Samsung (otwiera się w nowej karcie) Australia została ukarana grzywną w wysokości 14 milionów dolarów (9,72 miliona dolarów) po przyznaniu, że niektórzy z jej klientów reklamowych wprowadzili w błąd ocenę wodoodporności oferowaną przez niektóre z jej telefonów.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) orzekła, że ​​dziewięć reklam zamieszczonych na Facebooku, Twitterze, Instagramie, jej stronie internetowej i w sklepie sugeruje różne telefony, w tym Galaxy S8, których można używać zarówno na basenie, jak i na plaży woda morska. .

„Oświadczenia Samsunga w Australii dotyczące wodoodporności promują główny punkt sprzedaży tych telefonów Galaxy” – powiedziała prezes ACCC Gina Cass-Gottlieb.

„Nous avons zbadałem centaines de plaintes de consommateurs, którzy nie wskazywali na avoir reencontré des problem avec leurs telefony Galaxy après qu'ils aient été exposés à l'eau et, dans de nombreux cas, i nie wskazywali, że leur phone funkcji."

sprzedaż smartfonów

Większość nowoczesnych smartfonów ma pewną formę wodoodporności, mierzoną standardami branżowymi określonymi przez kod IP. Urządzenia Samsung przedstawione w reklamach mają stopień ochrony „IP68”, co oznacza, że ​​można je całkowicie zanurzyć na pół godziny na głębokości 1,5 metra.

Ochrona ta obejmuje jednak tylko wodę słodką. Chociaż smartfony mogą zapewniać pewną ochronę przed chlorem i słoną wodą, większość producentów nie oferuje żadnych konkretnych gwarancji.

ACCC było zdania, że ​​reklamy dostarczyły dowodów na to, że urządzenia Samsung mogą być używane podczas pływania w basenie lub morzu, a Samsung przyznał, że istnieje ryzyko, że port ładowania tych urządzeń może skorodować i przestać działać po naładowaniu. ładowanie. wciąż mokry.

„Reklamy Samsung Australia promujące telefony Galaxy przedstawiały osoby korzystające z telefonów w basenach i wodzie morskiej, chociaż może to ostatecznie spowodować znaczne uszkodzenie telefonu” – dodał Cass-Gottlieb.

„Ta sankcja jest silnym przypomnieniem dla firm, że wszystkie oświadczenia dotyczące produktów muszą być uzasadnione. ACCC będzie nadal rozprawiać się z firmami, które wprowadzają konsumentów w błąd twierdzeniami o charakterze lub zaletach ich produktów.

Via Maiel Business News (otwiera się w nowej zakładce)

Udostępnij to