10 wskazówek, jak zatrudnić odpowiedniego pracownika na dane stanowisko

10 wskazówek, jak zatrudnić odpowiedniego pracownika na dane stanowisko

Jeśli chcesz znaleźć odpowiednich pracowników dla swojej firmy, możesz przesłać ogłoszenie o pracę, szybko przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne i poprosić ich, aby pojawili się na czas pierwszego dnia, ale niekoniecznie jest to najlepszy sposób.

Zamiast tego warto poświęcić trochę więcej czasu i poświęcić jak najwięcej uwagi procesowi rekrutacji. W końcu, jeśli od początku do końca postępujesz zgodnie z procedurami, istnieje większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz do swojej firmy najlepszych ludzi, a to wygrana dla wszystkich zaangażowanych.

Jeśli chcesz zatrudnić odpowiedniego pracownika na otwarte stanowisko, powinieneś zacząć na długo przed zamieszczeniem oferty pracy i zakończyć po przedłużeniu oferty pracy. Ten proces składa się z wielu etapów i wielu skomplikowanych kwestii do rozważenia, więc możemy zrozumieć, czy jest trochę onieśmielający.

Dlatego wybraliśmy dziesięć najważniejszych wskazówek, które mogą usprawnić proces rekrutacji, od opisów stanowisk po wdrożenie i wszystko pomiędzy.

Aby uzyskać więcej porad, przejdź do naszego wyboru najlepszych platform rekrutacyjnych, przeczytaj nasz werdykt na temat najlepszego oprogramowania HR i przejrzyj nasz wybór najlepszych tablic ogłoszeń w USA.

wiedzieć, czego potrzebujesz

Łatwiej będzie Ci przejść przez proces rekrutacji, jeśli zdefiniujesz nową rolę przed napisaniem opisów stanowisk i wyszukaniem kandydatów.

Niezbędne jest sporządzenie listy zadań i obowiązków, które będą wymagane na nowym stanowisku, a jednocześnie konieczne jest określenie, z kim nowy pracownik będzie współpracował i komu będzie podlegał na nowym stanowisku. Uzyskaj również opinie tych osób tutaj — będą one miały dobre wyobrażenie o tym, co naprawdę będzie wymagane w nowej pracy, i mogą pomóc Ci uczynić ostateczną listę i opis stanowiska bardziej realistycznymi.

Po zdefiniowaniu zadań na nowym stanowisku możesz sporządzić listę umiejętności i zdolności, których oczekujesz od swojego kandydata i warto sprecyzować, co jest niezbędne, a co jest tylko jednym. Bonus powitalny. Pamiętaj także o zobowiązaniach czasowych.

Wymień również korzyści, które możesz zaoferować i zakres wynagrodzeń dostępny na tym stanowisku, i upewnij się, że pokonałeś konkurencję w tych dwóch działach.

Zawsze pomocne jest określenie, czego potrzebujesz i co możesz zaoferować, ale pamiętaj, że jeśli chcesz zdobyć odpowiedniego kandydata, być może będziesz musiał pójść na kompromis w wielu z tych aspektów; ważna jest elastyczność.

laptop do szkoły

(Zdjęcie: Shutterstock)

Napisz opis stanowiska na najwyższym poziomie

Po zdefiniowaniu roli i tego, co możesz wnieść, będziesz mieć znacznie silniejszą pozycję, jeśli chodzi o pisanie opisu stanowiska.

Twój opis stanowiska powinien być szczegółowy i konkretny, a jeśli wymieniłeś obowiązki i obowiązki związane z pracą, możesz łatwo zaznaczyć te pola. Pamiętaj, aby uwzględnić sposób mierzenia sukcesu i podać wiele informacji na temat kultury Twojej firmy, wynagrodzenia za pracę i świadczeń.

