IT i wielka rezygnacja

IT i wielka rezygnacja

Jedną z największych historii związanych z pandemią jest tak zwana Wielka Rezygnacja, przetasowanie talentów w niemal każdej branży, gdy pracownicy ponownie oceniają swoje priorytety zawodowe i rolę, jaką praca powinna odgrywać w ich życiu. Wynagrodzenie, świadczenia, dodatki, praca zdalna, relokacja, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, kultura i oczekiwania pracowników od życia w świecie po pandemii są czynnikami przyczyniającymi się do tego. To połączenie, które przechyliło rynek pracy na korzyść pracowników, sprawiając, że firmy zmagają się z zatrzymywaniem i przyciąganiem talentów.

Łatwo jest postrzegać wysoki churn jako problem, z którym muszą sobie radzić kierownicy działów HR lub firmy, w tym członkowie kadry kierowniczej, którzy planują pozyskiwanie i utrzymywanie personelu na wszystkich poziomach, od szeregowych pracowników po menedżerów i kadrę kierowniczą.

Na najbardziej podstawowym poziomie IT musi wspierać polityki związane z pracą zdalną lub hybrydową, a także plany powrotu pracowników do biura. Ponieważ w zależności od tego, w jaki sposób fizyczna przestrzeń biurowa zostanie przeprojektowana pod kątem rzeczywistości po pandemii, IT będzie potrzebne do mapowania logistyki i zapewnienia płynnego działania biur.

W tym momencie stawką są podstawy. IT ma wyjątkową możliwość wspierania działań rekrutacyjnych i retencyjnych, które wykraczają daleko poza logistykę. Zaangażowanie na głębszym poziomie może wzmocnić relacje między IT a resztą organizacji.

Wyznacz kontakty z HR.