Ten nadchodzący e-skuter można ładować tak samo, jak Twój ulubiony telefon z Androidem

Ten nadchodzący e-skuter można ładować tak samo, jak Twój ulubiony telefon z Androidem

Prosto z Estonii start-up technologiczny Ęike zapowiada nadchodzącą hulajnogę elektryczną, która kładzie nacisk na zrównoważony rozwój i szacunek dla środowiska.

Ęike T jest obecnie dostępny w przedsprzedaży (otwiera się w nowej karcie) z w pełni zwrotną opłatą rezerwacyjną w wysokości 69 EUR (około 70 EUR), chociaż w chwili pisania tego tekstu widzieliśmy cenę 58 EUR po obniżonej cenie . cena. Ostateczna cena zaczyna się od 999 euro (nieco ponad 1.000 euro) i wzrośnie w zależności od tego, czy dodasz ubezpieczenie, czy zmienisz kolor. Wysyłka rozpocznie się w listopadzie 2022 r., ale lepiej działać szybko, ponieważ będzie tylko 500 zamówień w przedsprzedaży.

Zapytaliśmy Ęike, czy są jakieś plany wypuszczenia jego skutera poza Europę, szczególnie w USA. Nie otrzymali odpowiedzi, ale na pewno poinformujemy o tym, jeśli Ęike odpowie.

Specyfikacje i funkcje

Zbiegając się z uruchomieniem przedsprzedaży, Ęike opublikował dość głupi film poglądowy (otwiera się w nowej karcie), w którym dyrektor generalny firmy, Kristjan Maruste, omawia główne funkcje. „Super mocny” Ęike T ma solidną platformę na stopy, która może utrzymać do 150 kg (około 330 funtów) i 10-calowe opony odporne na przebicie. Ma klasę wodoodporności IPx5, co oznacza, że ​​może przetrwać małe uderzenia wody i przebrnąć przez płytkie kałuże; nie wrzucaj go do oceanu.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Ęike T ma zabezpieczenie przed kradzieżą, które blokuje hamulce, uruchamia alarm i wysyła powiadomienie za pośrednictwem oficjalnej aplikacji (otwiera się w nowej karcie) (dostępnej na iOS i Androida), aby Cię powiadomić tego, co się właśnie wydarzyło. Aplikacji można również użyć do zmiany ustawień hulajnogi. Na przykład możesz kontrolować prędkość, z jaką może jechać Ęike T, aktywować automatyczne i regeneracyjne hamowanie (otwiera w nowej karcie), aby trochę naładować baterię lub zablokować hulajnogę. Oprócz dostosowywania ustawień aplikacja Ęike zapewnia również obsługę klienta i całodobowy przekaz na żywo pozycji skutera za pośrednictwem GPS.

Akumulator 583,2 Wh jest wyjątkowy, ponieważ obsługuje ładowanie za pomocą kabla USB-C, co według firmy jest „pierwszym lekkim pojazdem elektrycznym”, który to robi. Ponadto akumulator można wyjąć, więc można go podłączyć do ładowarki telefonu, gdy Ęike T znajduje się w garażu. Podczas jazdy możesz spojrzeć na mały okrągły wyświetlacz umieszczony za uchwytami, który pokazuje prędkościomierz i czas pracy akumulatora hulajnogi.

Ęike T waży 19 kg (około 40 funtów) i jest trochę ciężki. Maszyna ma 1149 mm wysokości (około 45 cali) i 1185 mm długości (około 46 cali), ale skuter można złożyć, aby z łatwością zmieścił się w bagażniku samochodowym. Akumulator ma zasięg do 40 km (nieco poniżej 25 mil) przy maksymalnej prędkości 25 km/h (około 15 mil/h). Jednak maksymalna prędkość podlega przepisom rządowym, więc w niektórych miejscach może być mniejsza.

Zrównoważony rozwój

Ęike poświęcił również wiele uwagi materiałom użytym do wyprodukowania jego nowego skutera. Zgodnie z niedawnym artykułem Bloomberga (otwiera się w nowej karcie), 42% Ęike T jest wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, a 92% samej maszyny można poddać recyklingowi. Firma chwali się, że Ęike T jest łatwy w naprawie dzięki wymiennym częściom. To powiedziawszy, trudno powiedzieć, jak to twierdzenie utrzyma się poza Europą bez łatwego dostępu do europejskiej produkcji.

To, co idzie dobrze na arenie międzynarodowej, to kompatybilność z kablem USB-C. Unia Europejska pracuje nad ustanowieniem uniwersalnego standardu ładowania z wykorzystaniem USB-C jako podstawy. Najwyraźniej UE nie była zadowolona z braku współpracy gigantów technologicznych w celu ustalenia czegoś, więc teraz biorą sprawy w swoje ręce. Wygląda na to, że Ęike to wykorzystuje.

Jeśli jesteś zainteresowany kupnem skutera elektrycznego, TechRadar opublikował w maju listę „najlepszych”.