Człowieku, miałem świetną passę.

Przez te wszystkie lata, około 7967 odkąd zacząłem używać i pisać o Androidzie, i jakimś cudem, nigdy do końca nie zepsułem telefonu.

Imponujące, wiem. Ale nie pozwól, aby strach cię jeszcze przytłoczył, mój przerażający przyjacielu: moja seria bezbłędnych zabezpieczeń dla telefonów z Androidem oficjalnie się skończyła.

Teraz, technicznie rzecz biorąc, nie upuściłem telefonu, pamiętaj. I technicznie sam tego też nie złamałem. Ale na pewno był zepsuty. I stało się to na moim zegarku.

Chociaż nie polecam tego nikomu, było to mocne przypomnienie, że nawet najbardziej ostrożne i mające obsesję na punkcie Androida zwierzęta z nas prędzej czy później prędzej czy później wylądują w niefortunnej sytuacji. (Para algunos propietarios de teléfonos Android, ¡hola, cariño!, este tipo de contratiempos parecen ocurrir con una frecuencia casi impactante).

A przede wszystkim sprawiło, że pomyślałem o kilku sprytnych krokach, które wszyscy musimy podjąć, aby nasze informacje były bezpieczne, gdy nasi cenni towarzysze z Androidem upadają i ulegają awarii.

Spis treści

Historia mojego zepsutego telefonu z Androidem

Przede wszystkim warto wspomnieć, że te kroki są w większości istotne w przypadku, gdy telefon nie włącza się lub nie może być używany normalnie, ale nadal działa technicznie.

To właśnie mi się przydarzyło. Krótko mówiąc, 45-funtowy hantle spadł z (podobno) płaskiej ławki, na której opierałem go podczas treningu, i wtoczył się prosto na mojego biednego Pixela 6. Poważnie, jakie są szanse?

O dziwo telefon się nie zepsuł. W rzeczywistości musiał bardzo uważnie przyjrzeć się, aby zauważyć jakiekolwiek zewnętrzne oznaki uszkodzenia. Ale, jak szybko się przekonałem, ekran w ogóle się nie włączał. Poza tym, że mój cudowny strumień mrocznych ballad z lat 80. nadal bawił moje uszy, oznaczało to, że telefon był prawie bezużyteczny.

Na szczęście nadal miałem aktywne ubezpieczenie od pierwszego zakupu w Google Store i mogłem otrzymać urządzenie zastępcze w ciągu kilku dni. Ale to również oznaczało, że musiał zwrócić stary zepsuty telefon w ramach procesu.

A to z kolei oznaczało, że wszystkie moje dane osobiste i służbowe mogły trafić w cudze ręce, ponieważ nie miałem możliwości uzyskania dostępu do telefonu i wykonania standardowego resetu do ustawień fabrycznych.

Oto, co zrobiłem i co zdecydowanie sugeruję zrobić samemu, jeśli znajdziesz się w podobnej sytuacji. Jest to trzyetapowy proces, który chroni Twoje dane i zdrowie psychiczne, gdy interakcja z telefonem stanie się niemożliwa:

Krok 1: Wymuś przywrócenie ustawień fabrycznych

Mało znany fakt: nawet jeśli nie możesz przesuwać palcem i dotykać menu ekranowych telefonu, nadal możesz zresetować telefon i usunąć wszystkie swoje konta i dane. Tylko od Ciebie zależy, czy zdasz sobie sprawę, że to możliwe, a potem zapamiętasz, jak to zrobić.

To całkiem proste: po prostu wpisz Znajdź mój telefon na pasku adresu Chrome na dowolnym komputerze, na którym jesteś zalogowany na to samo konto Google, na które logujesz się na telefonie. Spowoduje to wyświetlenie oficjalnego narzędzia Google Find My Device.

Stamtąd wystarczy kilka kliknięć, aby wybrać uszkodzone urządzenie, zlokalizować je, a następnie skorzystać z opcji „Odzyskaj”, aby trwale usunąć wszystkie informacje z urządzenia i zresetować je zdalnie.

