10 najbardziej wpływowych momentów w grach ostatniej dekady

10 najbardziej wpływowych momentów w grach ostatniej dekady
Łatwo zapomnieć, że gry wideo nie są aż tak stare. Jeśli weźmiemy Ponga za nasz pierwszy kontakt, oznacza to, że outlet ma 61 lat (stan na ten rok). W porównaniu z innymi branżami to wciąż kurza wiosna, ale tempo, w jakim gra rozwijała się zarówno pod względem technologicznym, jak i artystycznym, było w ostatnich latach astronomiczne. Od 2010 roku mieliśmy do czynienia z serią ogromnych zmian, wraz z pojawieniem się nowych gatunków i technologii do noszenia, a także bardzo ważnymi historiami, które zmieniły sposób, w jaki myślimy o naszym ulubionym hobby. Dołącz do nas, gdy spojrzymy wstecz na dziesięć najwspanialszych momentów w grach, które naszym zdaniem zdefiniowały ostatnią dekadę.

Odrodzenie nieba niczyjego

(Źródło zdjęcia: Hello Games) W momencie premiery No Man’s Sky było katastrofą. Ofiara własnej maszyny szumu, kiedy opuszczał generowane proceduralnie niebo w 2016 roku, dał graczom bluesa Molyneux. Wiele obietnic nie zostało dotrzymanych i wydawało się, że jest na wpół ugotowane. Niestety, od tego czasu gracze, którzy dokonali pierwszego zakupu, zmienili się z irytujących w lojalnych, ponieważ deweloper Hello Games dostarczył niezliczone aktualizacje i przywrócił wiarę w grę, czyniąc ją prawdziwym dzieciakiem z przeszłości. Z wersją VR i doskonałą centralną pętlą, która odzwierciedla oryginalną wizję, No Man & # 39; s Sky pokazało bardziej niż jakakolwiek inna gra, że ​​żaden tytuł nie jest „martwy na śmierć”; przyjazd & # 39; & # 39 ;, trend, który widzieliśmy w grach takich jak Destiny 1 i 2, Rainbow Six: Siege, PUBG i wielu innych, które stały się jednymi z najważniejszych gier ostatniej dekady, pomimo trudnego początku.

Konami kontra Kojima

(Zdjęcie: Konami) W jednej z najbardziej kontrowersyjnych walk w grze autor gier wideo Hideo Kojima został „Ukaranym Hideo”. kiedy jego związek z Konami załamał się pod koniec prac nad Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Ale szef serii Metal Gear Solid firmy Kojima niestety pozostał niedokończony, pozostawiając cały ostatni rozdział na podłodze krojowni. Tymczasem ponowne uruchomienie Silent Hill Kojimy z udziałem Junjiego Ito i Guillermo Del Toro zostało usunięte i usunięte z PS Store. Mimo wszystko The Phantom Pain odniósł krytyczny sukces, a Kojima mocno się odbił, tworząc własną firmę produkcyjną przy wsparciu wspaniałego Sony, prowadząc do jednej z najbardziej wyjątkowych gier AAA dekady. w Death Strandingu.

powrót nintendo

(Źródło: Nintendo) Na początku dekady Nintendo bazowało na sukcesie Nintendo Wii i DS. Wkrótce potem zamierzali wypuścić 3DS w 2011 i Wii U w 2012, generację konsol, które nie radziły sobie tak dobrze jak ich poprzednicy. W szczególności Wii U uznano za klapę, pomimo niektórych zablokowanych wyłączności dostępnych tylko dla tych, którzy kupili w ekosystemie. W swoim najniższym momencie Nintendo powróciło do swojej formy najbardziej brutalnie, prezentując Nintendo Switch, bardziej spójną iterację technologii Wii U i jedną z najbardziej udanych konsol do gier wideo, jakie kiedykolwiek stworzono, przenośną potęgę z bulgoczącą biblioteką uznanych przez krytyków i odnoszących sukcesy komercyjne gigantów, takich jak Super Mario Odyssey i Breath of the Wild, która jest obecnie uważana za jedną z najlepszych gier wszechczasów. Nie nazywaj tego powrotem, są tam od lat!

El boom z Battle Royale

Fortnite

(Zdjęcie: Epic Games) Brendan Greene zapoczątkował First Sin, ożywiając gatunek battle royale w głównym nurcie poprzez PlayerUnknown's Battlegrounds, cudownie zabawną rotację strzelanek, w której czteroosobowe drużyny próbują przetrwać. ląd. Nie wiedziałem, że będzie to reprezentować gigantycznego Fortnite, słowo, które teraz wykracza poza granice tego medium. Oprócz stworzenia ekscytującego i niezwykle zabawnego nowego gatunku, kultura gier wideo wkroczyła do świata rzeczywistego poprzez tańce Fortnite, kulturowe skrzyżowania z podmiotami sportowymi i wiele światowych wydarzeń wywodzących się z głównego powiązania idei. : Bądź ostatnim stojącym.

