Wiedźmin 4: wszystko, co wiemy do tej pory

Wiedźmin 4: wszystko, co wiemy do tej pory

Wiedźmin 4 jest oficjalnie w trakcie prac, choć nie można go tak nazwać, kiedy w końcu się pojawi. Widzisz, następna główna gra z serii Wiedźmin na razie nazywa się Polaris. Nadal nazywamy to Wiedźminem 4, ale pamiętaj, że wydaje się, że rozpoczyna zupełnie nową sagę.

W marcu 2022 roku deweloper CD Projekt Red ogłosił Wiedźmina 4 w poście na blogu. Ujawniono kilka gier z serii Wiedźmin, każda z kryptonimem. Następna główna gra została wyznaczona jako Polaris i będzie to pierwsza gra z nowej trylogii. Poza tym wciąż istnieje wiele pytań bez odpowiedzi.

To wciąż wczesne dni, Wiedźmin 4 nie ma jeszcze nawet oficjalnego tytułu, ale dzięki plotkom i opiniom deweloperów wiemy, czego się spodziewać. Po pierwsze, Wiedźmin 4 zostanie opracowany przy użyciu silnika Unreal Engine 5, a zwiastun może wskazywać, że skupi się na nowej szkole Wiedźmina.

Oto, co do tej pory wiemy o Wiedźminie 4, w tym wszystkie najnowsze wiadomości i plotki.

Wiedźmin 4: od razu do rzeczy

Wiedźmin 4: data premiery i platformy

Ciri i Wiedźmin 3

(Zdjęcie: CD Projekt RED)

Zacznijmy od moderacji naszych emocji. CD Projekt RED ogłosił, że Wiedźmin 4 jest w fazie rozwoju, ale wyjaśnił również w poście na blogu (otwiera się w nowej karcie), że „nie są dostępne dalsze szczegóły dotyczące daty premiery”.

Teraz, aby spojrzeć na to z perspektywy, oryginalny zwiastun Cyberpunk 2077 (otwiera się w nowej karcie) został wydany siedem lat przed premierą gry. Aby dodać trochę nadziei, CD Projekt RED udostępnił zwiastun gry Wiedźmin. 3: Dziki Gon (otwiera się w nowej karcie) zaledwie dwa lata przed premierą Wiedźmina 3.

To wszystko, aby powiedzieć, że dzieli nas prawdopodobnie kilka lat od premiery Wiedźmina 4. Zaznaczcie w swoich kalendarzach najwcześniej rok 2024, choć prawdopodobnie potrwa to dłużej.

Żadna platforma nie została również potwierdzona dla Wiedźmina 4, ale nie jest to żadną niespodzianką. Oczekujemy, że CD Projekt Red użyje sprzętu obecnej generacji, więc wydania na PS5, Xbox Series X, Xbox Series S i PC wydają się prawie pewne.

Wiemy natomiast, że Wiedźmin 4 będzie pierwszą częścią trylogii. Zostało to ujawnione w październiku 2022 roku wraz z garścią nowych projektów Wiedźmina i Cyberpunka.

Polaris to kryptonim kolejnej odsłony serii gier Wiedźmin, która, jak niedawno ogłosiliśmy, znajduje się w fazie przedprodukcyjnej. To początek nowej sagi: naszym celem jest wydanie dwóch kolejnych gier Wiedźmina po Polaris, tworząc nową trylogię AAA RPG. pic.twitter.com/898Ez6Yk794 2022 października XNUMX r

Zobacz więcej

Wiedźmin 4: fabuła i miejsce akcji

Gerald rzuca Igni w dużego potwora.

(Zdjęcie: CD Projekt Red)

Spoilery z serii gier Wiedźmin

Jak wspomniano powyżej, dostępnych jest niewiele szczegółów na temat Wiedźmina 4. Oficjalny blog potwierdza jedynie, że jest on w fazie rozwoju i jest zbudowany na silniku Unreal Engine 5. Jednak przez lata CD Projekt RED powiedział wiele o tym, czym jest przyszłość. . obejmowałby grę.

Na początek, to naprawdę nie jest Wiedźmin 4.

„Pierwsze trzy „Wiedźminy” były z definicji trylogią, więc po prostu nie mogliśmy nazwać kolejnej gry „Wiedźminem 4”” – powiedział Kiciński w wywiadzie. „To oczywiście nie oznacza, że ​​opuścimy świat Wiedźmina”.

