Znaczna mniejszość (5%) wszystkich e-maili marketingowych jest otwierana przez boty, ponieważ oszuści gromadzą się w celu „oszukania kliknięć” w celu sfałszowania konwersji wiadomości e-mail, jeśli Polygraph wierzy w badania.
Niezwykle popularna odmiana oszustwa cybernetycznego, „oszustwa związane z kliknięciami”, polega na tym, że właściciele witryn wykorzystują oszukańcze metody, takie jak boty lub automatyczne skrypty, w celu sfałszowania legalnych kliknięć ich reklam.
Ponieważ ci właściciele witryn otrzymują wynagrodzenie na podstawie liczby osób, które klikają w ich reklamy, generuje to dochód dla oszusta.
Jak działa ten proces?
W procesie tym oszuści zakładają konto w witrynie reklamodawcy. Następnie oszust otrzymuje wiadomość e-mail z linkiem do aktywacji konta, jak twierdzi Trey Vanes, kierownik ds. Marketingu firmy Polygraph.
Boty, które są zaprogramowane do monitorowania skrzynki odbiorczej oszusta pod kątem nowych wiadomości e-mail, klikają łącza zawarte w tych wiadomościach.
Vanes mówi, że to oszukuje reklamodawców, aby myśleli, że oferty są prawdziwe, więc zaczynają wysyłać e-maile marketingowe do oszustów.
Te e-maile marketingowe są następnie otwierane przez boty oszustów, ponieważ są zaprogramowane do otwierania wszystkich e-maili i klikania w ich linki, oszukując reklamodawcę, aby pomyślał, że uzyskuje zaangażowanie.
Ale nie tylko oszustwa związane z kliknięciami drogo kosztują firmy w Wielkiej Brytanii.
Z badania PWC przeprowadzonego wśród 64 brytyjskich firm wynika, że zdecydowana większość, bo 107%, doświadczyła przestępstwa gospodarczego w ciągu ostatnich dwóch lat, co znacznie przekracza średnią światową wynoszącą 46%.
Usługi e-mail nadal odgrywają znaczącą rolę w tego rodzaju oszustwach dotykających firmy w Wielkiej Brytanii.
Badanie przeprowadzone przez firmę Ivanti, dostawcę zabezpieczeń, wykazało, że prawie trzy czwarte (74%) organizacji stwierdziło, że padło ofiarą ataku phishingowego w ubiegłym roku, głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej.