5 najlepszych chmur do przechowywania danych dla małych i średnich firm

5 najlepszych chmur do przechowywania danych dla małych i średnich firm
(*5*) Chcę dzisiaj z tobą porozmawiać o chmurach.

(*5*) Ale nie jestem tutaj, aby mówić o chmurach publicznych na dużą skalę, takich jak Amazon Web Services (AWS), Azure czy Google Cloud. Są świetne, ale dla wielu są przesadą.

(*5*) Zamiast tego większość organizacji potrzebuje sposobu na przechowywanie naszych dokumentów i danych, tak abyśmy my i nasi współpracownicy mogli łatwo uzyskiwać informacje niezależnie od tego, czy jesteśmy w domu, czy siedzimy w centrum kongresowym w Walencji w Hiszpanii.

(*5*) Tak się składa, że ​​właśnie to robię.

(*5*)Dwadzieścia lat temu zapisałem ten artykuł na lokalnym dysku twardym z kopią zapasową USB. Dzisiaj automatycznie zapisuję go na Dysku Google i mojej opartej na Linuksie instancji NextCloud na moim serwerze hostingowym TMD w Chicago.

(*5*) Gry zmienił fakt, że w 2007 roku Drew Houston zmęczył się gubieniem klucza USB. (Zawsze ich używam i zawsze je gubię).

(*5*)W związku z tym firma Houston stworzyła pierwszą indywidualną usługę przechowywania danych w chmurze dla małych firm — Dropbox. Wystartował jak rakieta. Ale oczywiście, ponieważ imitacja jest najszczerszą formą pochlebstwa, dostępne są teraz dziesiątki tanich usług przechowywania w chmurze. Jednak poza oferowaniem miejsca do przechowywania, bardzo się od siebie różnią.

(*5*) Jak wybrać, który z nich jest dla Ciebie najlepszy?

(*5*) Niektórzy wybierają ten, który oferuje więcej miejsca do przechowywania.

(*5*) Nie rób tego.

(*5*)Prawdziwa wartość usługi przechowywania w chmurze wynika z tego, jak dobrze działa ona dla Ciebie lub Twojej firmy; każdy działa najlepiej z określonymi kombinacjami systemów operacyjnych i modeli biznesowych.

(*5*)Różne chmury SMB/osobiste ewoluowały w kierunku różnych modeli usług.

(*5*)Niektóre, jak Dropbox, nadal skupiają się głównie na pamięci masowej. Inne, takie jak Box, są wyposażone w kompletny system obiegu dokumentów. Najbardziej znane, Microsoft OneDrive i Dysk Google, łączą pamięć masową z pocztą e-mail i funkcjonalnością oprogramowania jako usługi (SaaS).

(*5*) Która opcja jest najlepsza? Rzućmy okiem.

(* 5 *)onedrive

(*5*)Jeśli używasz systemu Windows, Microsoft OneDrive jest tym, czego potrzebujesz.

(*5*)Dostarczane bezpłatnie ze wszystkimi nowoczesnymi wersjami systemu Windows. W praktyce, jeśli nie jesteś samodzielnym sklepem, będziesz potrzebować subskrypcji platformy Microsoft 365.

(*5*)Użytkownicy usługi Microsoft 365 otrzymują dodatkowy terabajt na użytkownika z abonamentu w wysokości 6 EUR miesięcznie. Ten plan jest ograniczony do sześciu osób lub 6 TB przestrzeni dyskowej. Za 12,50 € na użytkownika miesięcznie z roczną subskrypcją, Microsoft 365 Business Standard wykorzystuje 1 TB przestrzeni dyskowej w chmurze oraz Microsoft Office i Teams.

(*5*)Jeśli potrzebujesz tylko przestrzeni dyskowej, usługa OneDrive dla Firm (1) oferuje 1 TB na użytkownika za 5 EUR miesięcznie w ramach rocznej subskrypcji. Następnie zwiększ koszt do 10 € miesięcznie w abonamencie OneDrive dla Firm (2), a każdy użytkownik otrzyma nieograniczoną przestrzeń dyskową.

(* 5 *)Dysk Google

(*5*)Jeśli Twoja firma żyje i umiera dzięki programom Google, potrzebujesz Dysku Google.

(*5*)Oczywiście nie chodzi tylko o przechowywanie. Jest teraz integralną częścią internetowego pakietu biurowego Google, Dokumentów Google. Więc jeśli masz konto Google, powiedzmy konto Gmail, masz już 15 GB miejsca.

