Dyrektor generalny Snowflake, Frank Slootman, powtórzył ambicje firmy, aby awansować na szczyt rynku przechowywania i analizy danych.

Przemawiając podczas przemówienia programowego Snowflake Summit 2022, Slootman powiedział publiczności, że firma rozwinęła się w ostatnich latach z „zasadniczo stoiska z lodami” do takiego, którego przychody przekraczają 1.300 miliarda dolarów.

„Snowflake rozwijał się najszybciej, osiągając 1 miliard euro przychodów w historii oprogramowania. A jeśli mam coś do powiedzenia na ten temat, najszybciej osiągnie 2 miliardy euro”. „Prędkość jest ważna, taka jest natura rzeczy, więc będziemy trzymać pedał wciśnięty”.

Zbuduj ekosystem

Założona w 2012 roku firma Snowflake wprowadziła swój produkt na rynek około osiem lat temu w celu „zakłócenia analizy” dzięki nowemu podejściu do obsługi baz danych w chmurze. Ale od tego czasu misja stała się bardziej ambitna.

Dziś Snowflake próbuje stworzyć kompletny ekosystem do przechowywania i przetwarzania danych korporacyjnych oraz opracowywania aplikacji opartych na danych, które mogą rzucić wyzwanie największym graczom w stosie danych.

Rozwój firmy był szczególnie silny, ponieważ był przedmiotem największej na świecie pierwszej oferty publicznej oprogramowania w 2020 roku, korzystając z przyspieszenia przejścia do chmury spowodowanego pandemią.

W tym czasie firma Snowflake rozrosła się do około 3000 pracowników i ma wśród swoich klientów ponad połowę z listy Fortune 500 i jedną czwartą z listy Global 2000.

Więcej Snowflake Summit

W kolejnej fazie rozwoju, opisanej przez Slootmana i jego założyciela Benoita Dageville, Snowflake przejdzie w kierunku modelu platformy, w którym klienci budują i zarabiają na swoich aplikacjach i produktach uczenia maszynowego w oparciu o Data.Cloud.

W tym nowym scenariuszu propozycja wartości Snowflake wykracza poza jakość jej własnych usług i obejmuje innowacje widoczne w innych częściach jego ekosystemu.

Snowflake pionizuje również swoje rozwiązanie, aby skuteczniej zaspokajać specyficzne potrzeby klientów w kluczowych branżach, takich jak handel detaliczny, opieka zdrowotna, usługi finansowe i inne.

Ponieważ jednak firma chce utrzymać swoją „szybkość” i skalować na nowe wyżyny, Snowflake będzie musiała upewnić się, że nie zrezygnuje z przewagi, która pozwoliła jej wejść na rynek, na którym giganci tacy jak AWS, Google Cloud, Oracle i IBM grać też.

Współzałożyciel Snowflake, Benoit Dageville, na scenie podczas Snowflake Summit 2022 w Las Vegas. (Źródło zdjęcia: Przyszłość)

Snowflake był w stanie urosnąć do większej skali, częściowo dzięki zdolności do rozpoczynania od zera, przywileju niedostępnego dla większych graczy, którzy muszą znaleźć sposoby na innowacje na nieelastycznym fundamencie dziedzictwa.

Zapytany przez TechRadar Pro, w jaki sposób firma będzie chronić się przed tymi samymi problemami, gdy się rozwija, Dageville zastanowił się na chwilę. „Jesteśmy bardzo ostrożni” – zażartował. „Ponieważ kiedy jesteś brudny, nigdy nie możesz stać się prosty”.

„Jednym z charakterystycznych atrybutów naszej chmury jest to, że zdecydowaliśmy się stworzyć jeden produkt; cały stos danych w jednym produkcie. A to jest bardzo ważne. »

Zastrzeżenie: Nasze loty i zakwaterowanie na Snowflake Summit 2022 były finansowane przez Snowflake, ale organizacja nie miała kontroli redakcyjnej nad treścią tego artykułu.

Udostępnij to