Na Facebooka nałożono grzywnę w wysokości 5 miliardów euro w związku z obawami użytkowników o prywatność

Na Facebooka nałożono grzywnę w wysokości 5 miliardów euro w związku z obawami użytkowników o prywatność

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) nałożyła rekordową grzywnę w wysokości 5 miliardów euro na Facebooka za rozwiązanie kwestii poufności związanych ze skandalem związanym z kradzieżą danych Cambridge Analytica. Sieć społecznościowa będzie również musiała powołać niezależną komisję ds. prywatności, w której dyrektor generalny Mark Zuckerberg nie będzie miał żadnej kontroli. FTC wszczęła dochodzenie w sprawie Facebooka, aby odkryć, w jaki sposób Analtyica, zajmująca się doradztwem politycznym z Cambridge, niewłaściwie uzyskała dane o prawie 87 milionach użytkowników witryny. Ta ankieta została później rozszerzona o inne tematy, takie jak rozpoznawanie twarzy. Przewodniczący FTC Joe Simons wyjaśnił, dlaczego w oświadczeniu agencja nałożyła największą karę, jaką kiedykolwiek nałożono na firmę za naruszenie prywatności konsumentów: wyborów konsumenckich”. Simons wyjaśnił również, że rekordowa grzywna miała „zmienić całą kulturę prywatności Facebooka, aby zmniejszyć ryzyko dalszych naruszeń”.

Sonda FTC

Biuro Ochrony Konsumentów FTC rozpoczęło dochodzenie w sprawie Facebooka w marcu 2018 r., kiedy pojawiła się wiadomość, że internetowy kwestionariusz osobowości został wykorzystany do nielegalnego gromadzenia danych użytkowników i sprzedany firmie Cambridge Analytica. Twierdzono również, że dane te mogły zostać wykorzystane do wpłynięcia na wynik wyborów prezydenckich w USA w 2016 r. I referendum w sprawie brexitu w Wielkiej Brytanii. Christopher Wylie, demaskator, mówi, że dane dotyczące około 50 milionów użytkowników zostały zebrane za pośrednictwem sieci znajomych tych, którzy przeprowadzali z nimi wywiady. W październiku zeszłego roku brytyjski inspektor ochrony danych ukarał Facebooka grzywną w wysokości 500,000 XNUMX euro za udział w skandalu z danymi Cambridge Analytica. Dochodzenie FTC ujawniło, że niektóre zasady sieci społecznościowej naruszały zasady dotyczące oszukańczych praktyk, na przykład sposób, w jaki jej polityka danych wprowadzała w błąd tych, którzy korzystali z jej narzędzia do rozpoznawania twarzy lub w jaki sposób nie została ujawniona. nie że numery telefonów używane do uwierzytelniania dwuskładnikowego byłyby używane. Reklamować. Za ugodą głosowali przedstawiciele FTC z Partii Demokratycznej i Republikańskiej, choć niektórzy uznali karę nałożoną na Facebooka za zbyt łagodną. przez BBC