4 miesiące po ogłoszeniu polityki dotyczącej dronów Indie ją zmieniają: wyjaśniamy dlaczego

4 miesiące po ogłoszeniu polityki dotyczącej dronów Indie ją zmieniają: wyjaśniamy dlaczego

W marcu tego roku rząd Indii zaproponował coś, co uznano za kompleksowe zasady korzystania z bezzałogowego systemu powietrznego (UAS) lub dronów. Ale dopiero za około 4 miesiące rząd Indii jest zmuszony zaproponować zmiany w tych zasadach. Skąd ta pospieszna zmiana? Cóż, branża i interesariusze ostro sprzeciwili się poprzednim zasadom. Ponadto Indie doznały niepokojącego ataku bombowego drona na jedną ze swoich baz lotniczych w Dżammu i Kaszmirze. Zachęcony tymi wydarzeniami premier Narendra Modi zebrał niedawno premierów, aby omówić rozwój polityki zarządzania ruchem dronów. A nowy minister lotnictwa cywilnego kraju, Jyotiraditya M Scindia, ogłosił wczoraj nowy projekt zasad konsultacji społecznych. Zasady dotyczące dronów z 2021 r. zastąpią zasady UAS z 2021 r. opublikowane w marcu. Termin przyjmowania komentarzy publicznych upływa 5 sierpnia 2021 r. „Zaktualizowane zasady opierają się na zasadzie zaufania, samocertyfikacji i nieinwazyjnego nadzoru” – poinformowało Ministerstwo Lotnictwa Cywilnego.

Na czym więc polegają zmiany w nowych przepisach?

Cóż, ogólnie rzecz biorąc, nowa polityka ma na celu ułatwienie osobom fizycznym i firmom posiadania i obsługi dronów, a także uproszczenie procesu certyfikacji dla producentów, importerów i użytkowników. Liczba formularzy została zmniejszona z 25 do 6. Ministerstwo stwierdziło, że opłaty zostały obniżone do poziomu nominalnego i nie ma związku z rozmiarem drona. Nowe przepisy stanowią, że licencja pilota nie będzie wymagana w przypadku mikro-dronów (do użytku niekomercyjnego), nano-dronów oraz organizacji badawczo-rozwojowych (R&D). Zakaz używania dronów przez zagraniczne firmy zarejestrowane w Indiach zostaje zniesiony, a poświadczenie bezpieczeństwa nie będzie wymagane do czasu wydania rejestracji lub licencji. Wyrzucone przez okno powyższych zasad: niepowtarzalny numer autoryzacji, niepowtarzalny numer identyfikacyjny prototypu, certyfikat zgodności, certyfikat konserwacji, zezwolenie na import, zezwolenie operatora, autoryzacja organizacji badawczo-rozwojowej oraz licencja ucznia-pilota na odległość. Projekt przepisów obejmuje również funkcje bezpieczeństwa, takie jak beacon śledzący w czasie rzeczywistym i geolokalizacja, które mają zostać ogłoszone w przyszłości.

Platforma Digital Sky, punkt kompleksowej obsługi dla wszystkich zielonych świateł

< p lang="pl" dir="ltr">W ogromnym nacisku na branżę dronów mam przyjemność przedstawić projekt przepisów dotyczących dronów na rok 2021, który stanowi radykalne odejście od poprzednich przepisów UAS. . 10 kluczowych punktów do zapamiętania: ✅ Wyeliminowano kilka zgód i uproszczono procesy ✅ Zmniejszono liczbę formularzy od 25 lipca do 51/415, 2021 Zobacz więcej Nowe zasady przewidują rozwój platformy cyfrowej nieba dla systemu biznesu online -przyjazny punkt kompleksowej obsługi. Digital Sky będzie platformą do uzyskiwania obowiązkowego numeru rejestracyjnego i licencji pilota bezzałogowego statku powietrznego i będzie podlegać indyjskiemu regulatorowi lotnictwa, Dyrekcji Generalnej Lotnictwa Cywilnego (DGCA). Na cyfrowej platformie nieba zostanie wyświetlona interaktywna mapa przestrzeni powietrznej z zaznaczonymi obszarami zielonymi, żółtymi i czerwonymi. Żółta strefa została zmniejszona z 45 km do 12 km od granicy pobliskiego lotniska, a zezwolenie na lot nie jest wymagane do 400 stóp w strefach zielonych i do 200 stóp w obszarze od 8 do 12 km od granicy lotniska. . W strefach czerwonych operacje dronami są dozwolone tylko w wyjątkowych okolicznościach. Aby latać w żółtej strefie, wymagane jest zezwolenie organu kontroli ruchu lotniczego. Obszary te są zasadniczo przestrzenią powietrzną geofence. Co ważniejsze, zostaną opracowane nowe korytarze dronowe dla dostaw ładunków i powołana zostanie rada ds. Promocji dronów w celu ułatwienia przyjaznego dla biznesu systemu regulacyjnego.