Spotify wyznaczył sobie nową granicę dźwiękową: audiobooki.

Firma zajmująca się streamingiem muzycznym zorganizowała w środę swoje drugie wydarzenie Investor Day, podczas którego dyrektor generalny Daniel Ek ujawnił nową wyprawę firmy w świat audiobooków, nazywając to „ogromną szansą”. Ek powiedział, że chce konkurować z innym „głównym graczem dominującym w przestrzeni”, odnosząc się do Amazona i jego platformy audiobooków, Audible, jako jedynego godnego uwagi rywala.

Spotify nie ujawnił zbyt wiele na temat swojego planu ataku, ale podał kilka szczegółów w swojej prezentacji.

pakiety audiobooków

Szef działu badawczo-rozwojowego Spotify, Gustav Söderström, powiedział, że funkcja audiobooków zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku dla 400 milionów słuchaczy, ale nie podał konkretnej daty.

Audiobooki będą również lepiej zintegrowane z główną aplikacją.

Jeśli nie wiedziałeś (i nikt nie może cię winić), Spotify ma już audiobooki na swojej platformie, ale dość trudno je znaleźć. Możesz wpisać „audiobooki” w pasku wyszukiwania Spotify i znaleźć różne listy odtwarzania audiobooków, takie jak Władca Pierścieni, ale to nie jest tak, że są odpowiednio reklamowane.

Wiemy, że liderem będzie platforma audiobooków Findaway, którą Spotify nabył pod koniec 2021 roku. Pomysł polega na tym, aby Spotify wykorzystał audiobook Findaway „doświadczenie i infrastrukturę” do stworzenia nowej funkcji. Podczas wydarzenia jako przykład podano Findaway Voices. Jest to usługa, która łączy autorów z aktorami głosowymi w celu odtworzenia i nagrania audiobooka. Po zarejestrowaniu Findaway zajmie się dystrybucją.

Spotify nie podał więcej szczegółów, ale można bezpiecznie założyć, że audiobooki Spotify będą miały własną sekcję w głównej aplikacji, podobnie jak podcasty. Nie jest jasne, czy słuchacze zapłacą więcej za nową usługę, czy też będą mogli kupować książki osobno, tak jak robią to w Audible.

Poprosiliśmy Spotify o więcej szczegółów i dokładną datę premiery ulepszonej funkcji audiobooków, ale nie odpowiedzieliśmy.

Analiza: rosnące imperium

W ostatnich latach Spotify agresywnie rozwija swoje imperium audio i pozyskuje nowych klientów. Odnowione podcasty szybko okazały się mądrą inwestycją, a Spotify dotarł do 165 milionów członków premium w ciągu kilku miesięcy od uruchomienia nowej usługi. Gdyby tylko Spotify zobowiązał się do udostępnienia dźwięku HiFi na swojej platformie.

Dla miłośników książek TechRadar ma listę najlepszych serwisów audiobookowych roku.

Udostępnij to