LGBTQ + Game Week 2021

LGBTQ + Game Week 2021

(Zdjęcie: LaComparacion / R Healey Art)

Witamy na TechRadar LGBTQ+ Gaming Week 2021. Podczas tego tygodniowego święta podkreślamy problemy i głosy w społeczności graczy LGBTQ+. Dowiedz się więcej tutaj.

Bez względu na to kim jesteś, bez względu na płeć czy seksualność, możesz przeżyć własną historię miłosną lesbijek dzięki magii gier. Niezależnie od tego, czy mieszałeś fasolę z Serą w Dragon Age: Inkwizycja, wystawiłeś język na Samantha Traynor w Mass Effect 3, czy tańczyłeś z jedną z biseksualnych kobiet z Fable, Fire Emblem: Three Houses lub Fallout. 4, wielu z nas korzysta z okazji, by flirtować z kobietą.

Jednak często myślimy, że jawne relacje seksualne między kobietami prezentowane w mediach zostały celowo stworzone dla rzekomego męskiego spojrzenia. Chociaż może tak być, nie wyświadcza to wielkich architektów lesbijek, które utorowały drogę swoim opowieściom i przedstawieniom w nowoczesnych mediach.

Uczyń to, co niewidzialne, widocznym

Yumeutsutsu Re: Mistrz

Yumeutsutsu Re: Master (Zdjęcie: KOGADO STUDIO)

W 1919 roku japońska powieściopisarka Nobuko Yoshiya opublikowała swoją na wpół autobiograficzną powieść Dwie dziewice na strychu, opowieść o kobiecie, która doświadcza seksualnego przebudzenia, gdy zakochuje się w swojej współlokatorce. Chociaż pociąg do lesbijek lub doświadczenia seksualne w okresie dojrzewania były znane w japońskim głównym nurcie jako doświadczenia klasowe, japońska nazwa dla tego, co my na Zachodzie postrzegamy jako „fazę”, od kobiet często oczekiwano, że dojrzeją. przezwyciężyć je i prowadzić tradycyjne życie. Yoshiya po raz pierwszy dał kobietom do zrozumienia, że ​​nie był to jedyny wynik, jaki uzyskali. W Encyklopedii historii i kultur lesbijek i gejów Jennifer E. Robertson skomentowała:

Oparta na namiętnej przyjaźni i świecie bez dominujących mężczyzn, fikcja shoujo Yoshiyi zainspirowała powstanie przemyślanej subkultury.

„Rozsądni ludzie mogą spowolnić i kontrolować impulsy, które chcą wyrazić. Ale nie mogą zostać artystami, którzy podbiją ludzkie serca.

Ryouko Yamagishi

Gatunek ten stał się znany jako Yuri i ostatecznie wdarł się do powieści i popkultury w latach 1970., kiedy Ryoko Yamagishi, autor, który „Zawsze fascynowały ją dziwne rzeczy”, stworzył ten rękaw, Nasz Biały Pokój, o Japonce zmuszonej do pójścia do katolickiej szkoły z internatem dla dziewcząt we Francji. Podczas gdy w pracach Yoshiyi romantyczny związek, a nawet zauroczenie tą samą płcią, którymi dzieliła się para, miały tylko konotacje, praca Yamagishiego była znacznie bardziej otwarta i szczerze opisywała jego własne doświadczenia homoseksualne. Chociaż praktyka ta była nadal tematem tabu w w dużej mierze konserwatywnym społeczeństwie japońskim, chciała wysunąć te okultystyczne praktyki na pierwszy plan.

W wywiadzie dla Bungeishunju Books Yamagishi mówi:

„Na pewno nie boję się tabu. Może to zabrzmieć perwersyjnie, ale bardziej chodzi o chęć zaskoczenia czytelnika tymi tematami. Rozsądni ludzie mogą naciskać hamulce i kontrolować impulsy, które chcą wyrazić. Ale nie mogą stać się artystami, którzy podbijają ludzkie serca. Mówię młodym ludziom, że tylko ci, którzy potrafią ujawnić swój wstyd, mogą zostać mangą”.

Pierwsze wyrazy lesbijskiej miłości Yamagishi i Yoshidy zostały napisane przez kobiety dla kobiet. Oznaczało to, że poza wyraźnymi deklaracjami miłości do osób tej samej płci, chociaż przykłady tego były również obecne, w tym gatunku występowała większa różnorodność ukrytych typów kobiecych uczuć i romansów. Czytelnik musi sam wypełnić luki w procesie zwanym „uwidocznieniem niewidzialnej lesbijki”.

Idź na zachód

pielęgniarka uzależnienia od miłości

Pielęgniarka uzależnień od miłości (źródło: KOGADO STUDIO)

Z tych wczesnych prac, Japonia poczyniła postępy w przedstawianiu związków osób tej samej płci. W latach 1990., kiedy te relacje wciąż budziły dezaprobatę w japońskim społeczeństwie, queerowe wątki były powszechnie eksplorowane w popkulturze. Pary homoseksualne mogły otwarcie pojawiać się w anime i mandze w swoim ojczystym kraju, chociaż często były heteronormalizowane w amerykańskiej wersji.

„Lesbijski romans powoli stawał się akceptowaną częścią mainstreamowych gier, ale twórcy byli i nadal są, jeśli chodzi o tworzenie gier wyłącznie dla kobiet”.

