2021 się boi więc 2022 spędzam w wirtualnej rzeczywistości

2021 się boi więc 2022 spędzam w wirtualnej rzeczywistości

Gogle wirtualnej rzeczywistości stają się coraz szerzej dostępne, wcześniej były produktem kupowanym tylko przez najbardziej oddanych fanatyków gier i entuzjastów technologii. Chociaż istnieją już od wczesnych lat 90., pierwszym popularnym zestawem słuchawkowym VR, który odniósł sukces, był Oculus Rift, finansowany społecznościowo projekt z 2012 roku, który po raz pierwszy wprowadził wirtualną rzeczywistość do naszych domów.

Prawie 10 lat później mamy teraz mnóstwo opcji do wyboru, do tego stopnia, że ​​może to być nieco mylące dla każdego, kto próbuje znaleźć najlepszy zestaw słuchawkowy VR odpowiadający jego potrzebom. Jedną z najpopularniejszych obecnie opcji na rynku jest Oculus Quest 2 dzięki przystępnej cenie (w porównaniu z innymi produktami), lekkiej konstrukcji i ogólnie wysokiej jakości, co czyni go jednym z najlepszych dostępnych zestawów słuchawkowych dla początkujących. używać. wyjdź i kup teraz.

Wraz z eksplozją popularności VR, coraz więcej programistów tworzy gry na sprzęt, a ogłoszenie Meta o Metaverse prawdopodobnie oznacza, że ​​przestrzenie VR będą się tylko powiększać. Te postępy budzą pewne obawy wśród osób zainteresowanych innowacjami w technologii VR, co powoduje mniej czasu na interakcję ze światem rzeczywistym, ale po doświadczaniu trwającej od dwóch lat pandemii, naprawdę mnie to nie obchodzi.

W zależności od tego, gdzie obecnie mieszkasz na planecie, świat zewnętrzny jest do bani. Covid-19 wciąż zbiera swoje żniwo, globalne ocieplenie i poziomy zanieczyszczeń stresują mnie nie do uwierzenia, a inni ludzie na ulicach wydają się bardziej nieuprzejmi i agresywni niż w czasach przed pandemią.

Często żartowałem, że spędzę emeryturę w rzeczywistości wirtualnej, abym mógł walczyć ze smokami, tańczyć do tego, co później stanie się „retro” muzyką emo, i dostosowywać mojego awatara tak, by wyglądał jak bezczelna bomba pomimo mojego pomarszczonego wyglądu. Przy stresie ostatnich dwóch lat lepiej zacząć wcześniej, prawda?

Dobra, może to trochę ekstremalne. Nie spędzę całego 2022 roku z goglami VR (głównie dlatego, że po kilku godzinach będą niewygodne), ale mając w końcu swój własny Oculus Quest 2, będę spędzać więcej czasu na eksplorowaniu przestrzeni VR poprzez ciekawość, jak rozwinęła się technologia, a także dlatego, że naprawdę potrzebuję przerwy od prawdziwego świata.

Gry wirtualnej rzeczywistości

Zrzut ekranu przedstawiający gracza atakującego stwora w Skyrim VR

(Zdjęcie: Bethesda)

Gry są zwykle głównym powodem, dla którego ktoś kupuje zestaw słuchawkowy VR, a ja zaliczam się do tego. Mógłbym z łatwością wskazać ci naszą listę najlepszych gier VR w celu uzyskania rekomendacji, ale nie miałem jeszcze czasu, aby w to wszystko zagrać. To powiedziawszy, jest kilka podstawowych gier, które moim zdaniem powinieneś wypróbować, jeśli chcesz zanurzyć się w czymś w czasie rzeczywistym, zamiast krótkiego „doświadczenia VR”, które można ukończyć w ciągu kilku godzin.

Porozmawiajmy o Skyrimie. Tak, znowu, tylko ta wersja jest bardziej ekscytująca niż jej wydanie na kalkulatorze lub jakiejkolwiek innej platformie, którą Todd Howard zapowiada do wydania w przyszłym roku. Skyrim nie został specjalnie zaprojektowany dla VR, ale ponieważ możesz grać nie tylko w podstawową grę, ale także w Dawnguard, Hearthfire i Dragonborn DLC, jest to tytuł, na który naprawdę możesz się przełączyć. Miesiące rozgrywki podczas znajdowania nowej zawartości.

Nawet po setkach godzin grania w standardową wersję na moim Xbox 3060, PC i Nintendo Switch, chodzenie obok olbrzymów i przerażających min w VR wydaje się zupełnie nową grą. A co najważniejsze, jeśli sprawy stają się męczące, możesz użyć modów, aby zmienić wrażenia, dzięki czemu jest to jedna z najlepszych gier, w których możesz „żyć” w rzeczywistości wirtualnej. Jeśli nie lubisz staromodnej fantazji, sprawdź także Fallout 4 VR, który oferuje równie ogromne doświadczenie w otwartym świecie, ale ze znacznie większą ilością broni i bez smoków.

Beat Saber to kolejna obowiązkowa gra VR, w którą możesz grać przez długi czas, z mnóstwem dostępnych pakietów rozszerzeń dla twoich ulubionych piosenek i artystów. Daje mi to wibracje podobne do Guitar Hero, ponieważ będziesz musiał często ćwiczyć, aby być w tym dobrym, co sprawi, że będziesz się bardzo pocić.

