Naruszenie GoDaddy ujawnia 12 milionów kont

Według badania przeprowadzonego przez firmę Thales zajmującą się cyberbezpieczeństwem, jeden na trzech konsumentów na całym świecie padł ofiarą naruszenia danych z udziałem firmy przechowującej ich dane osobowe.

Raport firmy (otwiera się w nowej karcie) wykazał, że 82% ofiar tych naruszeń danych doświadczyło pewnego rodzaju negatywnego wpływu na ich życie, co nie jest zaskakujące, ponieważ naruszenia danych mogą narazić ofiary na znacznie większe ryzyko problemów, takich jak kradzież tożsamości . . ochrona.

Pomimo wirtualnej wszechobecności naruszeń danych, badanie wykazało, że 82% konsumentów nadal wierzy, że dostawcy usług cyfrowych online będą przynajmniej w pewnym stopniu chronić ich dane osobowe.

Jak firmy powinny zareagować?

Ankieta Thales dotyczyła również opinii konsumentów na temat tego, jak firmy powinny radzić sobie z naruszeniami danych.

Ponad połowa, bo 54%, uważa, że ​​po naruszeniu danych firmy powinny być zobowiązane do stosowania obowiązkowych środków kontroli ochrony danych, takich jak szyfrowanie i uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

Raport wykazał również, że wielu konsumentów jest gotowych głosować portfelami i uderzać w firmy tam, gdzie jest to bolesne, jeśli chodzi o ochronę danych.

Nieco ponad jedna piąta (21%) konsumentów ankietowanych przez Thales stwierdziła, że ​​przestała korzystać z usług firmy, której dane zostały naruszone, a 42% zażądało usunięcia ich danych.

Badanie ujawniło również pewne statystyki dotyczące różnic w zaufaniu między regionami i branżami.

Badanie przeprowadzone przez firmę Thales wykazało, że sektor finansowy był zdecydowanie branżą cieszącą się największym zaufaniem wśród respondentów, z 42% zaufaniem.

Kolejne miejsca zajmują opieka zdrowotna i technologie konsumenckie, którym ufa odpowiednio 27% i 32% konsumentów.

Media i rozrywka uzyskały najgorsze wyniki ze wszystkich zbadanych kategorii, z zaledwie 12% zaufaniem, podczas gdy rządy były tuż za nimi z zaledwie 14% konsumentów, którzy im ufali.

Raport ujawnił również, że poziom zaufania konsumentów różni się znacznie w zależności od kraju.

Brazylia i Meksyk były zdecydowanie najbardziej pewnymi krajami wśród respondentów, uzyskując odpowiednio 95% i 92% na pytanie: „Jak bardzo ufasz bezpieczeństwu swoich danych osobowych w internetowych usługach cyfrowych?”, takich jak zakupy, sieci społecznościowe, podróże. itp.?

Tego samego nie można powiedzieć o konsumentach w Wielkiej Brytanii, Australii i Francji, gdzie tylko 20% respondentów może powiedzieć to samo.

Udostępnij to