Pod koniec Wiedźmina 3: Krew i wino łowca potworów Geralt żył i miał się dobrze. Cóż, przynajmniej żył. Ale jego historia się skończyła, skończył się Dziki Gon. Nie oznacza to, że nie powróci w nowym Wiedźminie, choć prawdopodobnie nie będzie głównym bohaterem.

Deweloper powiedział to w 2013 roku: „Nie zabijamy świata i nie odchodzimy od niego, ale zdecydowanie będziemy chcieli, aby ta gra była wielkim finałem” – powiedział producent wykonawczy John Mamais dla Polygon (otwiera się w nowej pestanie) . „Incluso podríamos incluir potencialmente a Geralt en juegos posteriores.

Być może zobaczymy, jak Ciri przekaże stery, jeśli zostanie postanowione, że kanonicznie przeżyła Wiedźmina 3. By uniknąć problemów z ciągłością, być może zespół definiuje jej historię jako prowadzenie wydarzeń z przygód Geralta. W końcu Netflix rozwija serial, którego akcja toczy się na długo przed wydarzeniami z książek, Blood Origin to prequel, którego akcja toczy się 1000 lat przed wydarzeniami z Wiedźmina.

Potwierdzenie, że medalion pokazany na obrazie zapowiadającym grę to ryś, z pewnością sugeruje, że gra pójdzie w nowym kierunku. To potencjalnie wprowadza nową szkołę Wiedźmina.

Autor książek o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski, podpisał z firmą nową umowę, która ma „dalsze umocnienie ich relacji”. Więc. studium może swobodnie czerpać z dowolnego z jego opowiadań lub powieści. (Jeśli chcesz nadrobić zaległości, oto jak czytać książki o Wiedźminie w kolejności.)

Wiedźmin 4: nowości i plotki

Dziki Gon wpatruje się w kamerę, gdy poniżej tworzą się płomienie

(Zdjęcie: CD Projekt Red)

Wiedźmin 4 ma już dyrektora gry
Sebastian Kalemba, były główny animator Wiedźmina 3, został ogłoszony dyrektorem gry Wiedźmina 4. Poinformowali o tym na Twitterze, podając, że ich celem jest „podniesienie poprzeczki”.

Nowości zawodowe: Reżyseruję nową sagę o Wiedźminie. Odkąd dołączyłam do @CDPROJEKTRED, wierzę, że nie ma rzeczy niemożliwych, a podnoszenie poprzeczki, opowiadanie emocjonalnych historii i tworzenie światów jest tym, po co tu jesteśmy. Jestem dumny, że mogę być częścią CDPR i pracować z tak utalentowanym i pełnym pasji zespołem. 3 listopada 2022 r

Zobacz więcej

Polaris i zupełnie nową trylogię
Na początku października 2022 roku CD Projekt RED ogłosił za pośrednictwem Twittera kilka nowych tytułów (otwiera w nowej karcie), w tym nową trylogię Wiedźmin. Polaris (to, co nazywamy Wiedźminem 4) wyda nową sagę, która będzie trwała przez 6 lat od pierwszego wydania. To oczywiście duże przedsięwzięcie, więc będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy się opłaci.

Potwierdź początek nowej sagi
CD Projekt RED po raz kolejny potwierdził, że Wiedźmin 4 rozpocznie sagę. Chociaż nie potwierdził, ile gier to będzie wymagało, prezes Adam Kiciński skomentował to podczas niedawnej rozmowy o zarobkach (otwiera się w nowej karcie).

„Powiedzieliśmy, że będzie nowa saga. Oczywiście jesteśmy teraz w fazie wstępnej produkcji pierwszej gry z tej sagi. Ale mamy na myśli więcej niż jedną. Pierwsza saga składała się z trzech gier, więc teraz myślimy o kolejnych niż jeden." Ale jesteśmy w przedprodukcji pierwszej gry drugiej sagi o Wiedźminie.

Pierwsza zagadka rozwiązana: medalion to ryś
Po szczegółowym ogłoszeniu, że Wiedźmin 4 jest w fazie rozwoju, CD Projekt Red zabrał głos w sprawie spekulacji fanów: medalionu pokazanego na obrazie ogłoszenia. Okazuje się, że jest to ryś, co sugeruje, że CD Projekt RED stworzył nową wiedźmińską szkołę dla nowej gry.