To właściwie jeden z powodów, dla których była to jedna z pierwszych gier, które pobrałem. Przytyłam po zniknięciu z codziennych dojazdów do nieczynnego już biura na początku pandemii Corvid-19 i szukam sposobów na powrót do formy. Beat Saber wymaga dużo kołysania ramionami i nie można przynajmniej nie wskakiwać na muzykę, aby uzyskać przyzwoity trening ciała o niskim wpływie, po prostu grając przez kilka godzin. Poza tym wydaje się, że rozwalasz rzeczy mieczem świetlnym, co nigdy nie będzie fajne.

Bądź towarzyski w wirtualnej rzeczywistości

Obrazy awatarów używanych w VRChat na niebieskim tle

(Źródło zdjęcia: VRChat)

Prawie nie jestem znany z tego, że jestem osobą towarzyską, ale pozostawanie w kontakcie i unikanie izolacji jest ważne dla kontrolowania naszego zdrowia psychicznego. Jedną z krytyki VR jest to, że oddziela cię od prawdziwego świata (na czym się tutaj skupiam), ale to nie znaczy, że musisz czuć się samotny.

Istnieje wiele sposobów na czatowanie i interakcję z ludźmi online w przestrzeni wirtualnej rzeczywistości, coś, co Metaverse również stara się rozwijać. Podczas gdy firmy przyglądają się temu w celu pracy zdalnej, istnieją bardziej zabawne sposoby uzyskania bardzo potrzebnej interakcji społecznej bez czekania, aż Mark Zuckerberg stworzy bardziej interaktywne, wirtualne biura.

Star Trek: Bridge Crew to fantastyczna zabawa, jeśli masz grupę znajomych z goglami VR, a dzięki funkcji cross-play nie musisz korzystać z tych samych systemów dla użytkowników PlayStation VR, aby grać równie dobrze. Wraz z osobami korzystającymi z produktu Oculus lub HTC. Nie musisz być szczególnie zaznajomiony ze Star Trek, aby się nim cieszyć, założenie jest takie, że ty i twoja załoga musicie pilotować statek Federacji i wypełniać misje, pracując jednocześnie na oddzielnych stacjach. To bardziej społecznościowe doświadczenie w grach niż wiele popularnych gier VR w tej chwili i jestem pewien, że zobaczymy więcej w nadchodzących latach.

VRChat to coś więcej niż platforma do gier, założona w 2014 roku jako czat dla wielu graczy. W tym czasie znacznie wzrosła, zwłaszcza podczas pandemii, gdy ludzie szukali sposobów na interakcję ze znajomymi i nieznajomymi w przestrzeni cyfrowej. W przeciwieństwie do standardowego pokoju rozmów (którym w zasadzie jest VRChat), wykorzystuje w pełni konfigurowalne awatary 3D, często tworzone od podstaw w kreatywnych aplikacjach, takich jak Blender.

Oznacza to, że po zalogowaniu prawdopodobnie zobaczysz szeroką gamę różnych postaci, a jeśli jesteś zainteresowany, często możesz znaleźć dedykowane automaty RPG. Z pokrewnej notatki, jeśli nie jesteś narażony na dużą część internetu, widok dwunożnych włochatych wilków tańczących z cycatymi dziewczynami z anime może być niepokojący, ale jestem pewien, że znajdziesz miejsce, które Ci odpowiada. W razie wątpliwości społeczność ma bardzo aktywny Discord, do którego możesz dołączyć, aby zadawać pytania i nawiązywać nowe znajomości.

To budowanie postaci (dosłownie)

Fascynuje mnie wykorzystywanie awatarów w wirtualnych przestrzeniach online, co jest częścią tego, co ożywiło moje dawne hobby tworzenia sztuki cyfrowej. Chociaż zaczęło się od prostej grafiki 2D w Photoshopie lub ClipArt Studio, skłoniło mnie to do spędzenia dużo czasu w Blenderze, tworząc postacie i modele, głównie do druku 3D. Tymi minifigurkami można manipulować i zamieniać je w funkcjonalne awatary do wykorzystania w grach takich jak VRChat, co daje mi nowe możliwości rozwoju i poczucia produktywności.

Daleko mi do posiadania czegoś użytecznego, ale nie miałbym tej motywacji do twórczego rozwoju, gdybym nie wskoczył w świat VR. Przy tak wielu branżach korzystających obecnie z tych samych umiejętności, które można znaleźć w sztuce 3D, wydaje się to być przydatną umiejętnością, jeśli Metaverse naprawdę odniesie sukces.

Nawet na niższym poziomie umiejętności możesz używać aplikacji takich jak Tilt Brush i Dreams in VR, aby puścić wodze fantazji. To rodzaj medium artystycznego, o którym marzyłem jako dziecko, coś, co wydawało mi się możliwe tylko w odległej przyszłości science-fiction, ale są one bardzo realne i dostępne już teraz, jeśli masz odpowiednie materiały.

Rzeczywistość wirtualna nie jest przeznaczona dla wszystkich, ale możliwości, jakie oferuje w zakresie zabawy, kreatywności i interakcji społecznych, są niezwykle ekscytujące. Co najlepsze, to wciąż dopiero początek technologii, która bez wątpienia będzie się rozwijać w ciągu najbliższych 10 lat tak samo, jak w poprzedniej dekadzie. Nie będę żył przez następne 12 miesięcy w symulacji, ale mam nadzieję, że częstsze korzystanie ze słuchawek sprawi, że będę lepiej uspołecznioną i kreatywną osobą niż obecnie.