ESA powtórzyła, że ​​odbywa się E3 2023, z hybrydową fizyczną i cyfrową obecnością, próbując przywrócić wydarzenie do miejsca, w którym było.

W niedawnym wywiadzie dla The Washington Post (otwiera się w nowej zakładce) prezes ESA Stan Pierre-Louis potwierdził, że E3 powróci w przyszłym roku.

„Choć kochamy te cyfrowe wydarzenia i jak bardzo dotykają one ludzi i chcemy tego globalnego zasięgu, wiemy również, że istnieje bardzo silne pragnienie, aby ludzie się spotykali” – powiedział. „Możliwość osobistego kontaktu, widywania się i rozmawiania o tym, co sprawia, że ​​gry są świetne.

Tradycyjnie E3 to najważniejsza data w gamingowym kalendarzu, a od 1995 roku stanowi kamień węgielny całej branży. Jednak dla serialu minęło kilka trudnych lat. Covid oznacza, że ​​opuścił dwa z ostatnich trzech lat i nie zorganizował żadnego fizycznego wydarzenia od 2019 roku.

Tymczasem firmy znalazły rozwiązania dla pustki pozostawionej przez ekspozycję. Summer Games Fest Geoffa Keighleya najwyraźniej pochłonął wiele konferencji prasowych związanych z programem, a Microsoft jest gospodarzem własnej samodzielnej prezentacji. Jeszcze przed hitem Covid, firmy takie jak Sony i Nintendo zdecydowały się na streamowanie programów offline od początku czerwcowego okna E3, a Sony w szczególności zrezygnowało ze swojej niegdyś niezawodnej letniej konferencji na rzecz mniejszych State of Plays.

Chcę wierzyć (ale nie)

(Zdjęcie: Microsoft)

Uwielbiam to, o czym było E3. Pierwszy koncert, na który pojechałem w 2013 roku, był spełnieniem moich marzeń i miałem szczęście uczestniczyć w kilku kolejnych wydarzeniach i być na sali, aby wziąć udział w najbardziej pamiętnych momentach konferencji prasowej. Od zawsze była punktem kulminacyjnym mojego zawodowego kalendarza.

Co więcej, obecny model firm, które w połowie angażują się w letnie wystawy trwające przez czas nieokreślony, nie jest szczególnie przekonujący. Wokół E3 zawsze panował gwar, a wielu graczy z branży zbierało się w Los Angeles w czerwcu każdego roku, aby zaprezentować swoją pracę i spotkać się. Zawsze wydawało się to dość jednoczące. Dobrze wspominam tamte czasy i od czasu do czasu oglądam nawet stare konferencje prasowe dla "zabawy".

To powiedziawszy, nie jestem optymistą, jeśli chodzi o perspektywę odzyskania przez ESA magii, którą kiedyś miała. Jeszcze przed Covidem E3 walczyło. W miarę jak coraz więcej firm się wycofywało, pogrążyło się w kryzysie tożsamości, próbując przejść z targów przeznaczonych wyłącznie dla branży na konwencję fanów.

Problemy E3 są większe niż powrót po Covid. Jak gospodarz, który próbuje ożywić imprezę, która zakończyła się kilka dni temu, ESA będzie miała ciężką walkę o przekonanie wszystkich do powrotu po przejściu: „spotkanie jest w weekend, Brian, i muszę iść do pracy. „dzisiaj”. .

Targi E3 były notorycznie kosztowne dla firm, z dużą ilością pieniędzy potrzebną do zabezpieczenia powierzchni w Los Angeles Convention Center. Trudno będzie odzyskać większych wydawców, którzy mają teraz precedens dostarczania swoich letnich wiadomości za pośrednictwem własnych niezależnych konferencji prasowych za ułamek kosztów. Teraz, gdy remis został zerwany, trudno zrozumieć, dlaczego firmy takie jak Nintendo, Sony i Microsoft miałyby powrócić na E3.

Dodatkowo, ponieważ Summer Games Fest Geoffa Keighleya okazała się w ostatnich latach niezawodną platformą, firmy nie muszą już organizować własnego programu. Jeśli jest wystarczająco duży, mogą opublikować reklamę, którą zajmie się ktoś inny.

Nie zrozum mnie źle, chciałbym się mylić. Być może ESA jest skłonna ponosić koszty przez kilka lat i skłaniać firmy do powrotu. To możliwe, ale czy po latach przegranych z Covidem ESA byłaby w stanie stracić pieniądze na takie długoterminowe zyski?

Jednak wspaniale byłoby to zobaczyć. Nowe status quo firm publikujących losowo swoje wielkie letnie wiadomości przyprawia dziennikarza, a co dopiero widza, o ból głowy. Ciężko utrzymać ten poziom emocji przez tygodnie zamiast dni. Ta aura „Świątecznych graczy” minęła.

W E3 pojawił się prawdziwy aspekt społecznościowy: ludzie z całego świata gier spotykali się raz w roku w jednym miejscu i zawsze było to odmładzające. Myślę, że to nie jest wystarczający powód, aby firmy chciały odkupić model E3. Wygląda na to, że bardzo trudno będzie włożyć tego dżina z powrotem do butelki.

Udostępnij to