10 rzeczy, których nie wiedziałeś o Wormsach

10 rzeczy, których nie wiedziałeś o Wormsach
W tym roku przypada 25. rocznica wydania jednej z najbardziej kultowych gier komputerowych, jakie kiedykolwiek powstały: Worms. Przez lata Worms urzeka graczy mieszanką zwariowanego humoru, pomysłowej broni i uzależniającej, opartej na rywalizacji akcji turowej. Tak więc podczas Tygodnia Gier Komputerowych TechRadar 2020 usiedliśmy z programistami Team17, aby dowiedzieć się 10 rzeczy, których nie wiedzieliśmy o tych grach.

Hacia

(Źródło zdjęcia: Team17)

1. Pierwotnie nazywany Total Wormage

Stał się Worms po tym, jak oryginalny twórca Andy Davidson podpisał kontrakt z Team17. Davidson powiedział, że napisał Worms, aby bawić swoich przyjaciół i nie musieć kończyć pracy domowej z matematyki na poziomie A; w ostatecznej wersji gry był głosem oryginalnego banku dźwięków Worms. Podczas wywiadu telewizyjnego z Davidsonem na temat gry Worms grał w tle, a podczas małej przerwy w rozmowie wyraźnie słychać było, jak robak deklaruje, że jest „nudna”.

Hacia

(Źródło zdjęcia: Team17)

2. Worms został napisany na konkurs w formacie Amigi

Worms został pierwotnie napisany w Blitz Basic (jako odpowiednik Unity lub Unreal z początku lat 90.) i zgłoszony do konkursu organizowanego przez Amiga Format. Po przesłaniu płyty Andy nigdy więcej się od nich nie odezwał, sugerując, że nie wygrał konkursu. Przez lata pojawiały się sprzeczne doniesienia (od samego Andy'ego) co do tego, czy jest to prawdziwa historia, czy też cudowna część legendy o Wormsach.

(Zdjęcie: przyszłość)

3. Wszędzie robaki

W ciągu ostatnich 25 lat iteracje serii Worms pojawiały się na praktycznie każdej platformie do gier pod słońcem. Oprócz wydawania na główne platformy konsolowe od 1995 roku, wersje Worms były opracowywane dla Facebooka, Microsoft Messengera, dekoderów telewizyjnych, systemów rozrywki pokładowej… a nawet anulowana wersja dla Nintendo Virtual Chico. Oryginalny Worms był także ostatnią oficjalną grą wydaną na Atari Jaguar.

4. cechy marketingowe

W szpitalu położniczym nakręcono naprawdę specjalną reklamę robaka dla telewizji i filmu, w której osoba urodziła ogromnego robaka, podczas gdy wszyscy w szpitalu skandowali: „Masz całego robaka na rękach”. . Przez lata pojawiło się również kilka bardzo interesujących produktów dla franczyzy, w tym żel pod prysznic Worms Armageddon. W Niemczech franczyza była dwukrotnie promowana w magazynie z prezerwatywą Worms na okładce. W Worms 2 prezerwatywa była różowa, aw Worms Armageddon była czarna.

Hacia

(Źródło zdjęcia: Team17)

5. Wzbudzenie miny

W Worms Armageddon i Worms Party, gdy robak wylądował w minucie, lont zaczął się palić, powodując wybuch ładunku wybuchowego (chyba, że ​​miałeś szczęście i był to niewypał… jeśli niewypały zostały aktywowane), jest to powszechne wiedza. To, co nie zostało szeroko nagłośnione, to to, że jeśli gracze wylądują na minie i spróbują biegać/skakać/ślizgać się, to i tak eksploduje w ekscytujący sposób. Jeśli zachował zimną krew i się nie wycofał, wszyscy mieli napiętą chwilę, aby zobaczyć, czy poniósł porażkę.

6. Worms 3D nie był totalną stratą czasu

Gra 3D Worms spędziła lata w fazie konceptualizacji przez kilka lat, zanim ujrzała światło dzienne. Stworzono kilka prototypów jako dowód koncepcji zarówno technologii, jak i celowania i fotografowania w przestrzeni 3D. Głównym problemem dla twórców gry było wyprodukowanie technologii pozwalającej na realizację w pełni zniszczalnych środowisk. W momencie premiery Worms 3D był jedną z nielicznych gier na rynku, która pozwalała na takie poziomy zniszczenia w trójwymiarowej przestrzeni.

Hacia

(Źródło zdjęcia: Team17)

7. Prawie dostaliśmy grę kartingową Worms

Przez lata powstało wiele gier spin-off związanych z Worms, w tym Worms Blast, Worms Pinball i Worms Crazy Golf (istnieje również pole golfowe o tematyce Worms w grze Golf With Your Friends, opracowane przez Blacklight Interactive i opublikowane pod szyldem tag Team17.Games). Były też inne gry przedstawiające stworzenia, które nie przeszły. Team17 faktycznie przeszedł długą drogę w rozwoju Worms Battle Rally, który rozpoczął się jako klon Mario Kart z Worms, a później przekształcił się w opartą na pojazdach grę Deathmatch w stylu Twisted Metal. .

8. Casting znanych głosów

Przez lata w grach Worms pojawiali się różni aktorzy głosowi. Oprócz Matta Berry'ego (Toast of London, The IT Crowd) i Katherine Parkinson (Humans, The IT Crowd), którzy podkładali głosy do tytułów franczyzowych, była nawet supergwiazda płatków śniadaniowych: głos Tygrysa Tony'ego nagrał kilka wersów.

9. Worms 2 był prawie w Zabójczej broni 4

Poza pojawieniem się w tej reklamie filmowej (z udziałem młodego Andrew Whymenta z Royle Family i Coronation Street) dla oryginalnego tytułu, Worms prawie dotarli na duży ekran w sequelu akcji z lat 90., Zabójcza broń 4! Team17 rozmawiał z firmą produkcyjną, aby postać Mela Gibsona, Martin Riggs, zagrała w Worms 2 w pewnym momencie meczu. Niestety, Hollywood Walk of Fame się nie wydarzyło.

Hacia

(Źródło zdjęcia: Team17)

10. Mikro fakty

Wieża zegarowa w motywie Worms Open Warfare London pokazuje prawidłowy czas lokalny. Betonowy pistolet na osła jest wzorowany na prawdziwej dekoracji ogrodowej, która przestraszyła twórcę Worms, Andy'ego Davidsona, który jako dziecko został oszukany przez rodziców, aby pomyślał, że to prawdziwy osioł. zatopiony w betonie. Team17 zrobił kiedyś żart primaaprilisowy, w którym ogłosili, że Worms zostanie wydany na ZX Spectrum. Zespół Team17 miał siedzibę w Ossett w hrabstwie Yorkshire podczas tworzenia Worms i zawiera znak na poziomie piekła, który (być może niesprawiedliwie) brzmi „Witamy Ossett”. LaComparison PC Gaming Week 2020 świętuje najpotężniejszą na świecie platformę do gier za pomocą niezbędnych artykułów, wywiadów i przewodników zakupowych, które pokazują, jak różnorodne, pomysłowe i niezwykłe mogą być gry komputerowe i gracze. Odwiedź naszą stronę PC Gaming Week 2020, aby zobaczyć wszystkie nasze relacje w jednym miejscu.