„Mogę potwierdzić, że medalion ma kształt rysia” – powiedział Eurogamer dyrektor ds. komunikacji globalnej Robert Malinowski (otwiera się w nowej karcie).

Jednak chociaż szkoła rysia nie pojawia się w oficjalnej powieści o Wiedźminie, istnieją historie o szkole w innym miejscu w Internecie, na wiki fanfiction o Wiedźminie (otwiera się w nowej karcie). Na fanowskiej wiki, School of the Lynx powstaje po rozwiązaniu School of the Wolf. Założona przez ocalałych członków, w tym Geralta, szkoła ostatecznie opuszcza ojczyznę i eksploruje zachodni kontynent.

Pamiętaj jednak, że to tylko fanfiction, więc jest mało prawdopodobne, aby przypominało historię, którą CD Projekt przygotowuje dla swojej nowej gry RPG. Geralt może nawet nie pojawić się w nowej grze na początku, w rzeczywistości ogłoszenie mówi o „nowej sadze”, sugerując zamiar przejścia dalej.

Ogłoszenie
Ponieważ większość ogłoszeń o grach zawiera fantazyjne zwiastuny i duże nowe strony internetowe, wiadomości o Wiedźminie 4 są stosunkowo niskie. CD Projekt RED opublikował wpis na blogu – otwiera się w nowej karcie – zawierający tylko jedną kluczową grafikę i kilka szczegółów na temat jednej z najbardziej oczekiwanych gier RPG w historii gier.

„Z przyjemnością informujemy, że trwają prace nad kolejną odsłoną serii gier wideo Wiedźmin, rozpoczynającą nową sagę dla serii” – napisał deweloper.

Chociaż post nie zawiera szczegółów dotyczących daty premiery gry ani nawet statusu rozwoju zespołu, zawiera jeden ważny szczegół: CD Projekt RED odciążył swój wewnętrzny silnik gry. .

Zespół używa REDengine we wszystkich grach począwszy od Wiedźmina 2. Będąc w stanie obsługiwać piękne otwarte światy, polski programista spędził lata na rozwijaniu swoich możliwości.

Nastąpił ogromny skok jakości z Wiedźmina 2 do Wiedźmina 3, dzięki technologii zdolnej do obsługi znacznie większych i gęstszych światów. Technologia zrobiła to ponownie w Cyberpunku 2077. Podczas gdy świat mógł wydawać się bardziej odizolowany niż otwarte równiny i kręte lasy Wiedźmina 3, Night City było tętniącym życiem miastem z tętniącą życiem aktywnością rozprzestrzeniającą się nad tobą na każdym kroku. poprzez pionowe budynki.

Jednak Cyberpunk napotkał poważne problemy techniczne w momencie premiery i być może to właśnie skłoniło CD Projekt RED do porzucenia własnego silnika na rzecz standardu branżowego: Unreal Engine 5.

Ujęcie z dema technologicznego Unreal Engine 5. Kobieta patrzy na pustynny krajobraz

(Źródło zdjęcia: epickie)

„Przechodzimy z REDengine na Unreal Engine 5”, pisze CD Projekt we wpisie na blogu, „rozpoczynając wieloletnie partnerstwo strategiczne z Epic Games. Obejmuje ono nie tylko licencjonowanie, ale także rozwój techniczny Unreal Engine 5, jak a także potencjalne przyszłe wersje silnika Unreal Engine, w stosownych przypadkach. Będziemy ściśle współpracować z programistami z Epic Games, a głównym celem będzie pomoc w dostosowaniu silnika do doświadczeń w otwartym świecie.

Zanim przyjrzeliśmy się grom na PlayStation 5, zobaczyliśmy demo technologiczne Unreal Engine 5 działającego na konsoli. Firma Epic Games chciała wypchnąć tę nową wersję swojego silnika jako technologię dla następnej generacji konsol. Fakt, że Wiedźmin 4 jest zbudowany na tej technologii, jest czymś, czego Epic może domagać się, a fani Wiedźmina z Cyberpunkiem mogą się pocieszyć.

Oczywiście silnik gry to tylko zestaw narzędzi, nie czyni on gry dobrą ani złą. I chociaż wiele osób w CD Projekt RED używało technologii Unreal Engine przez całą swoją karierę, przeniesienie całego studia na inny zestaw narzędzi jest wyzwaniem produkcyjnym, które może pojawić się w ostatecznej wersji gry.