Łzy królestwa tworzą Hyrule i Lego



Niedawne demo gry The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ujawniło wiele nowych mechanizmów nadchodzącej gry.

Nigdy nie myślałem, że Tears of the Kingdom pozwoli mi zbudować poduszkowiec, ale to miła niespodzianka. Podczas 13-minutowego zwiastuna rozgrywki producent serii Legend of Zelda, Eiji Aonuma, ujawnił kilka nowych, ekscytujących funkcji, które mają przenieść rozgrywkę Tears of the Kingdom w otwartym świecie na wyższy poziom.

W swojej następnej przygodzie, która rozpocznie się na Nintendo Switch 12 maja, Link będzie mógł łączyć ze sobą przedmioty, aby tworzyć genialne nowe bronie. Będzie mógł również wykorzystać swoją nową umiejętność Ultrahand do improwizowania elementów pojazdów i przedmiotów w świecie gry. Wreszcie, umiejętności Ascend i Recall zostały dodane do repertuaru Linka, co pozwala mu łatwiej poruszać się po świecie.

Możliwości tworzenia oferowane przez funkcję Ultrahand są szczególnie intrygujące. W zwiastunie gry Link bawi się tratwą i poduszkowcem. Aonuma wyjaśnił również, że nieruchome obrazy pojazdów z poprzedniego zwiastuna pokazują również wyprodukowane pojazdy. Podobno gracze będą mogli tworzyć balony na ogrzane powietrze, a nawet samochody z różnych interaktywnych obiektów w grze.

Zwiastun pokazał również system Fuse, w którym Link może łączyć obiekty w świecie gry, aby wykuwać prowizoryczną broń, czasami z potężnymi efektami. Na przykład: przyczepiając duży kamień do kija, Link był w stanie stworzyć śmiercionośną masę. Niektóre kombinacje, takie jak tarcza i puffshroom, wyglądają niezwykle obiecująco.

doskonal swoje rzemiosło

Breath of the Wild zapewniło fanom Zeldy bezprecedensowe wrażenia z otwartego świata, które znacznie odbiegały od ustalonej formuły serii. W najnowszym zwiastunie Tears of the Kingdom wygląda na to, że Nintendo po raz kolejny próbuje posunąć się dalej, obejmując innowacyjny i eksperymentalny system rzemieślniczy, który bardziej przypomina Minecrafta niż tradycyjne tytuły Zelda.

Zwiastun wyraźnie sugeruje, że świat Tears of the Kingdom jest pełen klocków, które kreatywny gracz może wykorzystać na swoją korzyść. W (ultra) prawych rękach seria przewróconych kłód może stać się łodzią, a grzyb może stać się śmiercionośnym narzędziem bojowym. Może to zabrzmieć głupio, ale gry Zelda zawsze zachęcały do ​​kreatywnego rozwiązywania problemów, niezależnie od tego, czy były to łamigłówki, czy potwory. Wydaje się, że Tears of the Kingdom doprowadził ten nacisk na sprawczość gracza do logicznego wniosku.

Istnieją jednak ograniczenia dotyczące nowej mechaniki rzemiosła. Entuzjastyczni widzowie zauważą pojawienie się miernika baterii, gdy Link buduje swoją łódź wentylatora podczas zwiastuna. Wygląda na to, że pojazdy w Tears of the Kingdom nie mogą działać wiecznie. Chociaż może to rozczarować niektórych graczy, ważne jest, aby pamiętać, że bez znaczących ograniczeń tego rodzaju mechanika może naruszyć równowagę gry.

Byłem również zadowolony z pojawienia się funkcji Ascend, która brzmi jak bardzo ceniona poprawa jakości życia. Gracze nie będą już musieli walczyć o wyjście z ciemnych jaskiń. Zamiast tego Link może po prostu przeskoczyć przez sufit. To zgrabna mechanika przemierzania i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, dokąd prowadzi.

Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że Tears of the Kingdom próbuje znacznie zmodyfikować formułę Zelda i nie mogłem być bardziej podekscytowany tym, dokąd zaprowadzą nas te nowe iteracje.