oculus Connect 6) w San Jose Carmack powiedział: „Wciąż jesteśmy pytani o 5G. Jaki wpływ będzie miało 5G na rzeczywistość wirtualną? (Ludzie ciężko pracujący) na 5G, który chce niesamowitego magicznego haka, dla którego ludzie powinni chcieć 5G.

Carmack dodaje, że dostawcy 5G „są w trudnej sytuacji, próbując sprawić, by wyglądało to inaczej i na nowo, ale jedyne, co mają, to większa przepustowość”.

Carmack przyznaje, że poprawiła się prędkość transmisji danych i wskazuje, w jaki sposób może ona ulepszyć przesyłanie strumieniowe wideo, stwierdzając, że „moglibyśmy się tym zainteresować i uzyskać naprawdę imponujące, wciągające filmy przesyłane strumieniowo”. Ale (5G) „To nie jest wyjątkowa jakość, to po prostu lepszy rurociąg”.

Kalmeza

To interesujące spojrzenie ze strony dyrektora technologicznego firmy Oculus, który jest liderem w rozwijającej się branży rzeczywistości wirtualnej, szczególnie ze względu na swoje doświadczenie w firmie Id Software i tworzeniu przez nią franczyz. tradycyjne gry wideo, takie jak Doom, Quake i Rage.

Qualcomm przewiduje 10-krotne zmniejszenie opóźnień w porównaniu z 4G, a Sol Rogers, dyrektor generalny REWIND, powiedział LaComparacion, że „dostępna moc graficzna i obliczeniowa umożliwiająca tworzenie niesamowitych wrażeń dla każdego” będzie rosła wykładniczo. "

John Carmack był jednym ze współtwórców serii Gory Doom

John Carmack był jednym ze współtwórców serii Gory Doom

(Zdjęcie: Bethesda)

Zakładamy jednak, że punkt widzenia Carmacka jest nadal aktualny, ponieważ 5G niekoniecznie zmieni rodzaj proponowanych eksperymentów, ale sprawi też, że będą one bardziej spójne i stabilne.

Carmack wydaje się bardziej zainteresowany możliwymi postępami sprzętowymi, takimi jak wprowadzenie śledzenia dłoni w Oculus Quest, poprawa rozdzielczości lub dość podstawowe formy informacji zwrotnej dotykowej, które mogą znacząco zmienić funkcje i możliwości sprzętu. wirtualnej rzeczywistości. (W tłumie mówi programistom, że „wystarczy uderzyć dłonie (użytkowników) dotykiem, jeśli chcesz, żeby im się to podobało.”)

Ponieważ sieć 5G jest wciąż stosunkowo nowa, jej zastosowania są nadal wykorzystywane na wczesnym etapie, ale jasne jest, że nie wszyscy zgadzają się, że jest to duża zmiana technologiczna, jak myślą inni.