Tylko jedna piąta Brytyjczyków uważa, że ​​łączność 5G (otwiera się w nowej karcie) zmieni ich życie, co sugeruje, że przekonanie branży mobilnej, że sieci nowej generacji zmienią społeczeństwo i przemysł, nie przejęło wyobraźni ogółu społeczeństwa.

Wielka Brytania jest trzecim najbardziej pesymistycznym krajem w rankingu YouGov, gdzie 36% twierdzi, że ani się nie zgadza, ani nie zgadza, że ​​5G przyniesie im korzyści.

Na całym świecie 51% uważało, że 5G przyniesie poprawę, a tylko 15% stwierdziło, że nie przyniesie żadnych korzyści.

Wdrożenie 5G

Sieci 5G oferują większe prędkości, większą pojemność i znacznie mniejsze opóźnienia niż poprzednie generacje technologii mobilnych.

Oznacza to, że 5G może obsługiwać aplikacje konsumenckie intensywnie korzystające z danych i wrażliwe na opóźnienia, obsługiwać ogromne sieci IoT i po raz pierwszy łączyć krytyczne systemy przemysłowe z infrastrukturą komórkową.

Można jednak argumentować, że przejście z 4G do 5G jest mniej rewolucyjne niż z 3G do 4G pod względem mobilnego dostępu szerokopasmowego, przynajmniej w oczach konsumentów. Tymczasem wiele z najbardziej rewolucyjnych usług, takich jak rzeczywistość wirtualna i gry, nie jest jeszcze propozycjami masowymi.

Wyniki pokazują, że operatorzy i szerszy ekosystem mobilny wciąż mają wiele do zrobienia, aby przekonać konsumentów o zaletach 5G.

Jednak wczesne przyjęcie technologii nie zostało utrudnione. Ericsson szacuje, że do końca roku będzie ponad miliard abonamentów mobilnych 5G (otwiera się w nowej karcie), a do 4.400 roku liczba ta sięgnie 2027 miliarda. W ciągu pięciu lat 5G będzie stanowić 90% wszystkich mobilnych abonamenty na świecie Ameryka Północna, 82% w Europie Zachodniej i 74% w Azji Północno-Wschodniej

Udostępnij to