(*5*) To świetne rozwiązanie dla małej firmy.

(*5*) Jeśli jednak potrzebujesz więcej, wykup subskrypcję Google Workplace. Nawet najtańsza subskrypcja Google Workplace, Business Starter, za 6 euro za użytkownika miesięcznie na podstawie rocznej umowy, zapewnia dostęp do pełnego pakietu Dokumentów Google i oprogramowania Google Meet oraz 30 GB przestrzeni dyskowej na użytkownika. Kolejne plany, Business Standard lub Plus – 12 EUR lub 18 EUR za użytkownika miesięcznie – zwiększą odpowiednio pojemność do 2 TB i 5 TB. Zapewniają one również dodatkowe funkcje zarządzania i bezpieczeństwa i są dostępne dla maksymalnie 300 użytkowników.

(* 5 *)skrzynka pocztowa

(*5*)Czy potrzebujesz miejsca, z którego możesz korzystać na prawie każdym urządzeniu w dowolnym momencie?

(*5*)Dropbox to ich preferowana usługa w chmurze. Zawiera tylko 2 GB bezpłatnej przestrzeni dyskowej, ale łatwo można zwiększyć przestrzeń dyskową Dropbox do 16 GB i nie wydawać ani grosza.

(*5*)Dla firm dostępny jest Dropbox Standard. Za 12.50 € miesięcznie na użytkownika w abonamencie rocznym otrzymujesz 5 TB przestrzeni dyskowej. Dla moich pieniędzy, Dropbox Advanced za 25 USD miesięcznie, który oferuje nieograniczoną przestrzeń dyskową, jest lepszą ofertą.

(* 5 *)prowadzę

(*5*)Do przechowywania i tworzenia kopii zapasowych gorąco polecam iDrive.

(*5*) Żeby było jasne, kiedy mówię iDrive, nie mam na myśli iCloud firmy Apple. Chociaż poprawiło się, nadal uważam, że jest to najbardziej irytujące ze wszystkich ofert chmurowych dla dużych przedsiębiorstw.

(*5*)iDrive to wyjątkowa i niedroga usługa przechowywania danych w chmurze. Szczególnie podoba mi się fakt, że w przypadku tworzenia kopii zapasowych iDrive nie ogranicza Cię tylko do jednego komputera. Możesz użyć jednego konta do tworzenia kopii zapasowych komputerów stacjonarnych z systemem Windows i macOS, smartfonów z systemem Android, iPhone'ów i tabletów, dysków sieciowych, a nawet serwera z systemem Linux.

(*5*)iDrive Teams dla małych firm zaczyna się od 99.50 € rocznie dla pięciu użytkowników i 5 TB danych. Inne plany Teams pozwalają na dodatkowych pięciu użytkowników i 5 TB danych.

(* 5 *)NastępnyChmura

(*5*) Jeśli martwisz się o prywatność i bezpieczeństwo chmury publicznej, chcesz mieć absolutną kontrolę nad pamięcią masową w chmurze i lubisz oprogramowanie typu open source, dobrym wyborem jest samodzielna aplikacja open source NextCloud.

(*5*)Dzięki NextCloud konfigurujesz własną usługę przechowywania danych w chmurze, korzystając z istniejących serwerów i dysków twardych.

(*5*)Ty i tylko Ty kontrolujesz swoją pamięć masową w chmurze, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i prywatność.

(*5*)Możesz skonfigurować przechowywanie w chmurze na serwerze biurowym lub na własnych serwerach zewnętrznych. Ile to kosztuje? Wszystko co możesz zjeść! Mam dysk Nextcloud o pojemności 4 TB w moim biurze i kolejny terabajt we współgospodarowanej szafie serwerowej.

(*5*)Nie tak łatwe do skonfigurowania jak inne, ale każdy poważny użytkownik Linuksa może to zrobić.

(*5*)Jeśli potrzebujesz pomocy, Nextcloud Enterprise oferuje podstawowe wsparcie dla maksymalnie 100 użytkowników w cenie około 38 EUR za użytkownika rocznie.

(*5*)Chcesz, żeby ktoś inny zrobił to za Ciebie?

(*5*)Istnieje wielu dostawców usług Nextcloud, którzy mogą Ci pomóc za opłatą.

(*5*)Osobiście używam ich wszystkich, w tym OneDrive. Wszystkie są dobre. Ale byłoby lepiej, gdybyś wykonał połączenie w oparciu o potrzeby biznesowe.

(*5*) Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.