Mroczne dusze

(Źródło zdjęcia: FromSoftware Games) Kultowa gra akcji, która stała się światowym fenomenem, seria Soul została rozgłoszona w 2011 roku, zanim zdominowała projekt większości kolejnych gier. Dekada była bardzo łaskawa dla Miyazakiego i jego zespołu, ponieważ FromSoftware dostarczyło wiele natychmiastowych klasyków. Co najważniejsze, nigdy nie zostały stworzone, aby oferować takie same wrażenia, od szalonej akcji Bloodborne po świat shinobi inspirowany Sekiro. Od 2019 roku mamy duszę Gwiezdnych Wojen, a seria Assassin’s Creed prawie się nią stała. Jego wpływ jest niezaprzeczalny iw przeciwieństwie do innych gatunków, jego popularność jeszcze nie osłabła. W ciągu następnej dekady będziemy wzywać coraz więcej, a dzięki dwóm wielkim wydaniom na konsole i Elden Ring tuż za rogiem dziedzictwo Dark Souls będzie kontynuowane długo po pierwotnym wydaniu.

niezależna rewolucja

(Źródło zdjęcia: Eric Barone) Jak mówić o minionej dekadzie, nie myśląc o wpływie gier niezależnych? Powstał przemysł małych i dużych gier z zespołami pasjonatów tworzących gry na własnych warunkach i wpływających na ogromne studia AAA, których szukają. Postacie z Shovel Knight i Undertale pojawiły się w Super Smash Bros. Ultimate. Toby Fox skomponował grę Pokémon... Lista wpływowych gier niezależnych jest zbyt długa, by się tu pojawiać, ale ogólnie gry wideo nie byłyby tam, gdzie są teraz, bez kreatywnych i odważnych historii opowiadanych przez niezależnych twórców tej dekady, które zmusiły branżę do włączenia kobiet i POC, do rozwiązywania własnych problemów i rozmawiania o zdrowiu psychicznym, rasie, płci i seksualności, zamiast po prostu zagłębiać się w głębię gry z strzelcami macho prowadzonymi przez nudnych czołowych mężczyzn.

Nadejście streamingu

tic

(Źródło zdjęcia: Twitch) Koncepcja przesyłania strumieniowego wpłynęła na branżę o podwójnej pojemności w tej dekadzie, zarówno pod względem technologicznym, jak i sposobu, w jaki konsumujemy gry wideo. Z technologicznego punktu widzenia widzieliśmy pojawienie się usług takich jak Onlive, PlayStation Now i Google Stadia, a Remote Play i Project xCloud eliminują potrzebę posiadania konsol w naszych salonach, umożliwiając przystępną rozgrywkę, o ile masz stabilne połączenie internetowe. Widzieliśmy jednak również, jak Twitch i Mixer zmieniają graczy w celebrytów wraz z nadejściem transmisji strumieniowej gier, gdzie giganci tacy jak Ninja, Shroud i Pokimane zachwycili widzów w ostatnich latach i stali się odpowiedzialni za miliony odsłon.39 godzin konsumpcji na całym świecie. . Naturalna ewolucja nagrań wideo i YouTube, streaming stał się częścią najnowocześniejszych gier i głównym sposobem odkrywania nowych, czy to poprzez wydarzenia na żywo, czy oglądanie, jak gra ktoś inny.

Minecraft

(Źródło: Microsoft) Kiedy zespół Mojang dodał potwory i przetrwanie do Minecrafta, pamiętamy, jak kopaliśmy w zboczu góry i przetrwaliśmy pierwszą noc. Nigdy nie mogliśmy sobie wyobrazić wpływu, jaki ta skromna gra wywrze na branżę prawie dziesięć lat później. Od tego czasu został przejęty przez Microsoft i dystrybuowany na wszystkich platformach znanych człowiekowi. Minecraft i całe społeczności kontynuowały swoje kariery, a jego styl open source pozwolił niezliczonym twórcom zająć się modowaniem i rozwojem. Coraz trudniej jest nazwać grę bez tego powodu, ale odkąd Minecraft stał się najlepiej sprzedającą się grą wszechczasów, możesz zobaczyć, dlaczego.

Wirtualna rzeczywistość zbliża się do mainstreamu

(Źródło: SIE Japan Studio) Posiadanie gogli VR wciąż oscyluje wokół 1% na Steamie, ale to nie znaczy, że branża nie poczyniła żadnych śmiałych kroków w kierunku branży. Integracja VR z wprowadzeniem zapisanych konfiguracji rzeczywistości mieszanej Oculus Rift, Vive i Windows. przez popularne gry, takie jak VR Chat i Beat Saber, który od tego czasu stał się Guitar Hero tej generacji. Dzięki Oculus Quest oferującemu bezprzewodową VR i Valve powracającym na rynek oprogramowania, aby zapewnić swoje pierwsze doświadczenie VR AAA w Half-Life: Alyx, VR ma bardzo silną pozycję, gdy wkraczamy w następną dekadę.

Wprowadzenie mikrotransakcji

(Zdjęcie: Ubisoft) Niezależnie od tego, czy chodzi o FIFA Ultimate Team, czy Shark Cards, wprowadzenie mikrotransakcji na urządzenia mobilne, a później gry AAA, było trudną adaptacją dla branży gier wideo w ciągu ostatniej dekady. To tak kontrowersyjny temat, że stał się tematem dyskusji wśród polityków, którzy starają się uregulować drapieżne łupy i wyprzeć gry. Gdy zbliżamy się do 2020 roku, rozmowa stała się tak męska, że ​​teraz jest to zaleta, jeśli gra nie ma mikrotransakcji. Po odwróceniu przemówienia zostanie teraz bliżej przyjrzane się, w jaki sposób gry serwisowe podejdą do monetyzacji w najbliższej przyszłości.