Ta koncepcja roweru elektrycznego jest całkowicie szalona i można na nim jeździć w przyszłym roku

Ta koncepcja roweru elektrycznego jest całkowicie szalona i można na nim jeździć w przyszłym roku

Najnowsza koncepcja roweru elektrycznego Yamahy to nie tylko futurystyczna fantazja: firma planuje wprowadzić go do produkcji, a sprzedaż i użytkowanie będzie możliwe na początku 2023 roku.

Dopiero marzec, ale już zapowiada się ekscytujący rok dla rowerów elektrycznych. Ducati wprowadziło lekki jak piórko elektryczny rower szosowy, Cannondale wprowadziło nowy model o zasięgu 100 km, Biktrix wprowadziło na rynek rower specjalnie zaprojektowany, aby zapobiegać stłuczeniu, a Rad Power Bikes wprowadziło na rynek mocniejszy i tańszy składany rower elektryczny. nigdy nie widzieliśmy

Na początku tego miesiąca Yamaha dołączyła do tłumu, prezentując parę nowych rowerów elektrycznych przeznaczonych do jazdy po mieście i na szlakach, ale wkrótce pojawi się coś bardziej wyjątkowego. Yamaha B-01 plasuje się gdzieś pomiędzy rowerem elektrycznym a motorowerem, z mocnym silnikiem w piaście tylnej i ogromnymi oponami do poważnej jazdy w terenie, ale jej najbardziej uderzającą cechą jest elegancko zaprojektowana rama z otwartym rusztowaniem zamiast konwencjonalnych rur. .

Z pewnością jest krzykliwy, ale jak donosi Electrek, B-01 nie jest tylko na pokaz. „Jego przyszłość zmaterializuje się wcześniej” — powiedział Eric De Seynes, prezes Yamaha Motors Europe. „Rozpoczniemy produkcję tego pojazdu w ciągu roku, począwszy od 2023 roku”.

Brzmi znajomo?

To bardzo krótki okres i oznacza, że ​​Yamaha będzie musiała niemal natychmiast rozpocząć produkcję, ale jak zauważył RideApart, firma ma już przewagę, jeśli chodzi o budowę tego konkretnego motocykla.

Wynika to z partnerstwa pomiędzy Yamahą a włoską firmą Fantic zajmującą się motocyklami i rowerami elektrycznymi. Obaj blisko współpracowali przez ostatnie kilka lat, dzieląc się doświadczeniami i wiedzą, a być może także planami. Wielcy fani rowerów elektrycznych zauważyli, że B-01 jest więcej niż tylko przelotnie podobny do Fantic Issimo Fun, który został wprowadzony na rynek w 2021 roku.

Wkrótce powinniśmy usłyszeć więcej o B-01, ale mamy nadzieję, że to coś więcej niż tylko przemianowana marka Issimo Fun. Yamaha z pewnością dysponuje technologią, która pozwala zaoferować coś bardziej wyrafinowanego, czego dowodem jest nowy rower na szlaki Wabash RT. Wkrótce będziemy zwracać uwagę na więcej wiadomości.

Analiza: oczekiwane specyfikacje

Yamaha była bardzo tajemnicza ze specyfikacjami B-01. Stwierdził jednak, że „sprytnie łączy funkcjonalność roweru elektrycznego S-pedelec z osiągami motoroweru i zdolnościami do jazdy w terenie miejskim”.

„S” oznacza tutaj „prędkość” i oznacza, że ​​B-01 będzie w stanie osiągnąć prędkość do 28 km/h przy pracującym silniku. Speed-Pedelecs zazwyczaj mają silniki, które mogą generować ponad 500 W mocy. Oznacza to, że są one prawnie sklasyfikowane jako motorowery na wielu terytoriach, w tym w UE i Wielkiej Brytanii, w związku z czym musisz mieć prawo jazdy, jeśli planujesz jeździć nimi po drogach publicznych (jazda po terenie prywatnym jest dopuszczalna pod warunkiem posiadania zezwolenia od właściciel).

Kobieta na rowerach krokowych RipCurrent S od Juiced

Produkcyjny B-01 wydaje się być szybkim rowerem bardzo podobnym do nowego Juiced Bikes RipCurrent S (Źródło zdjęcia: Juiced Bikes)

„Urban Off-Road” sugeruje, że produkcyjna wersja B-01 powinna być odpowiednia zarówno do jazdy miejskiej, jak i terenowej, co jest trendem, który ostatnio zaczęliśmy dostrzegać w e-rowerach z grubymi oponami. Juiced Bikes RipCurrent S to e-rower o podobnej stylistyce, który poradzi sobie z poważną jazdą w terenie, ale można go też wyposażyć w tylny bagażnik na rowery do pakowania rowerów, a nawet na zakupy.

Niezależnie od tego, co oferuje, spodziewamy się, że B-01 będzie wyposażony w nową jednostkę napędową Yamaha PWSeries ST, która automatycznie dostosowuje ustawienia roweru, zapewniając stałą jazdę niezależnie od tego, czy ruszasz z przystanku, przyspieszasz czy toczysz się. . apartament. lub szarżowanie pod górę. Na pewno nie będzie to lekki rower elektryczny, a mocny silnik pokładowy i układ napędowy dostosowujący ustawienia na bieżąco sprawią, że jazda będzie o wiele przyjemniejsza.