Teraz, gdyby twój telefon był całkowicie martwy, oczywiście nie działałby. Ale tak długo, jak działa, nawet jeśli nie masz do niego dostępu, jest to świetny sposób na uzyskanie wszystkich informacji, zanim oddasz je w czyjeś brudne ręce. .

Krok 2: Potwierdź wylogowanie z konta Google

Nawet po ponownym uruchomieniu telefonu warto poświęcić kilka dodatkowych sekund na przejście do sekcji „Twoje urządzenia” w witrynie konta Google. Tutaj możesz sprawdzić, czy Twój telefon nie ma stałego połączenia z żadnym kontem Google, na które jesteś zalogowany.

Po prostu poszukaj nazwy telefonu na tej stronie, a jeśli ją zobaczysz, kliknij ją, a następnie kliknij opcję „Wyloguj się” na ekranie, który pojawi się poniżej.

Jeśli masz więcej niż jedno konto Google powiązane z urządzeniem, na przykład konto osobiste i konto służbowe, zaloguj się na każde konto osobno w witrynie tego konta Google i powtórz ten proces.

Krok 3: Wyloguj się z wiadomości

Jeśli korzystasz z aplikacji Wiadomości Google na Androida, ten ostatni krok jest jednym z najważniejszych i jednym z najłatwiejszych do pominięcia.

Wiadomość, jak być może wiesz, opiera się na standardzie przesyłania wiadomości nowej generacji o nazwie RCS, który zapewnia funkcjonalność „Chat” nowej generacji. Pozwala to na korzystanie z nowoczesnych funkcji przesyłania wiadomości, takich jak szyfrowanie, wskaźniki pisania i alerty o przeczytaniu wiadomości za każdym razem, gdy rozmawiasz z kimś, kto również korzysta z usługi (lub innej kompatybilnej aplikacji, SCR).

To zwykle dobra rzecz, prawda? Oczywiście. Ale obecność tego standardu stanowi dodatkową trudność w naszej zagadce zepsutego telefonu z Androidem: kiedy przestaniesz używać jednego urządzenia z Androidem i przełączysz się na inne, Twoje konto Wiadomości może często pozostać połączone ze starym urządzeniem, a to oznacza (a) wszystkie wysłane wiadomości do Ciebie za pośrednictwem tego systemu nadal będzie łączyć się z tym telefonem i (b) prawdopodobnie wystąpią problemy z zalogowaniem się do systemu „Czat” Wiadomości na dowolnym nowym urządzeniu.

Po raz kolejny rozwiązanie tutaj jest proste, o ile o tym wiesz: po prostu otwórz tę oficjalną stronę pomocy Google Messages w przeglądarce dowolnego telefonu lub komputera, na którym jesteś zalogowany. Przewiń w dół, a znajdziesz formularz, w którym możesz wpisać swój numer telefonu, aby zdalnie wyłączyć i wylogować się ze wszystkich podłączonych urządzeń.

System wyśle ​​Ci wiadomość SMS w celu potwierdzenia rozłączenia. Tak długo, jak Twój uszkodzony telefon z Androidem jest technicznie włączony i działa, powinieneś móc go wyświetlić i skopiować kod, otwierając standardową aplikację internetową Wiadomości na swoim komputerze.

A dzięki temu twój zepsuty stary klosz powinien być całkowicie wolny od wszelkich połączeń i poufnych informacji i możesz nadal odesłać go do producenta, zabrać do warsztatu lub robić, co chcesz.

Teraz wiesz. A teraz możesz odejść od następnego zepsutego telefonu z Androidem bez żadnych dodatkowych kłopotów i zamiast tego skupić się na rozpoczęciu kolejnej rekordowej passy zabawy bez uszkodzeń.

Chcesz uzyskać jeszcze więcej informacji od Google? Zapisz się do mojego cotygodniowego biuletynu, aby otrzymywać niesamowite wskazówki i pomysły prosto do Twojej skrzynki odbiorczej.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to