Twój opis stanowiska powinien zawierać odpowiednio wyważone informacje: powinieneś przekazać ludziom wystarczającą ilość informacji, ale upewnij się, że nadal są one atrakcyjne dla potencjalnych kandydatów, którzy nie spełniają wszystkich Twoich wymagań.

Weź również pod uwagę język, którego używasz. Publikowanie Twojej pracy powinno być angażujące i angażujące, więc opłaca się używać aktywnego, prostego i przyjaznego dla użytkownika języka, który unika modnych słów i nonsensownego żargonu.

Publikuj we właściwych miejscach

Jeśli chcesz przyciągnąć najlepszych kandydatów, musisz opublikować swoje ogłoszenie w najlepszych miejscach. Nie oznacza to tylko dużych, tradycyjnych projektów.

Oczywiście powinieneś publikować swoje oferty pracy na stronach takich jak Indeed, Monster i LinkedIn. Takie strony są podstawą rynku pracy, więc powinieneś z nich korzystać, ale to nie jedyna droga.

Musisz publikować na tablicach ogłoszeń i stronach internetowych związanych z Twoją branżą; będziesz w stanie znaleźć aktywnych kandydatów. Zamieść również stanowisko na stronie Kariery Twojej firmy i udostępnij ogłoszenie o pracę na profilach społecznościowych Twojej firmy.

Ostatecznie chcesz rozszerzyć swoją sieć tak szeroko, jak to możliwe, jeśli chcesz mieć największą szansę na znalezienie świetnych pracowników, a to oznacza stosowanie różnych metod zamiast tych samych starych witryn.

Zaufaj obecnym pracownikom

Twoi obecni pracownicy to świetne źródło informacji, jeśli chodzi o znalezienie odpowiedniego pracownika na otwarte stanowisko.

Jeśli masz program poleceń, Twoi pracownicy mogą skierować Cię do potencjalnych kandydatów, abyś mógł nawiązać kontakt i sprawdzić, czy byliby zainteresowani. Ważne jest, aby upewnić się, że Twoi pracownicy również są za to nagradzani, aby byli zachęcani do pójścia o krok dalej i polecania potencjalnych kandydatów.

Umieszczaj również oferty pracy w firmowym intranecie. Właściwy pracownik do nowej pracy może być tuż pod twoim nosem i możesz nawet nie zdawać sobie z tego sprawy.

Kobieta przeglądająca CV

(Źródło zdjęcia: RODNAE Productions / Pexels)

Bądź dokładny z CV

Po opublikowaniu oferty pracy z pewnością otrzymasz mnóstwo aplikacji i życiorysów. Poświęcając czas na przejrzenie tych dokumentów na tym etapie procesu, uzyskasz lepszą listę kandydatów i zaoszczędzisz czas później.

Rozsądne jest, aby zbadać wcześniejsze doświadczenie kandydata, aby sprawdzić, czy dobrze pasuje do tej pracy, ale to nie wszystko, co musisz ocenić.

Czytając dokładniej CV, będziesz mógł dowiedzieć się więcej o technicznych i miękkich umiejętnościach kandydata, jego osobowości, mocnych i słabych stronach. Oznacza to, że będziesz w stanie lepiej ocenić, których kandydatów zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną.

Zdobądź wiele rekomendacji

To prosta rada: nie zadowalaj się tylko jedną rekomendacją dla kandydatów. Jeśli zdobędziesz dwie lub trzy referencje, będziesz w stanie spojrzeć na kandydata z różnych perspektyw, co oznacza, że ​​możesz stworzyć pełniejszy i bardziej wyważony obraz jego mocnych i słabych stron.

Ważne jest, aby pamiętać, że jeśli otrzymasz wiele referencji, masz również większą szansę na zweryfikowanie prawdziwości tego, co umieścili w Twoim CV.

Przeprowadź badania online

Nie chodzi tylko o referencje. Praktycznie każdy kandydat na wolne stanowisko będzie miał profil LinkedIn, którego można użyć do uwierzytelnienia historii pracy, wykształcenia i umiejętności wymienionych w CV.

