Ścieżki dźwiękowe PS5 stworzone przez Sony AI mogą reagować na Twój styl gry i emocje

Ścieżki dźwiękowe PS5 stworzone przez Sony AI mogą reagować na Twój styl gry i emocje
Sony obiecało już, że PS5 zrewolucjonizuje dźwięk w grach dzięki zintegrowanemu procesorowi dźwięku 3D. Teraz wygląda na to, że kolejnym krokiem Sony jest opracowanie ścieżek dźwiękowych do gier opartych na sztucznej inteligencji, które reagują na twoją rozgrywkę lub emocje i odpowiednio zmieniają muzykę. Patent „Dynamic Music Creation in Gaming” został po raz pierwszy odkryty przez Game Rant i chociaż nie wspomina konkretnie o PlayStation 5, ma wszystkie zadatki na funkcję, którą Sony rozważa w następnej konsoli. W patencie inżynierowie Sony opisują, w jaki sposób planują wykorzystać uczenie maszynowe do analizy, w jaki sposób różne „komponenty muzyczne”, takie jak rytm, melodia i harmonia, odpowiadają określonym emocjom, a następnie stworzyć różne emocjonalnie zróżnicowane partytury muzyczne, które wywołają uczucia. graczy podczas gry. Po pierwsze, Sony poprosi swoich kompozytorów o stworzenie muzycznych „wzorców” odpowiadających konkretnej postaci, aktywności w grze, lokacjom, a nawet „osobowości” gracza. Wzorce te zostaną następnie zakodowane w celu odtwarzania w oparciu o dane od Sony dotyczące tego, co gracz czuje lub powinien czuć w danym momencie. Na przykład na PS5 Sony mogłoby pobierać muzykę z całego świata Assassin's Creed Valhalla i obniżać tempo i perkusję, aby uzyskać spokojniejsze otoczenie, jeśli gracz przestał się na chwilę poruszać, zwiększając napięcie, jeśli jest skupiony na cel. , lub dodaj ruchome skrzypce, jeśli pojawi się ukochana postać. Konkretne emocje, które ten dynamiczny system próbowałby wywołać, obejmują napięcie, moc, radość, zachwyt, czułość, transcendencję, spokój, nostalgię, smutek, zmysłowość i strach. Inżynierowie planują przeanalizować tony muzyki popularnej, aby przekształcić muzykę wywołującą emocje w naukę. Jego system uczenia maszynowego przekształci muzykę w elektroniczne nuty, porówna partytury z recenzjami krytyków i fanów, a następnie oznaczy czasowo konkretne utwory muzyczne, które odpowiadają określonym emocjom. Sony planuje następnie eksperymentować z „dopasowywaniem emocji i scenariuszy”. W stresującym czasie, zamiast grać napiętą muzykę w przewidywalny sposób, argumentowali, że ukryty nurt zmysłowości może mieć „lepszy i bardziej interesujący wpływ” na twoje doznania. Chociaż nie wiemy, kiedy „silnik kompozytorski” zostanie uznany za opłacalny, pewne jest, że może działać na PS5 do końca 2020 roku, aby odróżnić konsolę od Xbox Series X. Wiele gier wideo już dziś dostosowuje swoją muzykę w oparciu na akcjach lub zdarzeniach graczy w grze, ale nie z takim poziomem subtelności i personalizacji.

Biometryczna przyszłość Sony dla PS5?

Crédito de imagen: alcance de la patente

Źródło zdjęcia: Zakres patentu (Źródło zdjęcia: Zakres patentu) Sony chce dostosować ścieżkę dźwiękową do Twoich potrzeb, wymieniając kategorie, takie jak „młody, stary, mężczyzna, kobieta, introwertyk, ekstrawertyk”. podstawowe deskryptory. Gracze mogli ``wybrać'' udostępnienie Sony swoich danych z mediów społecznościowych w celu analizy osobowości i zachowania. Gracze mogą również używać „urządzeń biometrycznych” do dostarczania danych, takich jak „aktywność elektrodermalna, puls i oddychanie, temperatura ciała, ciśnienie krwi, aktywność fal mózgowych, predyspozycje genetyczne”. Aby śledzić te informacje, inżynierowie wymienili kilka potencjalnych urządzeń biometrycznych, które mogą śledzić dane użytkownika: a cámara térmica o infrarroja '', un tracker aktywności do noszenia” lub „smartwatch z czujnikiem biologicznym” Stamtąd system pobierze dane z Twojego ciała i odpowiednio dostosuje ścieżkę dźwiękową. Wyobraź sobie, że umierasz wiele razy przed twardym szefem, a PS5 może wykryć twoje wysokie tętno, zinterpretować to jako frustrację i dostosować ścieżkę dźwiękową, aby zagrała coś bardziej relaksującego. Wielu właścicieli PS5 nie czułoby się dobrze, gdyby Sony wiedziało tak dużo o ich zdrowiu i osobowości. Ale jeśli uczenie maszynowe Sony może sprofilować podzbiór graczy, prawdopodobnie będą w stanie przewidzieć średnie reakcje emocjonalne na określone segmenty gry. Następnie mogą ekstrapolować, jak każdy gracz może zareagować na scenę. podane i odpowiednio dostosuj muzykę. Niezależnie od obaw związanych z prywatnością, ten patent sugeruje, że Sony może być zainteresowane monitorowaniem stanu zdrowia graczy w innych kontekstach. Nintendo od lat bada technologię śledzenia snu, a gra z ćwiczeniami Ring Fit Adventure odniosła ogromny sukces. Sony może mieć podobne aspiracje w stosunku do PlayStation 5, aby stworzyć własną technologię śledzenia lub podłączyć smartwatche graczy i monitory fitness do PS5 w celu dostarczania danych w czasie rzeczywistym.