Fani gier w chmurze mogą zostać sprowadzeni na ziemię po wiadomościach od dyrektora generalnego Microsoft Gaming, Phila Spencera, że ​​Microsoft odłożył na półkę plany dotyczące urządzenia do przesyłania strumieniowego Xbox.

Szeroko dyskutowany Xbox Streaming Stick, o nazwie kodowej Keystone, nie jest już realną opcją z punktu widzenia produkcji i użyteczności. Spencer powiedział The Verge(Otwiera się w nowej karcie). Przytoczył szerszy wpływ kryzysu kosztów utrzymania na nawyki konsumentów jako jeden z decydujących czynników stojących za nieokreśloną przerwą w Keystone, co ma sens, zwłaszcza gdy przygotowujemy się do możliwych podwyżek cen Xbox. przyjść w nowym roku.

Jednak ci, którzy nie mogli się doczekać urządzenia działającego wyłącznie w chmurze, tej zimy nie będą daleko w tyle. Istnieje wiele alternatyw, które nie będą Cię (lub Microsoft) kosztować ani grosza.

Która usługa gier w chmurze jest dla Ciebie odpowiednia?

(Zdjęcie: przyszłość)

w nowej chmurze

Microsoft rozszerzył swoją usługę przesyłania strumieniowego pod parasolem Xbox Cloud Gaming.

Usługa przesyłania strumieniowego w chmurze, dostępna na smartfony i telewizory Smart TV, przyciągnęła do tej pory ponad 20 milionów graczy (otwiera w nowej karcie). Daje użytkownikom Xbox Game Pass Ultimate łatwy, przenośny, w pełni online sposób na korzystanie z subskrypcji z dowolnego miejsca na świecie i stanowi część ich miesięcznej płatności w wysokości 14.99 EUR / 20.99 EUR / 15 EUR.

Xbox Broadcast Key ułatwia zabranie ze sobą biblioteki Xbox Game Pass w podróż. Chociaż możesz przesyłać strumieniowo gry za pośrednictwem Samsung Gaming Hub na nowoczesnych inteligentnych telewizorach, usługa nie działa na starszych urządzeniach. Za pomocą urządzenia do przesyłania strumieniowego możesz podłączyć klucz sprzętowy do dowolnego telewizora z portem HDMI, połączyć się z Wi-Fi i uzyskać dostęp do katalogu Game Pass.

Jednak gry w chmurze nadal mają pewne znaczące wady w porównaniu z grami natywnymi. Jeśli twoje połączenie internetowe nie jest mocne, wystąpią usterki graficzne, buforowanie i opóźnienia między wprowadzaniem danych na padzie a akcją na ekranie. I nawet jeśli twój internet jest doskonały, nie będziesz grać w rozdzielczości 4K, którą otrzymujesz na Xbox Series X. Aby więc być atrakcyjnym, Xbox Streaming Stick musi być znacznie tańszy niż konsola obecnej generacji, jak Xbox Series X. i Xbox Series S. A ponieważ gry w chmurze są również dostępne na Xbox One, kij do przesyłania strumieniowego konkurowałby również ze sprzętem tej generacji.

Wygląda na to, że Microsoft nie był w stanie obniżyć ceny sprzętu na tyle, aby stał się konkurencyjny. Według The Verge Microsoft dążył do 129 USD (110 GBP, 190 USD) lub mniej, ale zespół miał trudności z uzyskaniem pakietu poniżej 299 USD. Dlatego „postanowiliśmy skoncentrować wysiłki tego zespołu na dostarczeniu aplikacji”. streamingu” — wyjaśnił Spencer.

W innym miejscu wywiadu Spencer mówił o tym, jak długo Microsoft będzie wspierał graczy podczas kryzysu związanego z kosztami utrzymania, i najwyraźniej wygórowane urządzenie do przesyłania strumieniowego jest sprzeczne z tymi planami. Projekt Keystone może zostać wznowiony w przyszłości, ale na razie uwaga Microsoftu skupiona jest gdzie indziej.

Udostępnij to