Nie poprzestawaj na tym. Sprawdź, czy mają publiczne profile na Facebooku, Twitterze lub Instagramie, ponieważ media społecznościowe danej osoby mogą wiele powiedzieć o jej osobowości i wartościach. Jeśli chcesz zatrudniać ludzi, którzy pasują do kultury Twojej firmy i obecnych pracowników, jest to niezbędne.

CZAS

(Zdjęcie: Pixabay)

Doskonal swoje wywiady

Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z najważniejszych aspektów procesu rekrutacyjnego, dlatego warto poświęcić jej baczną uwagę.

Pamiętaj, aby zapytać o doświadczenie i umiejętności kandydata, a także sprawdzić ich wiedzę na temat Twojej firmy. Pamiętaj, że pytania otwarte i pytania „co by było, gdyby” są przydatne, ponieważ możesz przeanalizować odpowiedzi, uzyskać wgląd w osobowości ludzi i przetestować wiele ich umiejętności miękkich.

Możesz zadawać kreatywne i nieoczekiwane pytania, aby osiągnąć podobne wyniki, a ostatecznie lepiej zrozumiesz czyjeś zdolności adaptacyjne, ciekawość i chęć do pracy, nauki i rozwoju.

Zadaj wszystkim swoim respondentom te same pytania, aby móc porównać ich odpowiedzi i zwrócić uwagę na pytania, które zadają Tobie.

Rozważ oprowadzenie rozmówców po swoim miejscu pracy, aby zobaczyć, jak zachowują się w stosunku do ludzi i poza pokojem przesłuchań, oraz uzyskanie drugiej i trzeciej opinii na temat kandydatów na koniec rozmowy kwalifikacyjnej.

złożyć najlepszą ofertę

Po wykonaniu wszystkich tych kroków powinieneś być gotowy do złożenia oferty najlepszemu kandydatowi.

Musisz upewnić się, że list z ofertą jest profesjonalny, jasny i zwięzły; Chcesz, aby ta część procesu była łatwa. Spraw, aby korzystanie z niego było łatwe i przyjemne, aby kandydaci wiedzieli, że cieszysz się, że dołączyli do firmy.

Jednak złożenie oferty pracy może nie być takie proste. Nie ma gwarancji, że kandydat zaakceptuje lub będzie zadowolony z oferowanego wynagrodzenia i świadczeń. Bądź przygotowany na negocjacje i zaakceptuj fakt, że będziesz musiał być elastyczny, jeśli chcesz zatrudnić odpowiedniego pracownika.

Kontynuuj doskonalenie swojego procesu

Proces rekrutacji nie jest statyczny i nigdy nie jest doskonały, a najlepsi rekruterzy i HR dostrzegają te fakty.

Powinieneś przeznaczyć czas na przegląd procesu rekrutacji po każdym nowym zatrudnieniu, aby zobaczyć, co poszło dobrze, a co należy poprawić. Poproś wszystkich, którzy brali udział w procesie o opinie, dzięki czemu będziesz mógł zebrać szersze spektrum opinii.

Warto przeprowadzić analizę konkurencji, aby upewnić się, że Twoje wynagrodzenie i świadczenia są stale imponujące w porównaniu z rywalami oraz aby upewnić się, że proces wdrażania nowych pracowników przebiega bezproblemowo. Zawsze czują się mile widziani.

Proces zatrudniania jest niewątpliwie skomplikowany i czasochłonny, ale istnieje wiele sprytnych sposobów na upewnienie się, że zatrudniasz odpowiednich ludzi do swojej firmy. Zacznij tutaj, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a nigdy nie będziesz oglądać się za siebie.

Oferujemy również najlepsze usługi outsourcingu HR, najlepsze oprogramowanie płacowe i najlepsze oprogramowanie podatkowe dla małych firm.