Zachodnia publiczność prawdopodobnie doświadczyła swojej pierwszej opowieści o Yuri, kiedy trzeci sezon serialu animowanego Sailor Moon przedstawiał gejowski romans między Sailor Uranus i Sailor Neptune w 1994 roku. Było to w czasach, gdy związki sapphiczne były rzadkością w mediach. Zachodnia i prawie nieistniejąca. w programach dla dzieci; w rzeczywistości para po raz pierwszy zidentyfikowana jako kuzyni, a nie kochankowie. Jednak Sailor Moon i jej twórca, Naoko Takeuchi, po raz pierwszy uświadomiły młodym dziewczynom na całym świecie, że zakochanie się w ich dziewczynach nie jest niczym niezwykłym. takAilor Uranus, kobieta o męskich cechach, lub otokoyaku, japońskie określenie teatralne na kobiety grające męskie role, była uwielbiana i uwielbiana przez fanki i krytykki.

Nie trzeba było długo czekać na imprezy, które wyszły na jaw, wysuwając na pierwszy plan kobiece doświadczenia homoerotyczne. Seria SaGa, znana z kilku różnych historii opartych na wyborze bohatera przez gracza, zawierała swoją pierwszą narrację lesbijską, napisany przez Miwę Shoda, w 1997 r.. Gracze, którzy wybiorą Asellusa w SaGa Frontier, doświadczą serdecznej pomocy między nią a księżniczką Białą Różą, która pomaga Asellusowi uciec z zamku, szydząc z jej statusu jedynej istniejącej emigrantki. Gracze wybrali nowego bohatera i SaGa Frontier stała się 29. najlepiej sprzedającą się grą na PlayStation wszechczasów w Japonii (według Game Data Library).

Lesbijskie romanse powoli stawały się akceptowaną częścią głównego nurtu gier, ale twórcy byli i nadal są, jeśli chodzi o tworzenie gier tylko dla kobiet. Jest to potencjalnie spowodowane powszechnie postrzeganym przekonaniem, że kobiety po prostu nie kupują gier, a tworzenie gier dla pewnej części kobiet, całkowicie gejowskiej publiczności, pozostaje dla wielu nieco obcym pojęciem. programiści. Kobiety, które kochają kobiety, mogą być szczęśliwie zakwaterowane jako opcja, ale historie rzadko są tworzone wyłącznie dla nas.

Może wesoły, ale dlaczego nie bi?

VA-11 Hall-A

VA-11 Hall-A (zdjęcie: Ysbyrd Games)

Od przełomu tysiącleci dla protagonisty było wiele gier z różnymi płciami, a co za tym idzie okazji do związków osób tej samej płci, chociaż istnieją różne poziomy włączenia firm lesbijskich do tych tytułów. Widzieliśmy to w grach takich jak Skyrim, Summon Night i Persona 3 Portable, gdzie romans jest taki sam z postaciami bez względu na płeć bohatera, w tytułach takich jak Stardew Valley i Assassin's Creed Odyssey, gdzie niektórzy NPC romansują tylko dla postaci kobiecych . Są też tytuły takie jak Mirror's Edge, Bayonetta 2 i Rule of Rose, w których widoczna jest tylko kobieca intymność, ale zewnętrzne przejawy seksualności pozostają tajemnicą.

Podczas gdy wiele z tych gier graniczy z sferą erotyczną lub wręcz pornograficzną, z wieloma seriami skierowanymi głównie do męskiej publiczności, zaczęła pojawiać się niewielka liczba gier Yuri dla kobiet, które skupiają się bardziej na intymności i seksie.

Kluczem do tych gier jest to, Chociaż odkrywanie związków tych dziewczyn jest fajne, jest też coś dla prostego gracza płci męskiej.. Nie tylko dreszczyk emocji związany z oglądaniem dwóch kobiet – te gry są bardzo oswojone pod względem lubieżnej treści – ale fakt, że związek, w który gracz może się zaangażować, nie leży u podstaw gry. Nawet w grach takich jak Life is Strange: Before the Storm i The Last of Us Part II, w których główna bohaterka jest zainteresowana wyłącznie związkami homoerotycznymi, te cechy są po prostu częścią większej historii, z różnymi stylami z różnych gier. rdzeń, który mogą przemawiać do zróżnicowanej publiczności.

W tym miejscu pojawiają się gry fabularne Yuri, w których historia koncentruje się wyłącznie na tych lesbijskich fantazjach. Podczas gdy wiele z tych gier graniczy z sferą erotyczną lub wręcz pornograficzną, wiele serii jest skierowanych głównie do męskiej publiczności, hPojawiła się niewielka liczba gier Yuri dla kobiet, które skupiają się bardziej na intymności i akceptacji własnej płci.. Przebudzenie: Seriale takie jak Nurse Love i Yumeutsutsu podążają za kobiecą postacią, która może zakochać się w jednym z jej współpracowników. Popularność tego stylu powieści wizualnych wywołała rosnące zainteresowanie na Zachodzie takimi wydaniami jak VA-11 HALL-A, w której grasz jako Jill, barmanka-lesbijka zakochana w swoim szefie, lub Gone Home opowiadającą historię odkrycia przez kobiety homoseksualnego związku jego siostry.

Więc następnym razem, gdy spędzisz czas na zalotach z dwiema swoimi dziewczynami, poświęć chwilę na zastanowienie się nad długą historią lesbijek i utalentowanych kobiet w sztuce; kobiety takie jak Nobuko Yoshiya i Ryoko Yamagishi, których życie i umiejętności opowiadania historii doprowadziły do ​​spopularyzowania i włączenia tematów sapphic w dzisiejszych mediach głównego nurtu.

Georgina Young jest niezależną pisarką i entuzjastką PlayStation Vita, która mieszkała w Japonii. Możesz ją znaleźć na Twitterze lub na jej blogu Vita Paradisa.

Udostępnij to