Nowe badanie Slack ujawniło rozdźwięk między szefami a pracownikami w zakresie oczekiwań co do pracy w okresie świątecznym, przy czym jedna trzecia pracowników twierdzi, że planuje być online i dostępna do pracy w okresie świątecznym, pomimo faktu, że większość brytyjskich pracodawców zachęca ich do pracy. pracowników do wyłączenia.
Ankieta Slack Holiday Season Survey, która obejmuje odpowiedzi od ponad 2000 brytyjskich pracowników biurowych ankietowanych przez firmę badawczą rynku YouGov w imieniu Slack, wykazała również, że 36% pracowników dostępnych do pracy zgłosi się dzień przed Bożym Narodzeniem, chociaż w tym roku przypada to na sobota. . Ponadto 19% stwierdziło, że planuje sprawdzić wiadomości służbowe w Boże Narodzenie, a 10% zrobi to w Boże Narodzenie.
Biorąc pod uwagę lukę, jaka istnieje między szefami a ich pracownikami w odniesieniu do pracy w Boże Narodzenie, wydaje się, że oczekiwania muszą być jaśniejsze. W rzeczywistości połowa (49%) pracowników i 50% menedżerów obawia się, że presja ciągłej dyspozycyjności do pracy doprowadzi do wypalenia zawodowego. Spośród ankietowanych przez YouGov 54% obawia się wypalenia zawodowego u siebie lub swoich kolegów, a odsetek ten wzrasta do 51% w przypadku szefów.
Nie jest to jednak tylko rozbieżność oczekiwań: 53% osób, które twierdzą, że są gotowe do pracy pomimo czasu wolnego, wskazało, że trudno im się odłączyć z powodu własnej motywacji, 33% ankietowanych stwierdziło, że wymaga to je do trzech dni na spalenie podczas wakacji.
72% respondentów uważa, że dobra infrastruktura cyfrowa ułatwia pokazanie menedżerom, współpracownikom i klientom, że są na wakacjach i że nikt im nie przeszkadza. Ponadto 61% zgadza się, że posiadanie odpowiedniej technologii ułatwia pogodzenie pracy z życiem prywatnym, przy czym 65% pracowników planuje wyłączyć powiadomienia w okresie świątecznym, a 48% planuje wykorzystać status do określenia oczekiwań co do Twojej dostępności do pracy .
Zapytani o swoje preferencje dotyczące pracy, 55% ankietowanych pracowników stwierdziło, że wybrałoby pracę w firmie, która oferuje elastyczną infrastrukturę cyfrową i politykę urlopową, pozwalającą im pracować tak, jak i kiedy chcą.
Walka o wyjście to globalny trend
Nic dziwnego, że wiele trendów wskazanych w raporcie Slacka nie ograniczało się do Wielkiej Brytanii. Podobne badanie przeprowadzone na ponad 2000 hybrydowych i zdalnych pracowników biurowych w Stanach Zjednoczonych wykazało, że 60% pracowników planuje pozostawić włączone powiadomienia o pracy podczas wakacji.
Odsetek pracowników w USA, którzy twierdzili, że wylogowanie trwało do trzech dni, był wyższy niż w Wielkiej Brytanii i wynosił odpowiednio 40% i 33%, podczas gdy 52% ankietowanych pracowników w USA zgłosiło uczucie stresu i pośpiechu w oczekiwaniu na być stale dyspozycyjnym do pracy. Nawet wśród respondentów, którzy twierdzą, że nie są dostępni do pracy w czasie wakacji, 43% twierdzi, że sprawdza wiadomości związane z pracą przynajmniej raz dziennie lub częściej.
Wydaje się, że w Niemczech pracownicy lepiej radzą sobie z równowagą między życiem zawodowym a prywatnym podczas wakacji – 71% pracowników, którzy nie będą dostępni do pracy w czasie wakacji, twierdzi, że w ogóle nie sprawdza wiadomości związanych z pracą, a tylko 30%% respondentów deklaruje pozostawienie włączonych powiadomień handlowych. I podobnie jak w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, 77% niemieckich pracowników twierdzi, że ich motywacja wewnętrzna jest czynnikiem motywującym do gotowości do pracy w czasie wakacji, tylko 48% twierdzi, że będą dostępni podczas urlopu, ponieważ Twój kierownik jest czekając na ciebie. być być.
W komentarzach zamieszczonych obok raportu Ana Martinez, dyrektor ds.
„Jedną z najważniejszych rzeczy, jakie mogą zrobić pracodawcy, jest modelowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz zdrowe podejście do PTO dla swoich pracowników. Gdy odpowiadamy na wiadomości w trakcie PTO, wysyłamy, czy nam się to podoba, czy nie, komunikat, że tego samego oczekujemy od naszych pracowników” – powiedział.
Martinez dodaje, że jeśli kierownik przyłapie pracowników na odpowiadaniu na wiadomości podczas PTO, powinien zwrócić się do nich z szacunkiem i żartobliwie.
„Wyśle to wiadomość nie tylko do jednostki, ale także do zespołu, że takie zachowanie jest zdecydowanie odradzane” – powiedział.
Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.